*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

یادی ازاختر ِآسمان ادب پارسی

سلام بر همه..چه این وری هاماچ قلبو چه اون وری هااماچ  قلب

گرچه خودآقایون مدّعی اند که درتمام همه پرسی ها اندک تخلفی صورت میگرفته 

ولی الحمدلله که بنابه گفتار وزیرمحترم اطلاعات: 

(درگفتگوی خبری امشب ازشبکه2رسانه ملّی) امکان دارد درشمارش آرا اشتباهی صورت گرفته باشد.چون آدم وقتی یک بسته پول50هزارتومانی هم میشماره  

یک بار دوتا کم میاره و بعد سه تا زیاد!

ولی هیچ تخلّف سازمان یافتهءانتخاباتی صورت نگرفتههوراخنده   

دراین مواقع حرکات موزون هیچ عیبی نداره.پس به سبک برره ایها بنوازیدلطفاً

 

یادی از اختر ِ آسمان ادب پارسی

پس به جدّ دیگه بی خیال سیاست میشم ومی رم به جلدسابق قاصدک!

بدندیدم شعری از پروین اعتصامی"حسن ختام این ایام باشه.!

ولی مثل این که پروین هم کم سیاسی نبوده هااا.!.

شعررامینویسم وبعد"تفسیری کوتاه البته به تعبیر قاصدک.!.که خالی ازاشکال نیست 

   

 محتسب مستی به ره دید  و  گریبانش گرفت  

مست گفت:ای دوست این پیراهن است افسار نیست 

   

گفت:مستی"زان سبب افتان و خیزان می روی  

گفت:جرم راه رفتن نیست! ره هموار نیست 

  

گفت:می باید تو را تا خانه قاضی بَـرم 

گفت: رو صبح آی قاضی نیمه شب بیدار نیست 

  

گفت:نزدیک است والی را سرای" آنجا شویم 

گفت: والی از کجا در خانه خمّار نیست؟  

  

گفت:تا داروغه را گوییم در مسجدبخواب 

گفت: مسجد خوابگاه مردم بدکار نیست   

  

گفت:دیناری بده پنهان و خود را وارهان 

گفت:کار شرع کار درهم و دینار نیست 

  

گفت: از بهر غرامت جامه ات بیرون کنم 

گفت: پوسیده است جزنقشی زپود و تارنیست 

  

گفت: اگه نیستی از سر درافتادت کلاه؟ 

گفت:درسر عقل باید بی کلاهی عارنیست 

  

گفت:می"بسیارخوردی زان چنان بیخودشدی 

گفت:ای بیهوده گوحرف کم و بسیارنیست 

  

گفت:باید حد زند هشیار مردم مست را 

گفت:هشیاری بیار اینجا کسی هشیار نیست 

 

 کلید واژگان: 

محتسب:ماموری که کار وی نظارت بر اجرای احکام دین است 

همون امربه معروفه دیگه!!! 

مست: گمراه.غافل*البته قبل ازانتخابات"امّت همیشه درصحنه و بعداز اخذ رای...! 

"بابا بیخیال سیاست شو دیگه!!  

داروغه : رییس شب گردان=سر پاسبان" 

سبزپوشان مخلص و بی ادّعای ناجا *واجا* و* باجا.!!

نا جا: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی.  

واجا !:وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی. 

باجا !! :بسیج...جمهوری اسلامی.متفکرسه نقطه را شما بگید چیه؟!!شیطان

(نخیر.تومثل اینکه تنت میخاره؟چماق بیآرم خدمتتون؟!!)اوه گریهکلافهگریهاوه

والی:دوران قاجار و اوائل پهلوی= استاندار

البته منظوراستاندرسابق تهران و رئیس انتخابات کشور نیست هآآآ 

شاعر در این شعر با بهره گیری از طنزی لطیف و اشارتی روشن به ترسیم فساد و تزویر اجتماع عصر خویش پرداخته..

طنز موجود در این شعر"خواننده را یادطنز رندانه حافظ میاندازد:

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند       چون به خلوت می‌روند خود کار دیگر می‌کنند

مشکلی دارم ز دانشمند مجلس باز   پرس            توبه فرمایان چرا خود  توبه کمتر  می‌کنند 

  

محتوای ابیات:

دربیت اول منظورپروین این بودکه در آن زمان دستگاه حکومتی(البته در آن زمان!)برای مردم هیچ احترام و ارزشی قائل نبودند انجا که میگوید: 

ای دوست پیراهن است این افسار نیست  

   

دربیت دوم محتسب می گوید:چون شراب خوردی تعادل نداری 

که مست درجواب میگوید:تقصرمن نیست که! خیابونها چاله چوله دارن خب! 

پس شهرداری مالیاتهای مردم را چه کارمیکنه؟!  

   

جهشی!.ودربیت ششم محتسب میگوید:مقداری پول بده و خودتو نجات بده دیگه 

اما مست تا پول را نشون میده تاییدمحتسب دادمی زنه: 

رشوه به مأمور دولت؟!!متفکر عصبانی 

    

بقیه ابیات را هم بی خیال بشید! تا همینجاهم کلی شاکی دارم.قبول ندارید؟ 

درطی روزهای بعدکامنتهای مربوطه ازطرف دوستان نازنین!قاصدک را خواهیددید 

درکل پروین میخوادبگه که: 

گرحکم شودکه مست گیرند...در شهر هرآنچه هست گیرند 

ویا بعبارتی میگه"خطیب محترم نمازجمعه این هفته"حجت الاسلام خاتمی" 

اگربناست معترضین را محارب بنامید خب به ادّعای جناح خودتون این جماعت 

سیزده میلیون نفرند!!.همه را باید گردن زد؟؟!!گریه  

    

گرچه به دوستان قاصدک قول داده بودم حتی الامکان چندتایی پیامک میذارم ولی 

وقتی پیامک مسدوده.خب اخبار گوش کنیدخندهرویا قهقهه 

خلاصه اینکه مملکت گل و بلبلی داریم.همه چیز درامن و امانه 

هیچ کس هم نمیتونه خللی درصفوف بهم پیوستمون واردکنهبغلماچقلب هورا 

اخیراً هم جناب متّکی متوجه شدن معترضین از نوکران انگلیس 

این شیرپیرعرصه سیاست تغذیه میشدند 

یاد سریال دایی جان ناپلئون افتادم ومرحوم غلامحسین نقشینه که میگفت: 

بابا اسدالله...کار " کار ِاینگیلیسی هاست.لبخند 

ازبس خبیث اند شیطانو چرچیل خب!!شیطان(این چرچیل را قاصدک گفت آآخنده)   

   

منتظر نوازش از سرمهر و یا تأسف بارتون هستم!

(قال المحبّ القاصدک*)  

قهقههقاصدک باد کنکه...بادش کنی میترکهقهقهه 

بازندهاین آخری ؛ نوازش ِخصوصی  شیطان یک دوست صمیمی قاصدک بودآآبازنده 

ولی خداوکیلی اولین پستی که خیلی انرژی ازم گرفت همین بود.!اوه اضطراب

آخه عکس ندارم مجبورم بنویسم و شکلک بذارم.وگرنه منو شکلک؟!من نبودم  

شاد باشید و ازشادی خود ذکات دهید(قاصدک..د.ر!)       یاعلی مدد   

دوستان"برای نوازشها لطف کنید برید اون بالا بازندهآخه این نوازش زیریه مال پست قبلیه!!

نظرات 103 + ارسال نظر
شمس دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 05:03 http://mushtagh.blogfa.com

سلام
خب موفق شدم که این پست را ببینم و بخوانم
جالبه می گن که هنوز در برنامه های تلویزیونی از پیامک های رسیده سخن می گن ( نیشخند )
این سروده را هم خیلی دوست دارم به خصوص با صدا و اجرای همای که ممنوع صدا شده بیچاره
شکلکها هم که خیلی عالیه با اینکه ما محرومیم از استفاده آنها ( خونسرد)
آخرین پست ۸۷ را هم خواندم
خدا را شکر که خیلی زود به بهترین وجه درس گرفتید ( لبخند)

دوست گرامی؛خوشحالم که دردل سیاه شب تونستم لبخندبرلب تون بنشونم!!.بله واقعا سروده زیبایی بود.ولی خب هما منظورتون همامیرافشاره؟؟!!.خب منم دوست دارم بازم بشنوم ولی بعضی صداها را فقط درایام انتخابات میشه شنید.!.مثل ای ایران باصدای بنان.!!.باقی ایام خب زشته!.چه معنی داره آدم صدای طرب انگیزبشنوه؟!.اصلا بی خیال.من اگر در روز این کامنت را میدیدم اینطوری جواب نمیدادم آآآ.الان ارشادی ها خوابن..هرچی میخوای بگو..
پست ۸۷؟؟؟!!.آهان اون داستان مجیزگویی را میگید؟!!.خب من عهدکردم دیگه مجیزکسی را نگم.آخه هنوزم دستم میسوزه..مثل دلم.!
سلامت باشی و سرفراز دوست عزیز.یاعلی مدد

شمس دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 05:04

راستی اینها گویا بازاری نیستند که یا کم میارن یا زیاد
وگرنه بازاری وقتی دسته ای پول را با چشم بسته به دست میگیره تعداد آ»ها را قبل از شمارش میگه
( خدا بیامرز اینطوری بود )( لبخند )

خب این نقل قول وزیر اطلاعاته که همین امشب فرمودن..تازه ازتنور دراومده بود..!!.ممنون که اومدید..شما لطفاْ پول هاتون را درست بشمارید..!!.شادباشید و سلامت

ستاره دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 05:45 http://ashnayemahjor.blogfa.com/

سلام و شبتان بخیر

من معمولا رسانه دولتی و حکومتی را کم نگاه میکنم و برای

همین ...از دیدن کلی برنامه طنز محرومم.

