*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

بیست ویکمین جرعه ازباده رمضان

سلام..نماز و روزه هاتون قبول..

دومین شب از لیالی قدر و حضور در بارعام الهی ؛ ارزانی تان باد..

درشب ِبرآورده شدن حاجات از خدا چی میخوای؟شخصاً ادّعای زهدوتقوی پیشگی

ندارم ولی خدا شاهده تا حالا روم نشده از خدا طلب مال و اموال کنم

رزق و روزی را که حتی در ازای ناسپاسی منهم داده.!.

شاکرم به داده و رضایم به نداده اش...پس تکرار میکنم که:

ساقی بمن پیمانه ای از بادهء نابم بده

من ساغر از کف داده ام خود ساغر و جامم بده

باکوله باری از گناه خواندم ترا کردم خطا

یا عفو کن این بنده را یا حکم زندانم بده

چون قاصدک آواره ام؛ مأوا ندارم در جهان

ای بی پناهان را پناه ؛ درکوی خودجایم بده

مولا ببخش گفتم خطا تقدیر من در دست توست

هرگز نگویم من تو را ؛ اینم بده ؛ آنم بده

خدای من قدر و بها و ارزشش بیشتر از اینهاست.

پس امشب نیزسر ِتعظیم فرو آورده و میخوانمت:

بارالها؛در این شب قدر ؛ تقدیرم به دست توست

لطف آنچه تو اندیشی، حکم آنچه تو فرمایی..قاصدک


 شب و سکوت و صدای دل انگیز ناله ها 

به پیش من صدف ِدیده پر گهر نکنید     یتیم آمده اینجا پدر پدر  نکنید

توان دیدن اشک یتیم در من نیست     نثار جان علی این همه شرر نکنید

از آن خرابه که شبها گذر گه من بود      بدون سفره خرما و نان گذر نکنید

به کوچه ای که گرفتند راه مادرتان   تمام عمر شما هم چو من گذر نکنید

به پیر مرد جزامی سلام من ببرید      ولی ز مرگ من او را شما خبر نکنید

اگرچه قاتل من کرده سخت بی مهری  به چشم خشم به مهمان من نظرنکنید

تقویم رمضان..دومین شب از لیالی قدر و نزول کتاب آسمانی قرآن و شهادت پیشوای عدالت مولا علی(ع) در سال چهل هجری.وعروج حضرت عیسی(ع) به آسمانوفات حضرت موسی بن عمران(ع)و حضرت یوشع(ع)درگذشت شیخ حرعاملی

قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ

إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیم

(سوره زمرآیه ۵۲)

به بندگانم که به عصیان،اسراف برنفس خود کردندبگو:هرگزاز رحمت خدا نومید مباشید

البته خدا همه گناهان شماراخواهد بخشید که خدا بسیار آمرزنده ومهربان است

به آنکه کرده بر نفس خود اسراف     بگو«لاتقنطوا من رحمه الله»

چرا از درگهش نومید باشی    که نومیدی گناهی بس عظیم است

گناهان را همه می بخشد ازلطف که غفارالذنوب و هم رحیم است


درمحضررسول مهربانی
بدان اگر تمام مردم (روی زمین ) جمع شوند تا چیزی به تو بدهند ولی خداوند نخواهد آن چیز به تو داده شود آنها نمی توانند (چنین کنند)یا اگر (تمام مردم زمین ) بخواهند چیزی را از تو منع کنند (وندهند) ولی خداوند بخواهد آن چیز به تو برسد آنها قدرت بر منع آن از تو ندارند پس زمانیکه چیزی می خواهی از خداوند بخواه و
اگر کمک می طلبی از خداوند کمک بگیر
(نهج الفصاحه.حدیث1388)
دعاى روز بیست ویکم ماه رمضان
اَلّلهُمّ َاجْعَلْ لی فیهِ الى مَرْضاتِک دلیلاً وَلا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً
وَاجْعَلِ الجَنّةِ لی
منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین
   
 خدایا قرار بده برایم در آن به سوى خوشنودى هایت راهنمایى و قرار مده
شیطان را در آن بر من راهى و قرار بده
بهشت را برایم منزل و آسایشگاه
اى برآورنده حاجت هاى جویندگان
مفهوم دعای امروز
کسب رضای الهی,‌ نجات از سلطه شیطان و نفس امّاره, در طلب بهشت بودن
نماز سفارش شدهء ائمه اطهار جهت شب بیست و دوم

مثل شب بیستم است.
ثواب: حضرت علی (ع) فرمود: داخل بهشت شود از هر دری که بخواهد.

جرعه ای از جام مولا علی (نهج البلاغه)
خدایا،اگر برای خواستن درمانده شوم،یا راه پرسیدن را ندانم،تو مرا به اصلاح کارم راهنمایی فرما،و جانم را به انچه مایه رستگاری من است هدایت کن،که چنین کاری از راهنمایی های تو بدور،واز کفایتهای تو نا شناخته نیست
خدایا؛مرا با بخشش خود بپذیر، و با عدل
خود،با من رفتار کن

قاصدک آدینه ها منتظرواگویه های منتظران وارث ذوالفقار است
 
التماس دعا..یاعلی مددخداحافظ
نظرات 20 + ارسال نظر
قاصدک پنج‌شنبه 19 شهریور 1388 ساعت 20:36

سلام..نماز و روزه هاتون قبول
بخاطر شرکت در مراسم احیا پست امشب را زودتر گذاشتم
کماکان مشکل سیستم پابرجاست که مزاحمتون نمیشم هاااااا
التماس دعا..یاعلی مدد

صبور پنج‌شنبه 19 شهریور 1388 ساعت 20:39


برداشتی از دعای روز بیست و یکم ماه رمضان


قدرى دیگر گذشت امروز بیست و یکم رمضان است. راه تسلط شیطان را بر خود ببند و دلیلى براى رسیدن به خشنودى او بیاب!

خدایا! مرا به سوى رضا و خشنودى خود راهنمایى کن و شیطان را بر من مسلط مگردان و بهشت را منزل و مقامم قرار ده. اى برآرنده حاجت‏هاى طالبان و مشتاقان حق و حقیقت!
روزى را به یاد آورید که شیطان سوگند یاد کرد بندگان خدا را فریب دهد و اعتراف کرد که نخواهد توانست بندگان خالص و مخلص را فریب بدهد. پس بیایید جزو بندگان خالص الهى باشیم تا راه نفوذ شیطان را بر خود ببندیم.

ثواب روزه ی روز بیست و یکم ماه رمضان

خداوند قبر را بر شما به مقدار هزار فرسخ وسیع می‌نماید، از شما تاریکی و وحشت را بر می‌دارد، قبرهای شما را چون قبور شهداء قرار می‌دهد و صورتهای شما را به مانند صورت یوسف فرزند یعقوب در می‌آورد.

التماس دعا

هستی پنج‌شنبه 19 شهریور 1388 ساعت 21:20

سلام قاصدک عزیز
اول از هر چیز شهادت حضرت علی (ع) را تسلیت می گم به شما و لطفا لطفا خواهشا التماستون می کنم که بنده حقیر را امشب از دعای خیرتون فراموش نکنید که به خدا نیازمنده دعای شما هستم.اجرتون با خدا.
ممنون از مطالبی که نوشتید و از زحماتی که می کشید.
انشا الله زود سیستمتون درست بشود.
نماز و روزه هاتون قبول
التماس دعا.
پاینده و پیروز باشید

مریم پنج‌شنبه 19 شهریور 1388 ساعت 21:41 http://www.raze-nahan.blogfa.com

سلام
طاعات و عباداتتون قبول

پیامبر اعظم صلى‏الله‏ علیه‏ و ‏آله فرمود:

«ماه رمضان سرور ماههاست و شب قدر سرور شب‏هاست ».
امام صادق علیه‏السلام فرمود: «قلب ماه رمضان، شب قدر است».
«مقدرات، در شب نوزدهم، تعیین؛ در شب بیست و یکم، تأیید و در شب بیست و سوم [ماه رمضان]، امضا مى ‏شود».

اعمال و مستحبات شب‏هاى قدر :
1- توبه 2 - دعا 3- تلاوت قرآن 4 - شب زنده داری 5 - خودشناسی
التماس دعا

مریم پنج‌شنبه 19 شهریور 1388 ساعت 22:07 http://www.raze-nahan.blogfa.com

سلام
با عرض تسلیت شهادت حضرت علی علیه السلام

گریه بر چشم‏ها سنگینی می‏کند و هُرم سینه، لب‏ها را می‏سوزاند. بغض پشت در پشت در فرصت گریستن صف کشیده است. چراغ گریه بر افروخته شده و شعله شعله، در دل زبانه می‏کشد. هق‏ هق گریه، شانه‏ها را می‏لرزاند. دیگر دل به دنبال واژه‏ها نمی‏گردد. اشک، بی‏بهانه سرازیر می‏ شود.
امشب، شب ناله در فراق پدری مهربان است که غیر از چاه و نخل و ماه، کسی گریه‏اش را ندیده بود. پدری دل‏سوز که با آه همه کودکان یتیم، شریک بود و غصه‏های همه را بر جان خود هموار می‏کرد، ولی کسی از غربت او و دردهای دلش، با خاری در چشم و استخوانی در گلو، خبر نداشت.
التماس دعا

هستی پنج‌شنبه 19 شهریور 1388 ساعت 23:13

سلام قاصدک عزیز
امشب اگر نظر خودتون را در نظر نگیریم من دوم شدم
می دونم توی ماه رمضان سخته و کار دارید ولی من هم به روزم/و وبلاگ من منتظر نظرات شما هست.خودم هم منتظر انتقادهاتون هستم
التماس دعا.
برقرار باشید

شمس جمعه 20 شهریور 1388 ساعت 00:02

سلام
الهی نه طمع بهشت دارم و نه میل به جهنم
الهی فقط رضای تو را جستجو می کنم
الهی مرا بر تقدیری که برایم رقم زدی راهنما باش
الهی صبرم را به بوته آزمون کشیدی
باشد که سر بلند به در آیم
الهی تو را شکر
الهی درماندگان را درمان باش
در راه ماندگان را راه باش
بیماران را شفا ده
الهی به بیکرانگیت تورا شکر
...
عالی بود
سروده هایتان خیلی دل نشین و زیبا بود
استفاده بسیار بردم
اجرتان با مولا علی بخشنده ترین بخشنده هایی که زمین بر خود دیده

غریبه جمعه 20 شهریور 1388 ساعت 02:04

سلام به قاصدک گرامی
با تشکر از زحمات قاصدک گرامی


الهی

حاجت همه حاجتمندان را را روا

گرفتاران را رها

و ملتماسان در گاهت را بی نصیب از نظر خویش نفرما در این شب های قدر

با الهی

تو خود میدانی که از بهر خویش هیچ نمیخواهم

امشب به دیدار خانواده سید ی رفتم که فرزندشان معتاد هستند . و این خانواده سید فرزندشان که معتاد هست فرزندی دارد ۵ ساله به نام سید مینا ....بسیار محتاج دعای خیرتان هستند....خدایا ترا به مظلومیت سید مینای ۵ ساله ات نظری به پدرش سید حمید رضا بیفکن ...که خانواده از راه چاره نا امید شدند ...اما سید مینای ۵ ساله دست به دعا داشت و با صدای بلند داد میزد...خدایا ....بابام رو خوب کن .....از تمام دوستان اگر کامنت این حقیر را خواندن التماس دعا دارم برای خانواده سید مینا که بسیاری هم به جد ایشون اعتقاد دارند و نذر میکنند اما هم اکنون در فقر شدیدی بسر میبرند....و هم با این بیماری مهلک اعتیاد دست و پنجه نرم میکنند.....این بنده خدا سید مینای ۵ ساله را هم در دعاهایتان امشب و فردا شب یاد کنید

.....

با تشکر از زحمات قاصدک گرامی

با ارزوی قبولی عبادات و نظر لطف خداوند به حاجات جمع

عاجزانه امدم در خانه تان قاصدک گرامی تا پیغام سید مینای ۵ ساله را به گوش همه شما دوستان برسانم تا در حقش و رفع گرفتاری این خانواده دعا بفرمایید

خداوند به دلهای همه حاجتمندان عنایت بفرماید

دلها را بسپارید به خدا تا از او جواب اینهمه ناله را بگیریم ای فریاد رس به فریاد همه ما برس

یا علی

التماس دعا


سکوت جمعه 20 شهریور 1388 ساعت 03:32 http://sokotearefaneh.blogfa.com

چیزی ندارم بگم جز سکوت والتماس دعای فراوان

ستاره جمعه 20 شهریور 1388 ساعت 04:43 http://ashnayemahjor.blogfa.com/

...انا انزالنا فی الیله القدر لیله القدر خیر من الف شهر..

با سلام و درود فراوان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مومنان ...

شهادت امیر المومنین علی (ع) و یگانه مرد جاودان تاریخ بشریت و یار و یاور ضعیفان و جد بزرگ مهدی موعود بر شما و دوست تان تسلیت عرض میکنم .....

امشب دیگر تمام فرشته و ملائک برای مشایعت علی به زمین می آیند...

اشک چشمانت را به روسری فرشته ها سنجاق کن تا تمام دعاهای تو به عرش خدا برده شود ...........

التماس دعا

در جهانی همه شور و همه شر ---------------- ها عَلِیٌ بَشَرٌ کَیفَ بَشَر
کفن از گریه‌ی غسّال خجل --------------------- پیرهن از رخ وَصّال خجل
شبروان مست ولای تو علی ------------------ جان عالم به فدای تو علی
پیشوایی که ز شوق دیدار -------------------- می کند قاتل خود را بیدار
ماه محراب عبودیت حق --------------------- سر به محراب عبادت منشق
می‌زندپس لب او کاسه‌ی شیر ------------می‌کند چشم اشارت به اسیر
چه اسیری که همان قاتل اوست ------ تو خدایی مگر ای دشمن دوست
دست در دامن مولا زد در --------------- که علی بگذر و از ما مگذر
شال شه وا شد و دامن به گرو ------ زینبش دست به دامان که مرو
شال می‌بست و ندایی مبهم ---------- که کمربند شهادت محکم
شاهبازی که به بال و پر راز -------------- می‌کند در ابدیت پرواز
عشقبازی که هم آغوش خطر -------- خُفت در خوابگه پیغمبر
آن دم صبح قیامت تاثیر-------------- حلقه‌ی در شد از او دامنگیر
فجر تا سینه‌ی آفاق شکافت ----- چشم بیدار علی خفته نیافت
ناشناسی که به تاریکی شب ------- می‌برد شام یتیمان عرب
پادشاهی که به شب برقع پوش ----- می‌کشد بار گدایان بر دوش
تا نشد پردگی آن سر جلی ---------- نشد افشا که علی بود علی

ستاره جمعه 20 شهریور 1388 ساعت 04:59

پیچید به کوفه این خــبر در رمــضان

شد شام غم على سحر در رمضان

هنگام سجود شد دوتا ، فرق علی

یعنى که دو نیمه شد قمر در رمضان


سلام

شب قدر ، شبی است که باید در عاشقی ثابت قدم بود ، در طلب کوشید و بیدار ماند و دیدار جست و به نیایش پرداخت ،

شب قدر، شبی است که باید به نیازمندان رسید و دانایی طلبید ، شب قدر ، شبی است که باید عاشقانه نالید

فاطمه جمعه 20 شهریور 1388 ساعت 10:45 http://www.omresokhteh.blogfa.com

سلام بابایی گل...

شهادت امام علی(ع)رو به شما وخونواده محترم وهمچین دوستان گرامی تسلیت وتهمیت میگم...

ناله کن ای دل به عزای علی
گریه کن ای دیده برای علی

کعبه ز کف داده چو مولود خویش
گشته سیه پوش عزای علی

ماه دگر در دل شب نشنود
صوت مناجات ودعای علی

وای امیر دو سر کشته شد
خانه غم گشته،سرای علی

ممنون از دعاها و احادیث زیبا...التماس دعا...یاعلی

هستی جمعه 20 شهریور 1388 ساعت 14:45

سلام قاصدک عزیز.
نماز و روزه هاتون قبول
التماس دعا.
و بنده حقیری چون من هم براتون دعا کردم ولی خدا داند که دعای بنده حقیر اجابت می شود یا نه.
خیلی خیلی خیلی لطف کردین که برایم دعا کردین.
انشاالله مطمئنم که خیلی زود با دعای بزرگواری چون شما به حاجاتم می رسم.
و با این مشکل سیستم خیلی ممنون که به وبلاگ من آمدید.وبلاگ من را با قدم های خودتون روشن کردین .
التماس دعا.

دوست سبز جمعه 20 شهریور 1388 ساعت 15:29

تائید قتل در کهریزک از سوی فرمانده سپاه
عبدالله عراقی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران، تعداد کشته‌شدگان اعتراضات اخیر را ۳۶ نفر اعلام کرد.

وی با اذعان به کشته شدن سه نفر در بازداشتگاه کهریزک، گفت: «نزدیک به ۱۰ نفر دیگر که مشخص است در کجا کشته شده‌اند اما مابقی مشخص نیست در کجا و توسط چه کسانی تیر خورده‌اند.»

پیش از این مقامات رسمی ایران، فقط کشته شدن ۲۹ نفر در جریان ناآرامی‌های اخیر را تأئید کرده بودند. محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران، گفته بود که ۲۰ نفر از کشته‌شدگان از اعضای بسیج بوده‌اند.

تارنمای نوروز، ارگان خبری جبهه مشارکت هفته گذشته مشخصات ۷۲ نفر از جان‌باختگان اخیر را منتشر کرد. بنا به این گزارش تعداد کشته‌شدگان اعتراضات دو ماه گذشته بیشتر از این تعداد است.

سخنان فرمانده سپاه تهران در حالی بیان می‌شود که فرمانده نیروی انتظامی و رئیس پلیس تهران پیش از این کشته شدن بازداشت‌شدگان در کهریزک را تکذیب کرده بودند.

سردار عراقی که امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه شمال تهران سخن می‌گفت، ادامه داد: «روز ۲۵ خردادماه سنگین‌ترین راهپیمایی برگزار شد و عوامل آن توانستند هر کسی که با نظام حرف داشت را به خیابان بیاورند.»

به گفته وی سپاه و بسیج از روز انتخابات تا روز ۲۵ مرداد ماه «به صورت پیوسته» ماموریت داشته‌اند و وضعیت تهران پس از عصر روز انتخابات امنیتی و قرمز اعلام شد.

رمضان جمعه 20 شهریور 1388 ساعت 16:00 http://mighat61.blogfa.com

سلام قاصدک عزیز
واقعا از این پست لذت بردم
خداوند منان را قسم می دهم در این لیالی قدر دعاهای ما را در حق همدیگر مستجاب کند. التماس دعا

چشم به راه... جمعه 20 شهریور 1388 ساعت 16:08 http://shaparakekhial.blogfa.com/

سلام قاصدک،نماز و روزتون قبول باشه،مارو هم دعا کردین؟چقدر بد شده که مانیتورتون خراب شده اما با این همه هیچ نقصی تو پستتون دیده نمیشه.
التماس دعا...یاعلی

سیما جمعه 20 شهریور 1388 ساعت 22:20 http://www.s-s-s.blogfa.com

سلام
نماز و روزه هاتون قبول باشه انشا ا...
خیلی خوب بود
شعراتون هم خیلی قشنگه هااااااااااااااااااااااا
خسته نباشید
(ما رو هم شب قدر فراموش نکنید)
تا بعد التماس دعااااااااااااااااا

هستی جمعه 20 شهریور 1388 ساعت 23:57

سلام
من اینجا نشستم منتظر خوندن آپ جدیدتون هستم
نماز و روزه هاتون قبول.التماس دعا

التماس دعا

محتاجم به دعا..ولی..فاطمه خانوم.دوستتون را توجیه کنید کامنت دادن را.!
یاعلی مدد

صبور یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 14:43 http://sangesabor.blogfa.com

سلام

التماس دعا

عالی بود مثل همیشههههههههه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد