*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

آخرین جرعه از جام رمضان

سلام.نماز روزه هاتون قبول 

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت..صدشکرکه این آمد و صدحیف که آن رفت

  

سی شب با هم بودیم و درسها گرفتم از همنشینی با خوبانی چون شما

در ذهنم بودکه مطلب امشب را به نام*سی شب سی دوست*بنویسم 

گفتم امکان داره نام عزیزی را فراموش کنم و دیگر اینکه باورکنید خستگی باعث 

شد اسم نبرم از عزیزان.فقط میگم که شرمنده لطف و مهربانی 

همه عزیزانی ام که هرشب لطفشون مثل بارون بر من جاری بود 

لازمه بگم که تمام آیات قرآنی بهمراه اشعار مربوطه برگرفته شده از کتابی بنام 

*آیات سبز*اثر احد ده بزرگی؛که البته با همکاری دوست عزیز*سمانه خانوم*از 

وبلاگ*رز سیاه*بود.نماز ودعای روزهای رمضان از لطف ومرحمت دوست عزیزم  

صبور*ازوبلاگ*سنگ صبور*ومناجات های منتخب ازنهج البلاغه وصحیفه سجادیه  

نشانگر الطاف دختر خوبم فاطمه از وبلاگ*غریب* بود و همچنین احادیث و روایات 

رسول اکرم(ص)از کتاب نهج الفصاحه براثر همکاری معلم گرامی*مریم خانوم* از 

وبلاگ*راز نهان* و دوست گرامیم از وبلاگ*سکوت عارفانه..که البته مدتیه این دو 

عزیز(خانوم معلم وسکوت)غیبت دارندامیدوارم هرجاهستند سلامت باشندو برقرار

از همه عزیزان بازدیدکننده چه اونها که هرشب میومدند و چه گذری هاصمیمانه 

سپاسگزارم و بهترین آرزوها را برایتان از ذات اقدس حضرت حق مسئلت مینمایم 

کم و کاستی ها را به بزرگی طبع و مرحمتتون ببخشید و همچنین اگر مزاحی در 

این ایام با عزیزی کردم غرض نشاندن گل لبخند بر رخسار مهربانتان بود. 

امیدوارم به دل نگیرید وببخشیدولی قول نمیدم تکرارنشه.زنده باشیدقاصدک 

دوستان عزیز بلاگفایی.وبلاگهاتون باز نمیشهکلافه.ببخشید.. 

اولین فرصت جهت تشکرخدمت همگی خواهم رسید.زنده باد بلاگ اسکایشیطان

هلال عید می‌بینی و من پیوسته اَبرویت‌..مبارک باد بر تو عید و بر من دیدن رویت‌عیدتان مبارک باد..قاصدک 

 

 

  وَالْعَصْرِ . إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ  

(سوره عصر آیات 1 و 2 )

  قسم به عصر که انسان همه در خسارت وزیان است 

در عالم گرچه نور حقّ عیان است         نهان از دیده نامردمان است

به عصر اقدس خورشید سوگند     که انسان شمع آسا در زیان است   

درمحضررسول مهربانی   

هیچ گناهی مثل قطع ارتباط با خویشاوندان وخیانت (به مسلمان) ودروغ نیست که خداوند به صاحب این کار قبل از آنکه در آخرت عذاب شود در دنیا (زودتر)به او عقوبت میدهد وهمانا زودترین ثواب به کار پیوند با خویشاوندان می رسد تا جایی که اگر خانواده ای بدکار (گناهگارهم) باشند زمانیکه باهم ارتباط داشته باشند اموالشان زیاد و عددشان نیز زیاد میشود.(نهج الفصاحه حدیث 1112) 

 (دعای روز سی ام ماه رمضان )

اَللّهمّ اجْعَلْ صیامی فیهِ بالشّکرِ وَالقَبولِ عَلى ما تَرْضاهُ ویَرْضاهُ الرّسولُ مُحْکمَةً 

فُروعُهُ بِالأصُولِ بِحقّ سَیّدِنا مُحمّدٍ وَآلهِ الطّاهِرین وَالحمدُ للهِ رَبّ العالَمین

خدایا قرار بده روزه مرا در این ماه مورد قدردانى و قبول بر طبق خوشنودى 

تو و پسند رسول تو باشد و استوار باشد فرعش بر اصل 

بحقّ آقاى ما محمد و خاندان پاکش و ستایش خاص پروردگار جهانیان است 

(مفهوم دعای امروز) 

قبولی اعمال,پایانِ خوبِ کارها, رضای خدا و رسول,توسل و پیوند با آل پیامبر  

جرعه ای از جام سجّاد(صحیفه سجّادیّه) 

 ای واله ی من به وقت خواستن ،تو را بخیل و تنگ نظرنیافتم،و هرگاه که ارادهء تو کردم،تو را گرفته و درهم ندیدیم،بلکه تو را شنونده دعایم و بخشنده نیازهای خویش یافتم.دیدم که نعمتهای تو در همه حال وهمه وقت، بر من بسیار است 

پس تو در پیش من ستوده ای و رفتارت با من نیکو وشایستهء سپاس است 

التماس دعا..یاعلی مدد خداحافظ