بله از قدیم گفته اند که شرکت در انتخابات کار خیلی خوبیه

ولی فقط هر ۴ سال یکبار بیایید بیرون و حضور فعال داشته

باشید و دوباره مثل بچه آدم برگردید خونه و هی نگویید : رای

من کو .... یا رای منو پس بده...... یا با رای من پز نده.......

دوست عزیز؛خب گفتم که؛اگه مسیج خرابه..رسانه که به راهه!!
(عجب شعرفی البداهه ای!!)..داشتم میومدم دعوتتون کنم..ممنون که اومدید..رای خوانده شده پس داده نمیشود.حتی به شما دوست عزیز!!

ستاره دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 06:00 http://ashnayemahjor.blogfa.com/

سلامی دوباره

خوب من خودم آمدم و دیگه نیازی نیست که به وبم بیایی و

خبرم کنی.

من زیاد اشعار پروین را نخواندم.اما شعر غیر سیاسی خوبی

را انتخاب کردی و البته که کلید واژگان را هم خیلی بجا

استفاده کردی!!!!!!!!!!

در مورد محتوای ابیات هم همینطور.......ترجمه عالی ازین

شعر داشتید.

نمره پی نوشت هایتان هم ۲۰ است.

من همین الان اگه برگردی وبت میبینی که دعوتتون کردم..فقطم سراغ شما و دوست بالایی رفتم..چون دارم ویرایشش میکنم.آخه تموم فونتهاش بهم ریخته..تا بقیه بیدار نشدن باید درستش کنم..آخه آبروم در خطره حسن!!..ولی از حسن توجه و نمره تون واقعا ممنونم..خب ارزش بیست را هم داره..چون خداییش خسته ام کرده این پست..بازم ممنون..

مریم دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 07:42 http://www.raze-nahan.blogfa.com

سلام قاصدک عزیز
ممنون که خبر کردید !!! ( نیشخند و شیطونک بلاگفایی )
از زمانی که با شما آشنا شدم همه ی پستهای شما سیاسی بوده خوشحالم که اولین پست غیر سیاسی شما رو می بینم ! ضمنا نمی دونم چرا من تا به حال فکر می کردم این شعر پروین سیاسیه !
واقعا مشعوف شدم وقتی دیدم شما بی خیال سیاست شدید !
خدا کنه از ما بهتران هم مثل من فکر کنند و گر نه .... !
بازم به شما سر می زنم !

خانوم معلم!.خب همین جورفکرمیکنید که بچه های مردم سیاست گرا شدن دیگه!!.وگرنه منو سیاست؟!!.چرا میخوای منو درگیر انگلیسا کنید؟
ولی این اولین پست غیرسیاسی که مشعوف تون! کرده را خوب اومدی!.فقط مواظب باشید اوف تون نکنه(خنده بلاگفاتون!!)منتظرم بازم بیا..!!

سلام دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 08:26

سلام دوست عزیز
موضوع وبلاگ شما خیلی خوبه ولی سعی کنید قالبتون رو عوض کنید قالبهای جدید به سیستم وبلاگ دهی اضافه شده

منم یک وبلاگ دارم اگه دوست داشتین آنتی ویروستون رو بدون دردسر آپدیت کنید میتونید وبلاگ منو ببینید
www.nod32us.mihanblog.com

اگه اومدی یک نظر هم بده منم مثل شما انتقاد پذیر هستم

خالی بند عزیز !.منکه تازه دو روزه قالب وبلاگموعوض کردم!!!..ضایع شدی آآآآ

دوست شما دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 08:26

ضمن عرض تبریک به شما بابت وبسایت فوق العاده تماشایی و همه پسندی که به ثبت رسانده اید و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار ارزنده شما من معمولا از کمتر وبسایتی خوشم می آید از تمام بخش های فوق العاده زیبای وبلاگتان دیدن کردم و بسیار لذت بردم ولی جای یک سری چیزهایی که باعث افزایش بازدید و زیباتر شدن و حرفه ای ترشدن وبلاگتان می شود را خالی دیدم
راستش رو بخوای حیفم آمد سیستمی را که این خدمات را ارائه میدهد به شما معرفی نکنم
برای عضویت در این سایت میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:
http://www.oxinads.com/?i=36036
امکاناتی که این سیستم به شما ارائه می دهم عبارتند از سیستم تبادل لینک ودیکشنری آنلاین و سیستم پیام نما (غیر فعال) وفرم تماس با ما و رتبه سنج گوگل و وضعیت یاهوو بسیاری از خدمات ارزنده دیگر کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید در ضمن با عضویت و تلاش در این سیستم میتوانید درآمد بسیار زیادی کسب کنید این سیستم یکی از قویترین و بهترین سیستم های موجود در ایران است
عضویت سریع فقط از اینجا
http://www.oxinads.com/?i=36036
http://www.oxinads.com/?i=36036
حتما برای فعال شدن حسابتان باید کد بنرها را در سایتتان قرار دهید
این دعوت نامه مانند نقشه گنج بسیار بزرگی است که ما به شما رایگان هدیه دادیم فقط دست یابی به این گنج بزرگ بستگی به تلاش و پشتکار شما دارد که حتما آن را به دست می آورید
با آرزوی روزهایی پر از پول و شادی
و رسیدن به آرزوهای بزرگ شما و دوستدارانتان

همه اینها را گفتی؟؟!!.خب من ازکجا بدونم راست گفتی؟!
اقلاْ یه چیزی از نوشته هامو قرض میگرفتی و مینوشتی تا بگم بامن بودی آآآآ.ضمناْ من اصلاْ نمیخوام پولدار بشم.!!.پس دوباره بیا...دوست ما.!!

صبور دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 08:36 http://sangesabor.blogfa.com

سلام مهربان

واقعا خسته نباشی ! معلومه خیلی زحمت کشیدی دستت درد نکنه

شعر زیبای پروین هم که واقعیتی گویاست در هر حکومتی زیبایی پستت رو دوچندان کرده البته این هنر شما و حسن انتخاب شماست که در کنار شعر ایشون جلوه کرده

خدا همه ی مارو به راه راست هدایت کنه و دلهامونو صاف و بی کینه ! تا بتونیم در کنار هم صلح امیز زندگی کنیم(گل)

بازم ممنون بابت تهیه این پست
شادمان و سلامت باشی

همین الان یعنی ساعت هشت و چهل دقیقه صبح فرصت کردم خلاص شم از سیاست نامه!!
صبورخانوم.باورکنیدداشتم میومدم وبلاگتون..ولی میام..یاعلی مدد

فاطمه دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 09:14 http://www.omresokhteh.blogfa.com

سلام بابای مزاح وشوخ طبعم که این روزا واقعا سنگ تموم میذارین(خنده) بیشتر شعرای عزیز همچین روزایی رو پیش بینی میکردن که همش شعر سیاسی میگفتن چون الان بری سراغش درباره حال واوضاع ایران شعری دم دست دارن. ببخشید دیر اومدم بابایی نمیتونم بیام پای نت!!یکی دیگه ادعای مالکیت کامپیوتره رو میکنه از بس کشورمون امنه!!!واسه من مسدود شده(خنده) میام بقیشو خصوصی میدم.سر فرصت (اگه بتونم)بازم میام
من که دیشب اخبار رو ندیدم بازم سوتی دادن؟!یه کم کشور اروم شد بازم خودشون خرابش میکنند.
برم وگرنه منو میگیرن.
یاعلی

خب شعر خوب اونیه که به تمام ادوار بخوره..ممنون که بی خبر اومدی ولی چرا دیر به دیر؟؟.خودتم که کم شیطونی نمیکنی!!.خب ساکت باش تا نگیرنت!!..اخبار جدید که نیست.ولی جای پیامک های مسدود شده را پرمیکنه!!.بهترازبیکاریه و غیبت کردن..ماهواره ها هم که همشون شدن ستاد فرماندهی اغتشاشگرا..پس اخبار و بیست و سی را عشقه..یاعلی مدد

مریم دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 12:27 http://ghasedakekhial.blogfa.com

سلام قاصدک
ببخشید این قدر دیر اومدم
کلاس تابستونی دارم صبح و عصر. فقط می تونم ظهر و گاها شبا بیام
من این شعر پروینو خیلی دوست دارم خیلی زیرکانه مفهومو رسونده
این پستتون با این شکلکا خیلی با حال شده
فعلا خدافظ

قاصدک حالت خوبه؟؟؟!!.خب به خودت استراحت بده..آخه هربارمیای فقط برا شکلکها و مسیجها(پیامک!!)نظر میدی.!.خوش بحال پروین اعتصامی که زیرکانه هواشو داری..فمنیست!.فعلا شاد باش ..تا بیام وبت.بعداْ

alnilam دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 12:30 http://www.zanooy-orooj.persianblog.ir

سلام خوبید شما پدر محترم؟!
اولندش:(شکلک سبز-خسته-داغون-وازین دست اشکال پرشین بلاگی!)
دومندش:عمرا!! هه چی میگیییییییییییی؟!!!!
سومندش:سه نقطه : عزیز- جان بر کف- خادم و ...
چماق؟! اختیار دارید!! شما سکوت سبز پیشه کنید!!
چهارمندش:شاید!(نیشخند)
پنجمندش: بابایی یعنی تن پروین توی گور لرزید بدم لرزید!! خیلی نقد زیبایی بود واقعا سپاسگزارم!!(تهوع بلاگفایی-تشویق پرشین بلاگی!!)
ششمندش:دوست صمیمی!!
هفتمندش:دوستان رو زبونم لال خنگ فرض کردید پدر؟!!
هشتمندش:هلو این روزها قیمتش چطوریاست؟!
نهمندش: اون بغل بلاگتون زیر عکس که خوش آمد گفتید اون وبلاگ ما (ویرگول) ماش کیه؟!! شما چندتایید مگه؟!
دهمندش:(شکلک دختر شجاع)

خدا وکیلی من از این اولندش تا دهمندش تون!سه تاشو فهمیدم.!.خب اگه خوشت اومده که نیومده بگو وگرنه بازم بگو دیگه..اینها چیه گذاشتی؟!!.یعنی میفرمایین من اینجاهم سکوت کنم؟!.من که به اون آقای محترم تون حرفی نزدم..تازه حتی عهدکردم تا چهار سال اسمشم نیارم..شما هم خوش باشید و باشند..به هرحال ممنون که اومدی.
ولی هنوزم نمیفهم کیو من خنگ فرض کردم.؟.فقط قیمت هلو را میدونم..!!.

alnilam دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 12:31

بابایی یه چیزی رو لازم دونستم عمومی عمومی تذکر بدم!
یکیش اونکه شما قرار بود آدرس بلاگ یه بنده خدایی رو به من بدید بندئه برم حالی بهشون بدم!
دومنش مثکه قضیه سیم خاردار رو باید هر دفعه تذکر بدم؟! شما که میدونید من توی یه مسئله از تمامیت خواتهیم کوتاه نمیاتم! گفتم که حق تمامیتش مال خودم بودن رو(!!)( میگیرم!
یاعلی

نخیر یادمه..ولی اگه دیدیش سلام منم برسون....درمورد سیم خاردار هم گفتم که
...سر به دار میدهیم...تن به خار هرگز..بابایییییی....یاعلی مدد

مریم دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 12:54 http://ghasedakekhial.blogfa.com

سلام قاصدک
این چه حرفیه
خودتون می دونین اگه می خواستم نیاین همون ۱۰۰ باری که قبلا گفتین بیام یا نه می گفتم نه
باور کنید کلاس برداشتم تمام وقتم فوله

پس چرا خبرآپ رو فقط به من ندادی؟؟!.جمعه که اومدم.خبری از آپ نبود.تعجب کردم دیدم نوشتهشده درجمعه؛تعدادکامنت۳۳.!!.برو به مشق هات برس..۱۰۰ بار؟؟؟؟.پس اون۹۹۷ تای من چی شد؟یادت رفت؟!٬

مریم دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 15:47 http://www.raze-nahan.blogfa.com

سلام قاصدک عزیز
خسته نباشید .
چه سلیقه ای ! معلومه برای این پست خیلی زحمت کشیدید و وقت گذاشتید دست تون درد نکنه .
با اجازه ی شما یک کمی شوخی، یک کمی جدی در باره ی این پست نظر بدم :
1 - شما یکی از زیباترین شعرهای پروین اعتصامی رو انتخاب کردید که به خوبی درک اجتماعی و بینش عمیق پروین رو نشون می ده .
یک بار در روزنامه ای خوندم که در این شعر پروین محتسب رو کسی می دونه که ظاهرا حاکم و ناظر بر احکام دینی مردمه اما در باطن هیچ اطلاعی از احکام دینی نداره.
و مست رو نماد انسانهایی گمراه می دونه که ظاهرا از همه چیز و از همه ی مسائل دینی بی خبرند ولی در باطن آگاه به تمام مسائل از جمله مسائل دینی هستند.
2 - در ارتباط با بررسی تخلفات در انتخابات آرا هم فکر می کنم 4 سال دیگه به حول و قوه الهی نتایج اعلام بشه !
3 -و در آخر به شما تبریک می گم به خاطر داشتن دوستان صمیمی و جملات زیبایی که برای شما می نویسند !!! ( قاصدک باد کنکه...بادش کنی میترکه)
احتمالا دوباره خدمت می رسم !

خانوم معلم گرامی..میخوام درس پس بدم ولی فکرنکنید کار همکاراتونه آآا
نخیر..!.فلکم به رایگان نداده که.!.اتفاقاْ زندگی خودمعجونی از شوخی و جدی یه.!
مثل شب و روز؛زشت و زیبا؛سیاه و سفید؛لازم و ملزوم همند.فقدان یکیش زندگی را بی معنا میکنه
۱.خب این نشون دهنده بینش منم هست!.ضمن نوازشتون تعریف ازمن یادتون نره(خودشیفته بلاگفاتون!)
منم همین را خوندم وگفتم که:توبه فرمایان چرا خودتوبه کمترمیکنند؟!
مست در زمان حاضر دوستانی اند که میگن:ازسیاست سردرنمیآریم ولی به وقتش
آنچنان نقطه نظرات سیاسی میدهند که تحلیل گران سیاست توش موندن.من کم ندیدم از این افراد!
۲.خوب یادمه اکثرانتخابات گفتن که تخلف بوده ولی تاثیرگذارنه..ولی این ایام حرفهای تازه
شنیدم؛اینکه دراین انتخابات هیچ تخلفی روی نداده(به نقل ازسخنگوی شورای نگهبان)
۳..خدا تموم دوستان موافق و مخالف قاصدک راحفظ کنه بخصوص این دوست بادکنکیه را.!
شرمنده میکنین که بازمیایین..تاهمینجا هم خیلی خیلی ممنونم..شادوسلامت باشید

شمس دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 15:59 http://mushtagh.blogfa.com

سلام قاصدک عزیز
خوب منظورم همای خواننده نسل جوان ( گروه مستان) که بعد از ۴ کنسرت ممنوع صدا شد و از کشور خارج شد
آهنگ ساز و شاعر و نهیه کننده خودشه بعضی از اشعار بزرگان را هم استفاده کرده
از نظر من عالیه عالی
به خصوص که از کوزه نیز برای نواختن استفاده کرده
ملاقات با دوزخیان خیلی عالیه و البته دیگر کارهایش
((ـآن دم که مرا می زده در خاک گذارید
زیر کفن ام خمره ای از باده گذارید
تا در سفر دوزخ از آن باده بنوشم و ...)))
حتما تهیه کنید و لذت ببرید
سنتیه سنتی

دوست گرامی؛باورکنیداین هما را تازه اسمش را میشنوم..ولی موسیقی سنتی را خب دوست دارم...باید جالب باشه.ممنون که معرفی کردین..حتما تهیه ش میکنم...چون سنتیه سنتی باید لذت برد.شادباشی

صبور دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 16:04 http://sangesabor.blogfa.com

سلام بر دوست بزرگوارم

کارتون دیگه به اطلاعیه دادن رسیده !؟ چشم! من که اومدم دیگران هم خواهند امد شما که ماشالله پستتون به ظهر نرسیده تعداد نظراش به ۳ روز ما میرسه(خنده)

ولی خداییش خیلی برای این پست زحمت کشیدی من میدونم چرا؟

چون خودم ۳ خط نوشتم ۶ ساعت طول داد البته من ای کیوم پایینه و سفات مفات هم ندارم نمیشه با شما مقایسه کرد ولی واقعا ممنون شما نوشتی و هر کسی هم میتونه برداشت خودشو داشته باشه من همیشه عینک خوش بینانه ام رو چشم هست .......!!!!

انشالله که اخر عاقبت به خیر بشیم همگی
خوب شد؟؟؟؟
برم؟؟؟ خواستی بازم میاما!!! پولشو به عابر بانکم بریز!!(خنده شوخی)

برقرار باشی دوست من

صبورخانوم..من ازاین اطلاعیه شدیداللحن ترشم تووبلاگ دوستان خیلی گذاشتم..ولی منظورم شمانبودکه.(خب شما هم بود)مخاطبین مشترک مدنظربود.!.ولی خدایی ترسیدی که زوداومدی هااا.!.البته شما صفات برجسته تری دارید..اونم انتخاب و سلیقه تون درنوشتن اشعارزیباست.همیشه هم گفتم...باعینک خوندین؟!!.خوشحالم که عینک بدبینی ندارین.!.پولشو؟؟؟؟؟!!.خب اول پول خوندنشو بریز تا بعدبریم سرتسویه حساب.!...زنده باشید.ممنون که اومدین...یاعلی مدد

غریبه دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 17:41 http://banouye-sib.blogsky.com/

سلام به قاصدک گرامی

این شعر پروین رو چندی پیش من هم تو یه پست گذاشته بودم اما شما هم زیبا تفسیرش کردید هم خیلی قشنگ دور از سیاست بهش نگاه کردید شکلکها هم که حرف نداشت .....ما میگیم کلش دروغه اینا دارند نتیجه رو کم یا زیادش میکنند .....حالا هم که دارند به وظیفه شون عمل میکنند و مرگ ندا رو بررسی میکنند ....همه حرفها رو به شیوهای قشنگ شما در مورد شعر پروین گفتید و حرف نداره تا منم چیزی بگم ....در مورد کامنتتون هم ممنونم و دعای خیرتون که امید به شفای همه بیماران دارم و توکل به خدای بزرگ

بازم بر میگردم بهتر بخونم شاید مثل ایکیو سان مغز قفل شده من هم جرقه ای زد و ...........

خلاصه که عالی بود

خسته هم نباشید

اختیار دارین..شما کجا و من کجا؟!.شما دراین زمینه حکم پیشکسوت را دارید...ولی دور از سیاست را هستم...خیلی....خب پروین با این شعرش کلی حرفهای دیگه هم درمورد شورای نگهبان زده بود.!...قبول ندارید؟؟!!.چطور برای نمازجمعه را قبول کردین.....اصلا من تواین ایام فهمیدم:دروغ هرچب بزرگترباشه عده ای زودتر باورمیکنن.!.حتی سرش قسمم میخورن که من خودمم هاله نور سبز رادیدم!!!..حیف که قول دادم سیاست گریزباشم.وگرنه منم دیدم خب!!!..ایکیوسانم دید..پینوکیوهم که اول از همه دیده..سـُک سـُک.!.اول.!!..
محتاجم به دعای خیر همه...این وری آآ و اون وری آآ..سلامت باشیدوباشند

پگاه دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 17:48 http://www.pma88.blogfa.com

سلام قاصدک مهربون...
من این شعر پروین اعتصامی رو خیلی دوست دارم...
انصافا شما هم محتواشو خیلی عالی توضیح دادین...
امیدوارم دلتون همیشه شاد و سبز باشه
به امید ایرانی آباد،آزاد و همیشه سبز

دوست عزیز.همه به نوعی به این شعر دلبستگی دارن.خوشحالم که مورد اقبال واقع شد..راستش این کامنتها کارم را درادامه با مشکل روبرومیکنه.اصلا هربار میگم:دفعه بعدچی بنویسم که مورد توجه اکثریت قراربگیره؟!!.بازم ممنون از توجه تون...زنده باشی..همیشه..همچون ایران عزیزمان..یاعلی مدد

محمد دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 19:16 http://dardodeleferagh.blogfa.com

سلام حاج سید کاپیتان تیم زن ذلیل ها چطوری رییس.در مورد این پستت می خوام بگم که اندک تخلفی صورت گرفته که فکر نکنم مشکلی باشه این تخلف در حدود یه ۱۰میلیون رای چیز ممی نیست تو فکرش نرو.راستی می بینم که درس ادبیات هم میدی و تاریخ ادبیات هم تیکه به تکیه به طور کامل می نویسی.خب افرین استاد خوبی میشی راستی دانشگاه ما هم واسه هییت علمی استخدام داره برو اونجا بگو منو محمد فرستاده تا ادبیات درس بدم بعد ببین چه استقبالی ازت میکنن.دوست دارم یا علی

خب من گفتم کاپیتان زن ذلیلام درست.ولی توکه تازه نامزدیت شروع شده چرا زنذلیل که هیچ"خواهرزن ذلیل شدی؟!!...فکر ندارم که..ازنظرمنم تموم شد..اصلا نکنه اینها را نوشتی تافکرکنم خوندی؟؟!!.هان؟!.ببینم چرا اون شعر زیبا را ندادی؟!!..دانشگاه؟؟؟!!.من هنوز تودانشگاه را ندیدم..خوش باشی و سلامت..یاعلی مدد

سوگند دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 19:26

قاصدک همیشه مهربون و بزرگوار

اول سلام
این شعر پروین اعتصامی از معدود شعرهائی که در عین لطافت بی اندازه حاوی واقعیاتی تلخ و گزنده است که تلخیش مثل شوکران دل آدم رو می سوزونه.
اینکه آدم ظلم و حق سیتزی - ادعای واهی دین و دینداری - خداشناسی و از همه مهمتر بی عدالتی رو در اطراف خودش ببینه اما به دلیل یا دلائلی نتونه حرف و نظرش رو بگه یا حتی بگه ولی اون نظر و اعتقاد خریدار نداشته باشد از مرگ هم بدتره.
اینکه آدم بفهمه ازش به عنوان لعبتی خوش آب و رنگ استفاده شده دل آدم رو به درد میاره.
ای وای خدایا این از همه بدتر که به عنوان خداشناس و مسلمان مرتب برای مسلمانان دیگر رجز می خونند و خط و نشون می کشن و هی همدیگه رو بی آبرو میکنن.
خدایا تو فریادرسی به فریاد دلمان برس.
بماند که چقدر گلبرگهای سبز دلمون رو پرپر کردند و به جاش دارن خارای بی خاصیت که همش درد و رنج رو با خودش به ارمغان میاره به زور می کارن.
بماند بماند .........
بغضم گرفت .......

دوست بزرگوار..خب ازاین شعر تمام این واقعیتها برداشت میشه..واقعا که این شعر پروین باخودش خاطراتی تلخ و شیرین را برای اکثرایرانیها داره..ممنون از دقت نظرتون..سلامت باشید..یاعلی مدد

مریم دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 21:58 http://www.raze-nahan.blogfa.com

سلام
قاصدک عزیز
فرمودید همکاران من نه ! بلکه فلک درسی رو به شما داده ، درسی که رایگان هم نبوده !
و این درس اینه : ( زندگی خودمعجونی از شوخی و جدی یه.!
مثل شب و روز؛زشت و زیبا؛سیاه و سفید؛لازم و ملزوم همند.فقدان یکیش زندگی را بی معنا میکنه )
در تایید فرمایش شما شعری از قیصر امین پور رو به شما تقدیم می کنم :

در کتاب چهار فصل زندگی
صفحه ها پشت سر هم می روند
هریک از این صفحه ها یک لحظه اند
لحظه ها با شادی و غم می روند
آفتاب و ماه یک خط در میان
گاه پیدا گاه پنهان می شوند
شادی و غم نیز هریک لحظه ای
بر سر این سفره مهمان می شوند
گاه اوج خنده ما گریه است
گاه اوج گریه ما خنده است
گریه دل را آبیاری می کند
خنده یعنی این که دلها زنده است
زندگی ترکیب شادی با غم است
دوست می دارم من این پیوند را
گرچه می گویند شادی بهتر است
دوست دارم گریه با لبخند را

خانوم معلم.من درحقیقت درس پس دادم..زندگی یعنی همینها..
اصلاْ خوشبختی و بدبختی هم توأمان و باهمند که زندگی سازند.!.اون خوشبختی که یه صبح زیبا و قشنگ سکه ای را پیدا میکنه قبلش یک شب تاریک و ظلمانی بدبختی اون سکه را گم کرده.!!.خب ربط داره دیگه!!!.اگرم نداشته باشه"خواستم اظهار فضل کنم پیشتون که منم آره.!.حالیمه!!!.ولی باارسال این شعر زیبای مرحوم قیصر قشنگ معنا کردین و کردن زندگی را..زنده باشید و سرافراز...یاعلی مدد

قاصدک بارون دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 22:27

راستی قالب نو مبارکه...

زنده باشید..قابل شما را نداره..یاعلی مدد

محمد سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 00:52 http://dardodeleferagh.blogfa.com

سلام حاج سید شما توی دانشگاه عشق بودین می دونی که چی میگم.اما مانه....دیدی شک داری که نخوندم مهم نیست مهم اینه که بالا سری دید که خوندم.راستی نگفتی ازم خسته نشدی اینقدر میام.به خدا دوست دارم .راستی خبری از سربازی نیست؟یا علی

محمدآقا دوست عزیز.من هیچ وقت نخواستم گذشته مو علم کنم و همه جا باهاش برسر عده ای بزنم..میدونم نظرت این نبود.ولی به تو میگم چون لااقل زورم به توکه میرسه!۱.این درحقیقت جواب دوستیه که خصوصی داده و چون اصلا نمیخوام ناراحتش کنم علنی نکردم.ولی لااقل تو و البته تموم دوستانم دیدن که هرگزنخواستم ماهیتم اشکاربشه.نمیدونم چرا این برداشت را کردن..بگذریم..دانشگاه عشق ارزانی اونا که دوست دارن منو ارشادکنن..
من کی ازت خسته شدم؟؟.الان خسته ام و میخوام اگه درد گذاشت بخوابم.ولی بعداْ میام پیشت..ببخش..راستی .هنوز خبری ندارم اگر شد چشم اطلاع میدم...سلامت باشی..یاعلی مدد

محمد سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 00:54

راستی حاج سید شرمنده باز اومدم در مورد اون شعرم خواستم بگم که هر چی جایی ومکانی دارد اشاا.... روز میلاد امیرالومنین میدم.ببین یه بار شد به خاطر دل من این شعر رو بزنی تو وبلاگت.یا علی

محمد جان..باهات شوخی کردم برا اون شعر..میدونی که...ولی اگه نذاشتمش برا اینه که اون شعر مال نوحه خونیه..وزن و قافیه کم داره و ابیاتشم کمه دیگه...اصلا چرا خودت نمیذاریش..خب اون حرفی که زدم را با همین شعرشروع کن و دلنوشته ای بنویس و این شعرراهم ضمیمه اش کن..خب؟؟؟..بعداْ میام...یاعلی مدد

قصه گو سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 01:23 http://www.ghesehaayekhoda.persianblog.ir

اى مردم، ما در روزگارى سخت و زمانى نامراد و ناسپاس زندگى مى کنیم که نیکوکار را در آن بدکار شمارند و ستمکار در آن به طغیانگرى پردازد. از آنچه دانیم برخوردار نشویم، و از آنچه ندانیم پرسش نکنیم، و از هیچ حادثه خطرناکى نهراسیم تا بر ما وارد شود. پس مردم بر چهار گروهند:



١. گروهى که از فساد در زمین، جز ناتوانى و واماندگى و نداشتن ابزار و نیرو و تهیدستى، بازشان ندارد.

٢. گروهى که شمشیر از نیام برکشیده اند، و شرّ خود را آشکار ساخته اند، و با نیروى سواره و پیاده خویش به جنگ مردم برخاسته اند، و خود را آماده کرده اند، و دینشان را تباه ساخته اند، به خاطر مال و ثروتى که انتظار مى برند، یا اسبان بادپایى که آنها را بر دوش گیرند و یا فراز منبرى که برنشینند. و چه زشت و ناپسند است تجارتى که دنیا را ارزش خود بینى و آن را با آنچه نزد خداست معاوضه کنى.
با خطبه ای از امام علی(ع) به روزم.
****************************
سلام دوست گرامی

شعر بسیار زیبایی از خانم اعتصامی انتخاب کردید. بخاطر این همه شور و طنز بهتون تبریک می گم. همیشه سبز و شاد باشید.

قصه گوی عزیز.ممنون از خبر آپت..میام..حتما...از توجهت به دلنوشته ام نیز سپاسگزارم..سلامت و برقرار باشی..یاعلی مدد

غریبه سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 01:42

سلام به قاصدک گرامی

فکر کنم کامنتهای من گم میشه ها

من بعد از سوگند خانم کامنت گذاشته بودم امروز بعدی ها تایید شدند اما کامنت من نیست

۰شکلک ناراحت بلاگفایی)

بانوی عزیز ومهربان..باورکنید همین غروبی ضمن زیرنویس پاسخ؛تاییدش کردم
الانم اومدم وبتون خصوصی عذرخواستم تا آبروم نره که بگن سانسورچی شده ولی خب این کامنتو که باید علنی کنم!!.پس شما آبروداری کنید که متهمم نکنندخب!!.منکه حذفش نکردم..حالا فردا بیایید و ببینید که چه حرفها بهم میگن!!(غصه بلاگفایی تون!!)بازم شرمنده..همین..!.یاعلی مدد

غریبه سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 02:44

سلام به قاصدک گرامی

اولا از واژه شرمنده استفاده نکنید که اونوقت من شرمنده میشم

فدای سرتون که کامنت من گم شد نه شما صدا و سیما هستید نه شورای ......بان دارید..که من بگم سانسور چی...خنده بالگفایی...

پیش میاد

گفتم نکنه من که خواب ندارم اما شاید تو خواب کامنت گذاشتم از بس تو این فکرا میخوابم اما نه هنوز معلومه الزایمر نگرفتم شکر خدا ....

تازه من از کامنتهای طولانی شما دلم قرص میشه و یه کم دلم قرص میشه که یکی هم مثل من طولانی کامنت میزاره ...

تازه ترشم ....من هی کامنت میزارم بلا اسکای هم یکیشو بخوره بالا خره خسته میشه یکیش از دستش در میره و به دست شما میرسه من روم زیاده ....چشمک بلاگفایی...

راستی این خنده و چشمک بلاگفایی ها رو از درس های مریم خانمه ها از بس خوب درس میده من زود یاد گرفتم بهم نخندینا دارم منم درس پس میدم

در اخر در باره اون کامنتی که براتون خصوصی گذاشته بودند خوب راست میگه بنده خدا اون ورود ممنوع رو بردارید تابلو دروغ یک طرفه رو نصب کنید اینجوری بهتر میشه واسه بعضی ها

دیدید من زیاد حرف میزنم

اما نمیگم شرمنده

حالا این یه بارم بگم

شرمنده ها

شبتون بخیر

بانوی عزیز و بخشنده !.خب نمیدونید من اینجا چه حرفها که نشنیدم ولی این یکی را قبول نمیکنم که بگن:سانسورچی!....هرگز......خب منم خوشحالم که اقلاْ یکی بهم نگفت:قاصدک چرا شبها اینقدر هذیون میگی؟!.البته اینجوری نمیگن هااا.میگن:قاصدک توچرا شبها بیداری.نگرانت میشیم خب.....بگیربخواب بابا حال نداری...!!!
ولی من قبل از خانوم معلم از دوستان خودم یاد گرفتم!(خودشیفته بلاگفاتون!)وگرنه من همان خاکم که هستم خب.!!.
اگر به میل اون دوستان باشه من باید جلو امیالشون هر روزتا کمر دولا راست بشم.!.به شما هم توصیه میکنم پست آخر سال گذشته مو بخونید تا ببینید من از چه زمانی دیگه مجیزگوی کسی نشدم...ممنون که همراهی کردین شب زنده داری ام را..شب و روز شما هم بخیر و شادی

شمس سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 03:07 http://mushtagh.blogfa.com

سلام و عرض ادب دوست گرامی
دلتنگتان بودیم گفتیم سرکی کشیده باشیم ( لبخند و گل )
راستی تفسیرتون حرف نداشت

دوست شبانگاهی عزیز
شما لطف دارید...اختیار دارید این دلنوشته ها از همنشینی با دوستان عایدم شده.!.کش نرفتم آآآ.از دوستانم یادگرفتم.دارم درس پس میدم...همین الان به دوستی گفتم میخوام برم بخوابم.!(آخرین باری که خوابیدم یادم رفته کی بود!!)ولی اول بیام تشکر کنم.بعدش گنجیشک لالا اومد دوباره مهتاب بالا.لالا لالایی .شب شما هم بخیر..یاعلی مدد

فاطمه سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 09:37 http://www.omresokhteh.blogfa.com

سلام بابای گلم
فقط اومدم بگم سلام وجویای حالتون بشم.
تا نیومده برم(بچه تخس)الان خوابه
التماس دعا
یاعلی

دخترخوب و مهربون..ممنون..خب بچه ست دیگه..اون چه میدونه تمامیت خواهی خوب نیست.حالا دو روز کامپیوترت مال اون باشه.!.مسئله ای نیست..وقتی بخیر و خوشی رفتند..بیا..خب؟؟.البته اگه بعدازرفتنشون سیستمت هم بخیر و سلامت مونده باشه!!.چون معمولا تمامیت خواهان گرامی معتقدن دیگی که برای من نمیجوشه اصلا نجوشه بهتره.!!!..محتاجم به دعات...روزه ای هنوز؟!..باز می ری زیر سُرم هااا..البته خدای نکرده...خب نگیر دیگه..مگه واجبه؟!...زنده باشی..یاعلی مدد

مریم سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 12:17 http://ghasedakekhial.blogfa.com

سلام بر آقای قاصدک خان
حالتون چه طوره؟
انشالا که بهترین؟ سینوزیتون خوب شد یا نه
امروز اومدم فقط حالتونو بپرسم
عصر نوشتمش من فقط به دو سه نفر خبر دادم نه همه

آقای قاصدک؟؟!!!.خوشت میاد از سرگیجه گرفتن من؟!!
ممنون...میگم این سینوزیت هم خوب شده سوژه برا حرف زدن هااااا..خدا نصیب هیچ کس نکنه..چون بددردیه..وسط تابستون همه زیربادکولرمیخوابن.اونوقت مبتلایان بیچاره باید همش حوله داغ بذارن رو سرشون..!!....خب نمیشدمنم جزو اون دوسه نفرباشم؟؟!!.یاعلی مدد

محمد سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 14:47 http://dardodeleferagh.blogfa.com

سلام ممنون از راهنماییت بابت شعر.باید بگم که درسته نخواستی ماهیتت رو بگی اما نمیشه که حق رو زیر پا کنیم ماتا ابد مدیونیم می دونی که چی میگم.الام اخبار در موذد کاهش سربازی گفت اما از اون معافیت چژیزی نگفته تورو خدا دعا کن ایشاا... که تصویب بشه.سالار ایشاا...به این زودی ها و به حق این ایام خوب بشی.دوست دارم یا علی

محمدآقا..دوست من..ماهیت نگفته؛ میگن نکنه سهام میخوای؟!.فکرمیکنم همین قاصدک بهترباشه..برام مهم نیست چی راجع به من فکرمیکنن.!..خدا شاهده خیلی وقتها به حال شهدای گمنام غبطه میخورم..گرچه این روزها به شهدای گمنام هم رحم نکردن..هرجا میری دم از خون اوها میزنند و چقدر هم تازگی پاسدارخون شهدا زیادشده.؟!.همون بهترکه شهیدنشدیم..!..درموردبقیه هم خبرجدیدی ندارم
راستی مگه من اینقدربد شدم که همه میگن:دعا میکنیم؛خوب ؛بشی؟!!..سلامت باشی و عزیز...یاعلی مدد

سوگند سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 16:42 http://sogandenik.blogfa.com

سلام قاصدک عزیز
خواستم دعوت کنم شمارو به وبلاگم تشریف بیارید خوشحال میشم .. راستی ساعت وب شما رو الان متوجه شدم جالبه فقط یکم...... لبخند منتظر حضور سبزتون هستم .

دوست گرامی..حتما خدمت میرسم..اگرنمیگفتید هم میومدم..ممنون از دعوتتون...درمورد ساعت..فقط چی؟؟؟؟؟خب تموم میکردین حرفتون را.!...سلامت و برقرار باشید..یاعلی مدد

سوگند سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 16:46 http://sogandenik.blogfa.com

انسان محکوم به زیستن
گل محکوم به پرپر شدن
شمع محکوم به گریستن
سکوت محکوم به تنهایی
و
قلب با تمام صفا و صمیمیتش محکوم به شکسته شدن


واگویه جالبی بود.ولی در این ایام ثابت شد که سکوت محکوم به تنهایی نیست.جمعی محکوم به سکوت شدند.!.ولی با این مورد:قلبها محکوم به شکسته شدن هستند موافقم...بازم ممنون از حسن نظرتون.یاعلی مدد

استاذنا سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 18:42 http://www.ostazona.blogfa.com

سلام؛

وبلاکتان را دیدیم. إن‌شاءالله ما و شما و همه‌ی دوستانی که این نظر را می‌خوانند هر روز بهتر از دیروز باشیم و بتوانkیم در راه خدمت به مکتب اهل‌بیت قدم برداریم.

در ضمن اگر دلتان خواست و وقت داشتید یک سری هم به وبلاک "استاذنا" بزنید و از نظراتتان ما را بهره‌مند سازید. اگر دیدید که "استاذنا" حرفی برای گفتن دارد و می‌تواند در خدمت به مکتب مفید باشد آن را با نام "استاذنا ( آیت الله شیخ جواد مروی )" لینک بدهید. متشکرم.

12 مطلب اخیر "استاذنا" به شرح ذیل می‌باشد:

1- روش جدید سلفیه؛

2- مذهب حکیم ابوالقاسم فردوسی و سنایی غزنوی؛

3- افراط و تفریط آری یا نه؛

4- نقد سخنان آقای محمد مجتهد شبستری در دانشگاه صنعتی اصفهان؛

5- صحیفه‌‌ی سجادیه معجزه‌ی اهل البیت (علیهم السلام)

6- حضرت زینب (سلام الله علیها) نماد صبر و قدرت

7- شاهکار زندگی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

8- حضرت آیة الله العظمی حاج شیخ محمد تقی بهجت (ره)

9- فتح خرمشر فتح ارزشهای اسلامی

10- 2 نکته از یک تشییع (جدید)

11- حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) (جدید)

12- شاخص های دولت اسلامی در ندای رهبری (جدید)

آدرس ما: www.ostazona.blogfa.com

استادگرامی..من حقیقتاْدوسالی میشه که بانام وبلاگ شما اشنام..خدمتتونم میرسم.حتما..ولی حقیقتاْ بی تعارف میگم..بنده خودمو در حد اینکه نقطه نظراتی برای وبلاگ شما داشته باشم نمیدونم.سطح اطلاعات و دانشم از معارف خیلی اندکه و محدود..ولی میتونم ازتون درس بگیرم..بازم ممنون از توجه تون..التماس دعا...یاعلی مدد

م.عروج سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 19:57 http://shabtub.persianblog.ir

سلام بابایی.
اول از همه بگم قالب نو مبارک

حج محمدآقای( گل).منم اولش میگم:قابل نداره ..پیشکش!!

م.عروج سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 19:59 http://shabtub.persianblog.ir

بعدشم عرض کنم که بابا این برداشتها آخرش کار دستت می ده ها. اون شاعره خدابیامرز هم راضی نیست. البته اون دو بیتی که از حافظ گفته بودی خیلی خوشم اومد.
.
راستی بابایی من نفهمیدم چرا اون گل و بغل و قلب رو یک بار می زاری. خودت می گی؟؟؟؟

اینکه کاردستم میده.خب گیریم که قبول..ولی نگفتی درسته یا اینم ضد مبانی والای انقلابه و تخلفه؟!
محمدآقا.عزیزدل برادر!!.خب بهت میگم..ولی یه خورده فسفربسوزون بعد میگم.!.زنده باشی.یاعلی مدد

ستاره سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 21:43 http://ashnayemahjor.blogfa.com/

حضرت محمد (ص)

نشان منافق سه چیز است :

سخن به دروغ گوید ، از وعده تخلف کند و در امانت خیانت

نماید.

این روزآ حتی به منافقآ هم رحم نمیکنن!!!.چون همه به طرف مقابلشون میگن:منافق!!
البته تشخیصش راحته.ولی قبولش سخته.!.سلامت باشی و برقرار

علی سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 22:22

دوست عزیز کجایی
سیاست را ول ولش

بیا ورزش دلمون برای کور کور خوندنت تنگ شده

ماشا الله عقاب

به به ..!!.علی آقا.؟!!.من که سیاسی ننوشتم..معلوم نبود؟؟!!
چشم..همین فردا میام..خودمم دلم برای کرکری خونی تنگ شده.!
ای کبوتر نگران باش که شاهین آمد..نه...عقاب اومد...یارکشی کنید.من دارم میآم.!!.
ارادتمند:(قاصدک!.نه...همون عقاب..!!.قاصدک مال وبلاگه.!)

محمد چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 01:47 http://dardodeleferagh.blogfa.com

سلام چطوری؟حاج سید خودم.می دونی بدبختی ماها چیه خیلی ناشکریم اون روز به یکی گفتم اگه الان راحتی واسه اینه که اونا(شهدا)رفتن و....تا ما راحت باشیم بعد می دونی اون چی گفت گفت که می خواستن نرن.نمیدونه اگه امثال شهدا و شما ها نبودن معلوم نبود زبون ماچی بود.حاج سید ایشاا... خدا واسه این مردم میگه اینا فقط چسبیدن به این دنیا.راستی من منظورم از دعا به خاطر دردی بود که میکشی.حاج سید من دوست دارم که اینا رو میگم.راستی با کمک های تو یه مطلب رو آماده کردم بیا ببین چطور شده.دوست دارم.راستی حاج سید میشه لینکم کنی؟ممنون.یا علی

خب تازگی خودشون دیگه دارن میان و راحت میگن:ملاک زمان حاله..میخواستن نرن.!!.باید تشکرکرد ازاین دوستان که اقلا توی اعلام این نظرشون صراحت دارند!!...میدونم براچی گفتی؛خوب شدی؟؟.خب منم شوخی کردم دیگه..!..لینک هم چشم..اصلا چطوره جایگزین اون قبلیه کنم؟؟!!.چون اونجا دیگه کاری ندارم..اونا هم بامن کاری ندارن!!.دارم میآم سراغت..تابعد..یاعلی مدد

غریبه چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 03:09

بازم سلام

با اجازتون احتمالهای بعدی زیبای شما را هم اضافه کردم

قلم بدست نیستم و تنها خط خطی میکنم اگه ایراد هایی میبینید اول ببخشید بعد هم بهم بگید تا تصحیحش کنم

ممنون میشم

بانوی گرامی...باعث افتخارمنه که دروبلاگ شما ردپایی داشته باشم..
قبلا هم گفتم که اغراق نمیکنم..
خب اینقدر قشنگ مینویسید آدم دوست داره زیرشو خط خطی کنه تا بگه منم آررره !
زنده باشی..یاعلی مدد

دوست تنهایی ها چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 04:35


من گمان می کردم

دوستی همچون سروی سرسبز

چارفصلش همه آراستگی ست

من چه می دانستم

هیبت باد زمستانی هست

من چه می دانستم

سبزه می پژمرد از بی آبی

سبزه یخ می زند از سردی دی

من چه می دانستم

دل هر کس دل نیست

قلبها ز آهن و سنگ

قلبها بی خبر از عاطفه اند

نمیدونم چی شده که اینقدر همه مطلق نگر شدن؟!!
یا سیاهه سیاه..یا سفیده سفید.!...قلبها بی خبراز عاطفه اند؟؟؟!!!!!

مجنون جامانده چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 04:35 http://majnoon123.blogfa.com/

هو
عرض ادب
اگر دیر برای دست بوسی آمدم علت عمدش این بود که حدود یک هفته ورود به وبلاگهای ایرانی کمی سخت شده ..ولی چند روز پیش با اضافه کردن نام مبارک شما در لینک دوستان یه گرای کوچک برای ارادت فرستادم.ولی باز هم حق با شماست .منکه میخواستم بگم دوستت دارم ..عیب نداره دوبار میگم...
آقا دوستت دارم یه سی سی
می خوامت یه لیتر
مخلصتم یه دریا
ولی حقیقتا خوش بحالت که انقدر خوب و بزرگی و چقدر زیبا می نویسی
اگر قابل باشم ..همدرد تو
مجنون جامانده
اما سلام

یاعلی مدددددددددددد.کی میره این همه راه روووووووووووو
دوست عزیزجانباز و همسنگرقدیمی..تو که منو کشتی بابااااااااااااا
خب من وبت میومدم ولی لینک هاتو نمیدیدم...شرمنده کردی
من بلد نیستم شاعرانه و مسیجی ! بگم دوستت دارم.فقط یک کلمه نه کمتر و نه بیشتر.! د و س ت ت د ا ر م .
خوشحالم که قاصدک داره میشه جمع دلدادگان.!.
لینکت میکنم یه عالمه بازم میگم تا نگی کمه!!
منم نمیگم خداحافظ چون سلام هم اسم خداست و هم توش امیدِدیداری دوباره موج میزنه..خیلی...

شعیب صفری چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 09:01

سلام
خوبی بابایی؟
یه سوال دارم و دوست دارم جواب منطقی صریح و بی ابهام بگیرم!
تقلب شده درست اما کجا؟ چه جوری؟ و توسط چه کسانی؟
اینکه تو گوش ملت پر کنیم که آی زدن بردن کشتن خوردن چیزی رو عوض نمی کنه پدر من. شما دیگه ماشاالله سنی ازتون گذشته من کمترین نباید این چیزا رو خدمتتون عرض کنم دیگه.
اما هیچ به خودتون زحمت دادین که برین آمارشو در بیارین که موقع باز شماری چند تا رای جابجا شد؟
درست مثل اون قضیه که فرمودید آقا برخی شعب بالای صددرصد مشارکت داشتن آقا تقلب درکاره حق مونو خوردن و رای منو پس بدین؟!!!!!!
الحمدالله خودتون آگاهید لازم نیست بنده یادآوری کنم که فقط در ۲ استان این وضعیت پیش اومده بود ، یزد که فقط در حدود 500 رای اضافه بود!!!!!!!!!! و مازندران که یه استان توریستیه در حدود 4000 و خورده ایی!!!! نه میلیونها رای

آقا شعیب نازنین..من به چشمهام بیشترازگوشهام اطمینان دارم..منبع خبریم هم رسانه ملی نیست..اختلاف منو شما همینه..شما به آقای ضرغامی و اعوان و انصارش اطمینان داری من نه.!.همین..ازسوابقم تووبلاگم تاحالا نگفتم.ولی حضوری بهت میگم چرا میگم تقلب شده.اقلا درحوزه انتخاباتی که من رای دادم.!!.نیازی هم به آمار وزارت کشور ندارم.چراکه همین ده روز گذشته هم خدا میدونه چه بلایی سرصندوقها اوردن.فقط ده درصدش را دادن شورای نگهبان.!!.اطلاعاتتو بیشترکن برادر...این بحث برا من تمومه.تووبلاگم هم دیگه نمینویسم تا۴سال بعد..ولی مجیز نمیگم..هیچ وقت..زنده باشی..یاعلی مدد

شعیب صفری چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 09:08

و اینکه اینهمه ناجا و بسیج و غیره و ذالک رو متهم به جنایت و فلان و بهمان می کنین بد نیست بدونید که تو خونواده ما هم بسیجی هست هم ناجایی پدر من. همینطور توی خونواده های دیگه! فکر کردین اینها از آسمون اومدن یا از تو اینترنت دانلودشون کردن؟!!! نه بابایی همه شون خواهر و برادرهای ما هستند اگه نمی دونستید بد نیست بدونید!!!!
اگه یه درصد به این شعاری که بالای وبلاگتون قرار دادین معتقدید که نیستید چون اونی که این شعار رو می داد ثابت کرد که یه دروغ بزرگ تحویل جامعه داده این حرفها رو مدام تکرار نمی کردید. پس کو اون شمع سبز که قرار بود نورش روشنی بخش کتاب قانونمون بشه؟
آیا بهتر نیست کمی بی طرفانه به قضایا نگاه کنیم؟ شاید بگید من در موقعیتی نیستم که این حرف رو بزنم چون قبلا مواضعم رو مشخص کردم درست ، قبول دارم اما هر کسی یه منبع مشخص برای حرفهاش باید داشته باشه دیگه پس خواهشا از این به بعد بدون ذکر منبع شایعه پراکنی ممنوع

اتفاقا نمیدونستی بدون..توخونه ما هم ازشون رد پایی هست!!
ولی بهت گفتم که:منبع خبریت خیلی خیلی مردم را بی شعورفرض کرده.اجازه نمیده خودت خبر را پیدا کنی.هرچی اونا خواستن باید گوش کنی..هنوزبه سن رشد نرسیدیم..خواهش میکنم مغلطه نفرمایین..شما بی طرفانه نظر دادید؟؟یا رسانه ملی که همش صبح تا شب به همین مردم(حتی ۱۳میلیون!!)میگه منافق و دست پرورده انگلیس و امریکا..بحثی باهات ندارم.چون تموم حرفهات تکراریه و ازخودت نیست..نمیدونستم یک نوشته دروغ ممنوع؛ اینقدر خوابت راآشفته میکنه.!!.منکه اسم کسی را نیاوردم.فقط دروغ ممنوع!!

شعیب صفری چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 09:15

یا مثل اون قضیه خس و خاشاک که واقعا آخرت برداشت آزادانه از حرفهای اون بیچاره بود. من خودم چند بار اون سخنرانی رو گوش دادم و بر خلاف خیلی ها که متاسفانه هنوز گوش کردن رو درست یاد نگرفتن و صرفا حرف زدن رو که باز هم متاسفانه اون رو هم خوب بلد نیستن- چیز خاصی مبنی بر توهین به مردممون ندیدم. می دونم همه این حرفا رو به خودتون می گیرید و حسابی هم از دستم کفری شدید و هیچ یک از این کامنت ها رو هم نمایش نمی دید اما چاره ایی ندیدم. معذرت.
بابایی بد نیست بدونید خانواده ی ما هم همه شون بلا استثنا به موسوی رای دادن!!!! (دائی هام ، خاله عمو و ...) مطمئن باش منم حاضر نیستم کسی به عزیزانم توهین کنه! پس خیالتون تخت قصد توهین به کسی رو ندارم به خدا ببخشید
دلم از یه جا دیگه پره! کسایی که خط می دن و متاسفانه خییلی ها مثل دائی خودم سریع باور می کنن انگا وحی منزله!!!!!

خب اینم مشکل دیگه تونه که بدون هیچ پیش زمینه ای منو متهم کردید به سانسورکردن نظرات.!!.ترسی ندارم ازمطرح کردن کامنتتون.!
بازم میگم.قبلا هم گفتم..من درقبال نوشته های خودم پاسخ گو هستم
خس و خاشاک را هم قبلا خوندم و شنیدم..فقط نمیدونم چرا روزنامه های جناح خودشون فردای اون روز فرمایشات گهربار ایشون را کامل ننوشتن.!.کیهان و رسالت شرمشون اومد اونجا که گفت شال سبز را انداختم گردنم چون بهم ازپشت گفتن بگو منم سیدم!!. را حذف کردن!!.پس اونها سانسورچی اند نه من.
من کاری به دایی شما ندارم.ازهیچ جاهم دلم پر نیست.تموم نوشته هاتم علنی میشه ..مثل وحی منزل..بی سانسور رؤیت میشه!!..همین الان!!.

شعیب صفری چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 09:18

در آخر هم یه بار دیگه از اونجایی که خیلی می ترسم !!!! ازتون معذرت می خوام اگه رک حرف زدم و حرف دلم رو .... و اینکه انتظار رفتار بزرگوارانه ایی ازتون دارم و خوشحال می شم شما هم حرف دلتون رو بی پرده بهم بگید تا خدای ناکرده اگه خطایی هست همین اول کاری رفع و رجوع بشه. ممنون که تحملم کردی و ... دوستتون دارم

ترس از من؟؟؟؟؟!!!!.من نه توان فیزیکی دفاع از خود را دارم!!
نه به خشونت اعتقادی.!!!..هیچ خطایی هم نکردم تا شرمنده بشم والبته خطایی نکردید..ممنون که اومدید..زنده باشی و سلامت...یاعلی مدد

شعیب صفری چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 09:42

همه به این مساله واقف هستند که حرف می زنیم باید پاش وایسیم و براش سند و مدرک هم بیاریم درسته؟؟؟ اگر هم مدرکی نداریم باید سکوت کنیم؟ مجیز می گم بفرمایید؟
درضمن فرمودید تمام منابع خارجی رو بستند و ملت از رو دیده هاشون دارن حرف می زنن؟ می تونم بپرسم به صندوق رای که شما به شخصه شاهدش بودید چند میلیون رای توش جا می شه؟!!!!!

من کی گفتم صندوق محله ما رای میلیونی داشته؟؟؟
فقط به رسانه ملی کاملا بی اعتماد شدم...راستی.استادشجریان هم همین عقیده را دارن!!!.آخه خیلی قبولش داشتی گفتم..میدونم فقط صداشو دوست داری ولی یه دفعه به ذهنم اومد که ایشونم سنی ازشون گذشته و اصلا فکرفردای قیامت نیستن که گفتن:منم از همین خس و خاشاکم.!

مرجان چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 09:50 http://loveneverdie1369.blogfa.com/

سلام
حالتون چطوره؟؟؟؟؟؟؟
من آپم.......خواستم خبر بدم

خوبم..ممنون..شما خوبید؟؟..خب باید بیام دیگه.!!!.ممنون از خبرتون..یاعلی مدد

شعیب صفری چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 09:53

حرمت خون شهدا و جانفشانی های جانبازان عزیزمون هم به جاش اما یه سوال دیگه ازتون می پرسم که امیدوارم دوباره با سوال جواب ندید:
شما که سیستم رو قبول نداشتید و می دونستید وضعیت از چه قراره چرا بازم اصرار داشتید رو صندوق ها باشید؟
و اینکه این خوب نیست که به هیچ کس اعتماد نکنی و فقط و فقط به امید خارجی ها ......
پدر من حتما می دونید که بسیج لباس سازمانی نداره مگه نه و هر کس و ناکسی می تونه یه لباس خاکی تهیه کنه و کسی هم مچشو نمی گیره که چرا ..... و ....
وقتی شما به رهبرتون اعتماد ندارین دیگه چه حرفی برا زدن باقی می مونه؟ وقتی رهبر رو هم دخیل در دزدی ها و کشتارها و ... می دونین دیگه چه حرفی برا زدن باقی می مونه؟

اولا که هیچوقت سوئالتو با سئوال پاسخ ندادم..منکه هیچ حرمتی بابت گذشته ام ندارم.قبلا هم دوستان بهم گفتن گذشته ملاک نیست چرا که طلحه و زبیر گذشته تابناکتری داشتن.چون شما نگفتید.مواخذه تون نمیکنم.فقط خواستم بگم گذشته مو بی خیال شو.حرمت هم ندارم...راحت باش.من که ادعایی نداشتم و ندارم..باورکن هنوزم خیلی ازدوستانم میان و میگن غزل عزیز؛قاصدک خانوم!!.ا
سیستم اون موقع یک امام و پیشوایی بالاسرش بودکه به انگشت اشاره ای تاگفت حصرآبادان...آزادش کردن..اگه منظورت بعده..خب منم نرفتم..تازه.گفتم که من تو وبلاگم ازخودم تا حالا تعریف نکردم..ولی وبلاگ دوستان گاهی مجبور شدم..
اتفاقا این را به منتخب ۲۴میلیونی بفرمایید که تو وقتی دیدی همه دزدن؛ چرا استاندارشون شدی؟؟چرا تا شب انتخابات صم بکم عم یون بودی؟؟!!
میشه شما به من بگی جمع زیادی؛درحدود یک گردان؛دوشادوش نیروی انتظامی و همگی مسلح به باتوم(یاهمون چماق!)به مردم حمله وربشن؛را چه نامی بهخشون میدی؟؟؟نفوذی؟؟؟منافق؟؟؟بدنام کننده نیروهای خدوم مملکت؟؟...
هنوزم برات جا نیفتاده که ..
من در قبال نوشته های خودم مسئول و پاسخگو هستم.!!
شمرده و مجزا نوشتم تا متوجه بشید..من کی به رهبر جسارت کردم؟!.برو یقه هرکس که گفت را بگیر عزیزمن

شعیب صفری چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 09:59

خیلی ساده انگارانه نیست که فکر کنیم رسانه های خارجی دلسوز ما هستند؟ شما یه مورد به بنده بفرمایید که اونها حرفی از سر دلسوزی برای ملت ما زده باشن؟
اگه فکر می کنید من تو یه روستا به دور از فرهنگ و تمدن و .... دارم زندگی می کنم و از دار دنیا هم فقط یه تلویزیون سیاه و سفید دارم و غیر از اون هم خبری از هیچ جا ندارم باید بگم که...... امروز دیگه ماهواره و اینترنت و ... چیزیه که من گاوچران هم اگه نداشته باشم احساس می کنم یه کمبود بزرگ تو زندگیم دارم پدر جان. پس یه طرفه به قاضی نرید بابایی. همه اون اخباری رو که دوستانمون تو ایران تو بوق و کرناش کردن خودم دیدم که از کجا آب می خوره!!!!!

اقا شعیب..باورکن نگرانتم..من کی درموردت حرفی زدم؟؟!!..اینها چیه داری تند و تند نثارم میکنی؟؟.من از شهر و روستا اسمی بردم یا گاوچرون؟؟؟؟!!!!!!...واقعا متاسفم..اگه اینی که شما میگی را گفتم خیلی خیلی متاسفم برا خودم با این شعور نداشته ام..میشه یه موردش را نشونم بدی که من اسمی ازکسی یا مطلبی درمورد شما نوشتم؟؟؟!!!.کی گفتم اونا دلسوز ماهستن؟؟.منکه نباید پاسخگوی چیزایی که شما میگید باشم..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد