*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

کـبـوتـر حـرم...

اغنیاء مکه روند وفقرا سوی توآیند    جان بقربان تو آقاکه تو حج فقرایی 

 

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا(ع) 

 

  خوش آمدیدبه:غزل قاصدک

حقیقتش امشب بنا نداشتم پست جدیدی بذارم،ولی سرشب که ازشبکه سه مراسم 

 

خطبه خوانی شب شهادت ازحرم آقا امام رضا(ع)پخش شد،عجیب دلم هوای حرمش را کرد.

 

همین دوماه پیش بود روزی مون زیارت مشهد الرضا شد.. 

 

نمیدونم چه سـّری درفضای پیرامون حرم ائمه ست که تانرفتی پابوس مثل مرغ بال وپربسته ای

 

وقتی هم که به زیارتشون نائل میشی و برمیگردی،باز بیـقراری برای وصالی دوباره.؟.! 

  

 

آقاجون امام رضا دلم برات پر میزنه 

 

گدای همیشه رو ببین داره در میزنه 

 

آقا جون امام رضا قربون لطف وکرمت 

 

آقاتنگه دل من میخوام بیام تو حرمت 

 

آقاجون خوب میدونی بحال من چی میگذره 

 

گـــدا رو بـبـین آقـــا ؛ مـنـتـظـر یک نظره 

 

آقا من جز در خونه ت ، جای دیگه نمی رم 

 

اونقده رضـا، رضـا، رضـا مـیـگـم، تـا بـمـیـرم 

  

 

یا امام رضا(ع) 

  

همینطور که کنج خونه دلم روضهء امام رضا رو برپاکرده بودم،بادیدن گزارش حرم و  

 

کبوترهای حرم آقادلم پرکشیدسوی بقیع ویاد بانوی بی نشان افتادم وکبوترآی قبرستان بقیع

 

ای کبوتر که نشستی روی گنبد طلا 

 

هرکجا پر میکشی،تو حرم امام رضا 

 

من کبوتر بقیع ام،باتو خیلی فرق دارم 

 

جای گنبدسرمو به روی خاک ها میذارم 

 

خونه ی قشنگ توکجاو این خونه کجا؟ 

 

گـنـبـد طـلا کـجـا ، قـبـرآی ویـرونه کجا؟ 

  

یافاطمةالزهرا(س) 

 

اونجا هرکی می پره،طائر افلاکی میشه 

 

تو بقیع بال و پـر کبوتـرآ خـاکی می شه 

 

اونجـا خـادمـا بـا زائر آقــا مهربونند 

 

اینجا زائـرا رو ازکنار قبرا می رونند 

 

توکه هرشب میسوزه صدتاچراغ دور وبرت 

 

به امام رضـا بگو : غریب تویی، یا مادرت؟ 

 

 

  صَلّـی اللهُ عَـلَـیک یافاطمةالزهرا  

 

  

  

 

 یـــاضـــامــن آهـــو

 

بی نــام و نشانم یا ضامن آهو       بی شوکت وشأنم یاضامن آهو 

 

ازسعی تو دورم،شوکت زتوجویم      نـام ازتـو سـتـانم ،یا ضامن آهو 

 

دورم ز رویـت ، بـگــذار بـه کـویـَت     یک چـنـد بـمـانم ، یا ضامن آهو 

 

 

شیعیان از سرشت ما خلق شده اند،درشادی ماشاد،ودرغم ما غمگینند

 

*امام جعفرصادق(ع)* 

 

التماس دعا...یاعلی مدد 

 

پ.ن. 

ماه صفر رو به پایان است.دراین2ماه(محرم وصفر)دل آل الله به حدّی خون گشت که نقل است ازمعصوم(ع) 

 

هرکه بشارت پایان این ماه را بدهد،سزاوار مژدگانی ست.. 

 

 ازآنجاکه محبان اهل بیت درپایان این ماه جامه های سیاه را ازتن درآورده وتا محرمی دیگر در 

 

صندوقچه دل میگذارند..گرچه تا ابدغم مرگ مولا و عشق به آن حضرت را درسینه دارند... 

 

به رسم احترام وادب به نظردوستان وبینندگان وبلاگ،قالب قاصدک درپایان این ماه تغییر می یابد.!

نظرات 11 + ارسال نظر
سودابه پنج‌شنبه 8 اسفند 1387 ساعت 10:33 http://sangesabor.blogfa.com

سلام قاصدک گرامی

ممنون از حضور صمیمانه تان من اصلا حضور شما رو مزاحمت نمیپندارم بلکه بر عکس لطف و سعادت میدانم

واقعا دلنوشته ی به جایی بود ! درسته همه ی دوستان نیز همینطورند با دیدن این تصاویر حتی منم که در جوار حضرتم
بی قرار مولام میشم

خداوند سعادت زیارت دوباره ی ائمه بقیع را نصیبمان کند که واقعا دلم بی قرارشه!

همچنین زیارت سید الشهدا و حضرت ابوالفضل (ع) و نجف و امام علی(ع) همچنین پدر عزیزم که در وادی السلام ارام خفته!

منو از دعای خیر فراموش نفرمایید

سلام وممنون از نوازش وکامنت زیبات در قاصدک..
دله دیگه..!!. کاریش نمیشه کرد..جایی گیر کنه هیچکس حریفش نیست..!!
انشاالله که دلت خونه عشق به اهل بیت وشبنم اشک اشتیاقت همواره جاری باد.
توی دعاهات مارو هم فراموش نکن...یاعلی مدد

آفتابگردون پنج‌شنبه 8 اسفند 1387 ساعت 13:03 http://aftab39gardun.blogfa.com

سلام

ممنون از حضور سبزتون.خییلی خوشحال میشم وقتی رد ژای حضور شما رو میبینم ...
دل نوشته تون واقعا زیا بود...
خدا قسمت کنه...
من که دلم خیلی گرفته این روزا..
از اخرین باری که رفتم مشهد خاطراتی دارم که تا دوباره نصیبم نشه زیارتش مثل یه بعض وسط گلوم گیر کرده و اذیتم میکنه....

التماس دعا دارم..

سلام.ممنون از نوازشت
خوشحالم دل نوشته ام مورداقبال قرار گرفت..
حرف دل جایی جز نشستن در دل نداره...
دعایم کن..دعا....سخت محتاج دعای خوبانم..یاعلی مدد

محسن پنج‌شنبه 8 اسفند 1387 ساعت 14:40 http://sayeh-roshan666.blogfa.com

سلام
man shoma ro link kardam

age dost dashti

mano be esm


۩ *(`•.¸ღزمزمه هایی در سکوت شبღ¸.• ´)* ۩

link kon


حسرتی گر به دلم هست همان دوریه توست

من پرستوی خزان دیده و خاموش توام ...

سلام آقا محسن..!1
همون دیشب که امر فرمودید لینکتون کردم..!!
منتظر نوازشهای شبانه ات هستم...یاعلی مدد

سایه پنج‌شنبه 8 اسفند 1387 ساعت 14:53 http://sokoot-ta-abadiat-72.blogfa.com

سلام قاصدک خانوم
وب تون واقعا قشنگه
به آدم یه حال و هوای دیگه ای میده
وقتی وبتون باز شد دلم لرزید
خوشحال میشم به کلبه ی تنهایی منم یه سری بزنید

سلام.دوست نادیدهء تازه وارد.!!
ممنون از لطفت ولی....
عمری فکرمیکردم اگرمرد نیستم لااقل از جنس ذکورم!!
تا اینکه شما خطابم کردید(سلام قاصدک خانوم) :چه پندار باطلی داشتم!!!
التماس دعا....یاعلی مدد

سوسن پنج‌شنبه 8 اسفند 1387 ساعت 19:26 http://sogandenik.blogfa.com

سلام دوست گرامی خیلی زیبا بود خوشحال میشم من هم در کنار خواهرم سودابه جون در وب شما ثبت بشم چون واقعا سعادت میخواهد دوست خوب داشتن

امام جواد (ع) :

تا هنگامی که سپاسگذاری بندگان ادامه دارد افزایش نعمت های خداوند قطع نمیشود.

شهادت مظهر جود و سخا و علم و معرفت، تسلیت و تعزیت.

سلام..ممنون از نوازش پر از مهر شما..
نمیدونستم اون خانم مهربون خواهر شماست>!!!
گویا مهرورزی ارثیه ای نیکو ست که در خانواده شمابه وفور یافت میگردد!
در این شب جمعه خدا رحمت کندجمله اسیران خاک وبویژه پدربزگوارشماوبنده را.انشاالله..
باکمال میل وافتخار لینکتون میکنم..التماس دعا...یاعلی مدد

سوسن پنج‌شنبه 8 اسفند 1387 ساعت 21:17 http://sogandenik.blogfa.com

سلام وممنون از الطفات شما دوست گرامی

خداوند پدربزرگوار شمارو هم بیامرزد وروحشان شاد .

شب جمعه است ودلتنگ پدر چه میشودکرد

باری شعار زینب در تمام این مصائب، همان شعار سیدالشهداست که در اوج مصیبت‌های سهمگین کربلا زیر لب زمزمه کرد: «... صبرا علی قضائک، لااله سواک یا غیاث المستغیثین». «خداوندا! در برابر قضا و قدر تو شکیبایم. جز تو معبودی نیست ای فریادرس دادخواهان».

پدرم دیده به سویت نگران است هنوز

غم نا دیدن تو بار گران است هنوز

آنقدر مهر و وفا بر همگان کردی تو

نام نیکت همه جا ورد زبان است هنوز


سوسن پنج‌شنبه 8 اسفند 1387 ساعت 21:43

ببخشید فراموش کردم .درست ثبت کردین همون سوگندنیک هست ممنون از لطفتون من هم شمارو با افتخار ثبت کردم

ممنون از نوازشتون..انشاالله که لایق ا ین محبت شما باشم.یاعلی مدد

دریا پنج‌شنبه 8 اسفند 1387 ساعت 22:34 http://www.hagheghatgoo.persianblog.ir

با سلام به قاصدک [گل]

ممنونم ...

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا(ع)
-----------

و اما در مورد این شعر باید بگم که من شاعر نیستم ...
این ترانه ایست که احسان خواجه امیری خونده و همونطور که دیدین کاملش رو در دفتر عشق نوشتم ....
...........
شاعر : حامد عسگری
» آهنگ ساز : پدرام کشتکار
» تنظیم : پدرام کشتکار
و از این سایت میتونید گوش کنید
http://www.2mahal.com/song/43373.htm


-------------
گریه نمی کنم نه اینکه سنگم
گریه غرورم رو به هم می زنه
.
.
.
.
.
.
سلامت باشید [گل]

عب پنج‌شنبه 8 اسفند 1387 ساعت 23:26 http://301040.blogsky.com

خیلی عکس داخل حرم که گذاشتی عالیه. کاملا حس رو منتقل می کنه. فعلا

سلام.مثل همیشه کوتاه ،مختصر،مفید..!!!
ولی من عادت دارم به مقدمه چینی!!
50درصدهدفم از نگارش این پست برای عزیزانی چون توست که بُـعدِ مسافت نتونسته از میزان ارادتشون به مولا ذره ای کم کنه.!!
موفق باشی.یاعلی مدد

کیوان داودیان جمعه 9 اسفند 1387 ساعت 05:00 http://kd55.blogfa.com

با سلام، دست مریزاد

از من شعر خواسته بودین که بذارین تو وبلاگتون یه غزل مثنوی تقدیم می کنم.


« با احترام به خانه های بی پلاک »


السّلام ای غم! خداحافظ کجاست؟
دوستداران را چه شد؟ حافظ کجاست؟

خطِّّ مبهم، کوچه های بی پلاک
نامه ی سربسته ی باران به خاک

این صدای چیست؟ ناله می زنیم؟!
یا که با شبها پیاله می زنیم؟

قابِ عکسی اتّفاق افتاده است
اتّفاق از روی طاق افتاده است

ای از انبوه نمک ریزان! بگو
جان زخمم از « قلاویزان»* بگو

پیرهن دم از برادر می زند
قفل چشمان مرا در می زند


حرفهایم در گلویم مانده است
آنچه را باید بگویم مانده است

کی به خوبان جهان بد گفته ایم؟
ما به غم عمری خوشامد گفته ایم

با کلیدِ گم شده تا کرده است
آن دغل بازی که دل وا کرده است

آخرین چشم و چراغش ساحل است
ناخدایی که خدایا کرده است

باغِ تن را آبِ خون داد و گذشت
آنکه زخمم را شکوفا کرده است

جار جار ای مردمان! این دور و بر
من ـ منِ گم ـ را که پیدا کرده است؟


* قلاویزان: نام منطقه جنگی

ترنم سه‌شنبه 20 مرداد 1388 ساعت 17:01

سلام قاصدک عزیز
وبلاگت بسیار زیباست
وای که دلم هوای امام رضا رو کرد
دعا کن هر چه زودتر برم زیارتش

ممنون.ولی کاش آدرس میذاشتید برای عرض تشکر از اومدنتون
انشاالله که قسمتون میشه..مارا هم دعا کنید..ممنون...یاعلی مدد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد