*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

جرعه بیست و سوّم از باده رمضان

سلام..نماز و روزه هاتون قبول..

 سوّمین شب از لیالی قدر ارزانی تان باد 

شب قدراست ومن قدرش ندانم..چه سازم توشه قبری ندارم

اگربا خوندن دلنوشته امشب رنجیده خاطرشدیدهمین اول کار ازتون عذرمیخوام

ولی چه بسیار دوستان و آشنایانی که طی سالهای اخیر ازدست دادم

و رهسپار سفرآخرت شدند.اینها همه هشداریه برای ما دلدادگان ِدنیا که:

این دنیا نمی ارزد به کاهی.!.

درسومین شب ازلیالی قدر برای آمرزش اموات دعا کنیم و آخرت خودمون.!.

ازخدا طلب کنیم روزیمان کند زیارت بیت الله الحرام و

بین الحرمین وحرم ِآقام حسین وحرم ِمولام ابالفضل.عشق است ابالفضل

محتاج دعای خوبانی چون شمام.

میان سجدهءسبزسحرگاهان؛اگربرخاطرت ردشدخیال من،دعایم کن قاصدک


امان از ساعتی که دارم میرم     امان از ساعتی که من می میرم

وقتی که روح از تنم رفتنیه     رو پیشونیم عرق مرگ میشینه

لحظهء جون دادنم به یک طرف    وقت غسل و کفنم به یک طرف

میخوابونند توی تابوت این تنو    می گیرند زیر جنازه ی منو

صورتم رو به همه نشون میدن     شونه هامو میگیرن تکون میدن

سرمو به خاک غربت میذارن    رو لبآم یه ذره تربت میذارن

همه اشک از دل غمناک میریزن     روی سنگ لحدم خاک میریزن

امان از سوال و اون دو تا ملک    سوال و جواب اون دو تا ملک

میگه: توی صدف دلت چیه؟      میگه: زود بگو خدای تو کیه ؟

دیگه اونجا تو باید یاری کنی    برا عبد رو سیات کاری کنی

نکنه اون وقت که یاری ندارم    بگه مولا به تو کاری ندارم

وقتی که لبام میگن با شور و شین    آقا جون به داد من برس حسین

نقش بازوی ابوالفضل ِعلی در کارزار

لافَتی الاّ علی ؛ لا سَیف اِلاّ ذوالفقار


وَآیَةٌ لَّهُمُ الْأَرْضُ الْمَیْتَةُ اَحْیَیْنَاهَا وََاَخْرَجْنَا مِنْهَاحَبًّا فَمِنْهُ یَأْکُلُونَ 

(سوره یس آیه 33)

ویک برهان آن است که ما زمین مرده را زنده می کنیم و
ازآن دانه که قوت وروزی خلق شود می رویانیم

زمین مرده باشد آیت ما           که زنده شد زلطف ورحت ما

بر عالم باب رحمت را گشودیم      زمین مرده را احیا نمودیم

برون آورده ایم از خاک،دانه      که می باشد زلطف ما نشانه

پس  ازبهر تو ای فرزند آدم         غذای زندگی باشد در عالم


درمحضررسول مهربانی
همانا خداوند بزرگ بنده ء مومن خود را که دوستش دارد از دنیا (دلبستن و فریب خوردن) دور نگه میدارد همانطورکه شما بیماران خود را از خوردن ونوشیدن (چیزهایی) که برای او مضر است دور نگه میدارید (نهج الفصاحه.حدیث1409)
دعاى روز بیست و سوم ماه رمضان
اَلّلهُمّ َغسِلْنی فیهِ من َالذُّنوبِ وَطَهِّرْنی فیهِ مِنَ العُیوبِ
وَامْتَحِنْ قَلْبی فیهِ
بِتَقْوَى القُلوبِ یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذْنِبین


خدایا بشوى مرادر این ماه از گناه و پاکم نما در آن ازعیبها و آزمایش کن
دلم را در آن به پرهیزکارى
دل ها اى چشم پوش لغزش هاى گناهکاران
مفهوم دعای امروز
توبه از گناهان, پاکی از رذائل اخلاقی, ریشه درونیِ تقوا
نماز سفارش شدهء ائمه اطهار جهت شب بیست و چهارم

هشت رکعت (۴تا۲رکعتی)در هر رکعت بعد از حمد
هر سوره که بخواهی بخوان یک مرتبه
ثواب: حضرت علی(ع) فرمود: هر کس بخواند
مثل کسی است که حج و عمره نموده است
.
جرعه ای از بادهءسجّاد (صحیفه سجّادیّه)
تو ای مولای من؛از هرچیز دریغ ورزی،از احسان و نعمت بخشی ات،دریغ نمیداری،و من از هرچه سرباز زدم،از ارتکاب گناهان و درافکندن خویش درآنها و تجاوز به حدود و احکام تو،و غفلت از تهدیدهای تو باز نایستادم،ستایش ویژهء توست،چرا که توانایی هستی که هیچگاه مغلوب نمیگردی،و مهلت دهنده ای که هرگز بخل نمی ورزی.

التماس دعا..یاعلی مددخداحافظ

نظرات 16 + ارسال نظر
صبور شنبه 21 شهریور 1388 ساعت 23:10

برداشتی از دعای روز بیست و سوم ماه رمضان

باورت میشدکه توفیق سه «قدر» را داشته باشى؟ از او که لغزشهاى گنهکاران را نادیده مى‏گیرد تمنا کن تا تو را نیز در این ماه از گناهان شستشو دهد و از عیبها پاکت گرداند.

خدایا! مرا در این روز از گناهان، پاکیزه گردان و از هر عیب و نقص، پاک ساز و دلم را با تقواى قلوب بیازماى، اى پذیرنده عذر خطاهاى گنه‏کاران!
بهترین دعاى فرد روزه‏دار، درخواست توفیق استغفار است.
خداوند قلب و ضمیر انسان‏ها را با محک آزمایش صیقل مى‏بخشد

ثواب روزه ی روز بیست و سوم ماه رمضان

شما بر روی صراط با پیغمبران و صدیقین و شهداء عبور خواهید نمود و گویا شما هر یتیمی از امت مرا، سیر نموده و هر عریانی از امتم را پوشانیده‌اید.
التماس دعا

هستی(گلهای زندگی من) شنبه 21 شهریور 1388 ساعت 23:54

سلام قاصدک عزیز
ممنون از نوشته هاتون
خدا نکنه.این حرف ها را نزنین.درسته من هم توی ایت سه سال عزیزان زیادی را از دست دادم.همین آخریش چند ماه پیش بود.ولی ما نباید امیدمون را از دست بدیم و همچنان باید با انرژی مثبت به زندگی ادامه داد.و با ایمان و امید به عفو خدا و بخشش خدا و بخشایندگیش.خدا خیلی بزرگه
نماز و روزه هاتون قبول
التماس دعا

شما لطف دارین ولی منکه نا امید نبودم.!.از نوشته ام این برداشت میشه؟؟
از بیاد مرگ بودن گفتم و این آموزه های دینی ست که اولیا خداهم زیادسفارش کردند.منظور این بود که خودمون پیشاپیش برای اخرتمون از خدا طلب آمرزش کنیم..التمای دعا..یاعلی مدد

هستی(گلهای زندگی من) یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 00:29

سلام قاصدک عزیز.
نه نا امیدی برداشت نمی شود.
تنها کسی را که بتونم بگم خیلی امیدوار و با خدا و با ایمان است.تنها شما هستین.نا امیدی منظور خودم بودم که گاهی وقت ها میاد به سراغم.نمی خواهم نا شکری کنم پس حرفی ازش نمی زنم.و نا امیدی گاهی اوغاتم را بذارین به حساب بچگیم.
قاصدک عزیز برام دعا کنید.نمی دونم چی شده این تایین واحد را هنوز باز نکردن.می ترسم.نشد فردا اول وقت می رم دانشگاه.واااااااااااااااااااااااااااای خدا توی این شب قدر به جای دعا و نماز .گیر این تایین واحدم .خدایا خودت کمکم کن.ممنون از دعاتون.خدایا به دادم برس.جز تو فریادرسی ندارم.به بچه ها هم اس ام اس دادم اما هیچ جوابی نرسید.

خدا کنه..تمام آرزوم اینه که باخدا و ایمان باشم..انشاالله که در تعیین واحد
هم موفق خواهید شد..توکل به خدا..
اس ام اس؟؟؟؟بچه ها؟؟!!!..نمیدونم.شاید دوستانتون را میگید.خب منکه نمیشناسمشون ولی احتمالاً شب احیا رفتند..بااجازه تون منم برم.
دعامون کنید..ممنون..یاعلی مدد

مریم یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 00:51 http://www.raze-nahan.blogfa.com

سلام قاصدک عزیز
کاملا درست نوشتید طی سال گذشته همه ی ما شاهد مرگ دوست ، آشنا و فامیل بوده ایم شاید خیلی از اونها حتی یک لحظه هم فکر نمی کردند که شب قدر سال آینده نباشند . امشب هم مثل سال قبل در سرنوشت و تقدیر بعضی از ما مرگ نوشته می شه . فقط خدا کنه از غافلین نباشیم و به این سخن حضرت علی علیه السلام عمل کنیم :
برای دنیایت آن چنان زندگی کن که گویی همیشه خواهی ماند و برای آخرتت به گونه ای زندگی کن که گویی لحظه ای دیگر خواهی مرد .
خدا کنه دست خالی و بدون توشه از دنیا نریم .
ممنون به خاطر تذکری که دادید ، بهترین زمان برای این تذکر همین امشب بود .
التماس دعا

نماز روزه هاتون قبول..خانوم معلم باورکنید امسال من چندین دوست هم هیئتی و البته برادرم را از دست دادم که هنوزم بعضی هاشون را باور نکردم که فوت کردند.مرگ واقعاْ از دوقدمی هم نزدیکتره به ما..خدا رحمت کنه جمیع اموات را..دعامون کنید لطفاْ..یاعلی مدد

مریم یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 00:54 http://www.raze-nahan.blogfa.com

سلام مجدد
اى خوب بى‏ همتا ! زیر سایه ی کلماتت ، زیر سایه کتاب مقدس نشسته‏ام ؛ « بِکَ یا اللّه، بِکَ یا اللّه»
تو را به نام تو مى‏خوانم ؛ «یا مَنْ لَهُ الأَسْماءُ الحُسْنى»
از شعله ‏هاى عذابت بیم دارم ؛ « یا مَنْ اِلَیْهِ یَهَربُ الخائِفُون »
بنده شرمسارت را بپذیر ؛ «یا مَن اِلَیهِ یَفْزَعُ المُذْنِبُونَ»
و از گناهانم درگذر و مرا ببخشاى.
خدایا من در پیشگاه تو عذر مى‏خواهم از مظلومى که در حضور من به او ستم رسیده و من او را یارى نکرده باشم ، و از احسانى که در باره من انجام گرفته و شکر آن را بجا نیاورده باشم ، و از بدکردارى که از من عذر خواسته باشد و من عذرش را نپذیرفته باشم ، و از فقیرى که از من خواهشى کرده باشد ، و من او را به برآوردن حاجتش بر خویشتن ترجیح نداده باشم و از حق حقدار مؤمنى که بر ذمه‏ام مانده باشد و آن را نپرداخته باشم ، و از عیب مؤمنى که بر من پدید شده باشد و آن را نپوشانده باشم و از هر گناهى که برایم پیش آمده باشد و از آن دورى نکرده باشم.
آمین یا رب العالمین

بی نهایت ممنونم از شرح دعایی که ارسال کردید.
انشاالله که همین امشب تمامی دعاهای برحقتون موردقبول واجابت حضرت حق قرار بگیره..التمای دعای خیر..یاعلی مدد

شمس یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 00:55 http://mushtagh.blogfa.com

سلام
شب قدرتان پر از بارش های خدایی باشد انشاالله
شعری واقعی بود
زیبا سرودید این شعر را
در عینه اینکه در رفتن به خاک ...
دنیا چه زود دل زده می کند آدمی را
مثل تمام این شب ها ممنون از زحماتتون
راستی رنجش برای چییییی ؟
اول پست اعلام کردید ؟؟؟!!!

طاعات وعباداتتون قبول..ممنون.ولی شعر از من نبود خوشم اومد ازش.همین
رنجش بخاطز اینکه گفتم شاید عده ای با یادآوری مرگ بگن چرا اینقدر از مرگ و مردن میگی؟!.شب و روزتون خوش.التماس دعا..یاعلی مدد

هستی(گلهای زندگی من) یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 01:09

بله بچه های دانشگاه را می گم.ینی بچه که نه.هم دوره ای هایم.
اجازه چرا از من می گیرین؟؟؟من کی باشم که اجازه بدم؟؟؟؟
التماس دعا.
نماز و روزه و عباداتتون قبول
التماس دعا.
من هیچی نیستم.لایق این تعریف هاش شما هم نیستم.پس من را شرمنده نکنید.ممنون از لطفتون.

شمس یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 02:22

حالا که به قربستان ها هم بدون پاسپورت نمیشه رفت
بهتره که اینطوری یادمون بیاد که عاقبت به کجا خواهیم رفت
متشکرم از پاسختان

همینطوره که میفرمایید.خوبه که بدونیم:
عاقبت خاک گل کوزه گران خواهیم شد.
خدا بیامرزه امواتتون را...دعافراموش نگردد لطفا...یاعلی مدد

صبور یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 09:07 http://sangesabor.blogfa.com

سلام و صد سلام خدمت قاصدک گرامی و عزیز

دوران سفر من هم به پایان رسید ...!!! مثل تمام مسافران دیگه که بالاخره به اخر سفرشون میرسن...!!

مثل سفری که که همه ی ما در حال گذرون اون هستیم و خدا میدونه که چقدر موفقیم در توشه جمع کردن برای رسیدن به مقصد سفرمون؟!!!

از یاد اوری و تذکر به جاتون ممنون و سپاسگزارم

انشالله که من رو از دعای خیر فراموش نکرده باشید

برای تمام دوستان ارزوی عاقبت بخیری و سعادتمندی دنیا و اخرت رو دارم

فاطمه یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 10:25 http://www.omresokhteh.blogfa.com

سلام بابایی

طاعاتتون قبول باشه تو این شبا که حتما به یاد ما برو بچ بودین؟ما که بیاد دوستان بودیم ولی یه دعا هم واسه خودم نکردم.

ممنون از پستتون از اینکه به یاد اموات بودین تو این شبا کسانی که دستشون کوتاه شده از این دنیا و تو این شبا چشم انتظار یه فاتحه و دعاهای ما بودن خداوند تمام اموات رو مورد رحمت ومغفرت قرار بده.

انشا...قسمت همگی دوستان و کسانی که ارزوی کعبه وحرم باصفای امام حسین وابوالفضل رو دارن این ارزوشون براورده بشه که میدونم ارزوی هممونه.

یاد مرگ!!!وب عمه شمس میرم با اون عکسشون قلب ادمو میبره اینجا هم از اونجا بدتر با این شعر زیباتون و همچین ترسناک!!مرگ از موی گردن هم به انسان نزدیکتره بنظر من مرگ ترس نداره اگه اعمال ادما درست باشه.

باور کنید وقت نکردم یکی از این نمازهایی که نوشتین رو انجام بدم من تو نمازهای قضا شده خودم موندم(گریه)

امروز کلی مهمون دارم یه نیم ساعتی اومدم نت وباید زودی برم...انشا...جبران میفرمایم خوب من عضو ثابت خونوادم از بقیه که خبری نیست هستند ولی حضور فعال ندارن!!!

هر جا هستن خوش وسلامت باشن.

یاعلی

رویای خیس یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 11:42 http://5006.blogfa.com

سلام و سلام


التماس دعا از شما دوستان نیک

و امید ب حاجت روایی شما

خدانگهدار

ستاره یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 13:47 http://ashnayemahjor.blogfa.com/

سلام قاصدک تذکار دهنده

انشاالله که از عبادات شب قدر بهترین فیض را برده باشی

همه رفتنی هستیم . این مصرع شعرت خیلی بدلم نشست

برا عبد رو سیات کاری کنی..... که اگر کاری کاری نکنند از

همون شب اول تو برزخ گیر افتادم.

بابت تمام احادیث و دعاها مثل همیشه از صبور عزیز و

فاطمه جان و جنابعالی تشکر میکنم.

انشاالله که بهترین مقدرات برای امسال تان امضاء شده باشد

در پناه قادر مطلق

ستاره یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 13:53

اللهم فک کل اسیر

اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین

اللهم اشف کل مریض

اللهم فقرنا بغناک

اللهم غیر سوء حالنا بحسن حالک

انک علی کل شی قدیر

آمین یا ارحم راحمین

سیما یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 14:35 http://www.s-s-s.blogfa.com

سلام
نماز و روزه هاتون قبول باشه انشا ا...
ممنون که با اینکه کار داشتین اومدین
شرمندم کردین
راستی پست امروزتون هم مثل روز های قبلی قشنگ بوداااااااااااا
ممنونم از دعوتتتون
راستی من دیشب دعاتون کردم یه دفعه یادتون افتادم وبه خدا گفتم هر چی می خواین و به صلاحتونه بهتون بده
حالا با خودشه که قبول کنه یا نه
تا بعد التماس دعاااااااااااااااااااا

صبور یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 14:51

شب قدر است امشب مست مستم‌ ای خدا با تو

شدم تا مست دانستم که هستم ای خدا با تو

در این خلوت تو من یا من تو، انصاف از تو می‌خواهم

تو با من مست یا من مست هستم ای خدا با تو

مخواه از من که هرگز راه عقل و عافیت پویم

که من دیوانه از روز الستم ای خدا با تو

دویدم سال‌‌ها اما به دور افتادم از کویت

چو افتادم زپا در خود نشستم ای خدا با تو

سر از خاک زمین تا برگرفتم عشق ورزیدم

ولی آزاد از هر بند و بستم ای خدا با تو

تو هر جا جلوه کردی من تو را دیدم پرستیدم

به هر صورت جمالی می‌پرستم ای خدا با تو

دلم یک چراغ میخواهد یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 19:41

سلام سلام هزارتا سلام خدمت بابایی فاطمه جون نمیدونم چطوری ازتون تشکر کنم که شما با این سر شلوغتون به من سر زدید وبه قول معروف ریش سفیدی کردید میدونید عموقاصدک میدونید مفصل میام وبراتون توضیح میدم
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد