*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

آخرین جرعهء بادهء هشتادوهشت

    

سخن اول:

 

 

مولای من 

گرچه بهار از راه رسید 

با لحظه های انتظار و بی تو بودن چه کنم؟!! 

هر آدینه میزبان شما با قاصدک آدینه ها

 

الحمدلله که سال به پایان رسید و داریم وارد روز و روزگاری نو در سال ۸۹ میشویم 

 

  

این پست را بعنوان هدیه نا قابل نوروزی تقدیم تمام عزیزان و دوستانی میکنم  

که یک سال یاری ام دادند و مشوقی بودند بر ادامه راه گل

برای تمام عزیزان آرزوی سلامتی و بهروزی و موفقیت روز افزون دارم 

سال گذشته که چندباری خاطره نگاری کردم و  

تاحدودی مورد اقبال و توجه دوستان واقع شد 

قول دادم که در آینده بازم بگم!!.الوعده  وفا

 

تعریف ازخودم نمیکنم اما در دوران تحصیل اگه نمره خوبی توی 

تموم درسهام نمیگرفتم  

ولی تنها درسی را که مطمئن بودم صددرصد قبولم ، 

املا و انشای فارسی بود به شرط بقای عمر بخشی از املاهای 

دوران دبستان را تعطیلات عید براتون میگم اما ... 

داشتیم امتحان فارسی کلاس اول را میدادیم که همشاگردی ام!

ازم تقلّب کرد 

معلممون هم که روحانی بد اخلاقی بود!  

زرتی زد تو گوش ِ من ِ از همه جا بی خبرتعجب

بگذریم..نمیخوام اوقاتتون را تلخ کنم.. 

خدا انشالله تموم معلمها  را جزای خیر بده و عاقبت بخیر کنه 

گذشت و گذشت تا روزیکه قرار شد نتیجه امتحان را بگن!!

 آق معلم! اومد تو کلاس و شروع کرد به خوندن اسامی!! 

منم از بس شوق شنیدن اسم خودم را داشتم اصلا متوجه نشدم که 

اسامی قبولی ها تموم شد و آق معلم رفته سراغ لیست بعدی! 

فقط شنیدم گفت: 

اینا که میخونم برن حتماً به مادراشون بگن که تجدید شدند! 

(منم که اصلاً نمیدونستم تجدید یعنی چی؟؟!!)   

بی صبرانه منتظر بودم و خدا خدا میکردم زودتر اسممو بخونه  

تا اسممو شنیدم همزمان زنگ خورد و تعطیل شدیم.! 

منم از تو کلاس استارت دوی صدمتر با مانع و بی مانع را زدم.!! 

 

از مدرسه تا خونه حدود دو سه ایستگاه بود و این برا پسر بچه ی 

شش ساله ای مثل ِ من" که برای رسوندن این خبر به مادر و  

دریافت مژدگانی خیلی راه بودقهقهه

اما  فقط یادمه که تا رسیدم دم در خونه به نفس نفس افتاده بودم.! 

مادرم طبق معمول و مثل تموم مادرای ایرانی  

مشغول رُفت و روب و دستمال کشیدنه راه پله ها بود!!

منو که دید دارم هن و هن کنان میام سراغش با تعجب نگاه کردتعجب 

از دم ِدر حیاط ؛ هنوز نزدیکش نرسیده(خوبم شد نزدیک نشده بودم!)چشمک 

گفتم : سلاممممممممممممم 

مامانننننننننننن گل

منننننننننننن مغرور

تجدید شدمممممممممممممممممممم  

منتظر هر واکنشی بودم هورا دست هورا دست هورا دست هورا دست  

جز اینکه مادرم جارو و دستمال را بندازه زمین  

و دو دستش را تو هوا بچرخونه و بگه: 

خاک تو سرت..مرده شور برده چه ذوق هم کرده.!.نیشتو ببند نیشخند

..برو گمشو از جلو چشمم  

منم تنها کاری که تونستم بکنم ، گمشدن بود!! 

خدا وکیلی مثل یخ ِتو تابستون آب شدمخجالت یا بهتر بگم: وا رفتم  

ولی بعدها فهمیدم که تجدید شدن بهتر از مردودیهلبخند  

چون آدم که تجدید بشه شهریور ماه فرصت داره برا قبول شدندست

انشاالله که همیشه توکلاس درس زندگی قبول بشید

تعطیلات سال نو در کنار خانواده به همگی خوش بگذره

    

 هرکه هستی و هرجا ، چه با ما و چه بی ما

   

چشم بدخواهان زجانت دور باد.....هرکه نتواند بدید او کور باد

  

نظرات 66 + ارسال نظر
ستاره ی بی آسمان پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 05:58 http://ashnaye-gharib.blogsky.com

سلام

اول ؟؟

میر ما ...... امسال را سال استقامت و صبر خوانده است

و ما هستیم تا انتهای راه سبز امید

بله..اول..ممنون از شما و میر ما !!.مقاومیم و صبوررررررررررررررر تا آخرر

ستاره پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 06:16

و باز هم سلامی به رنگ سبز

دو روزی میشه که حوصله ی نت را ندارم بخصوص که عمو فیلتری همچنان بدنبال بستن دهان های صبور و سبز می باشد

اما .... ما همچنان سبز ایستاده ایم حتی اگر نتوانند سبزی پرچم ما را که سمبل و نماد دین ماست..... تحمل کنند

متن زیر از وبلاگ طنزهای رضا رئیسی است:

دیروز هم که همینجوری داشتیم خیابان شریعتی را بالا پائین میکردیم و چشممان هم که گلاب به لپتان هی هرز می پرید! یکهو چشممان به آخرین خدمت رسانی معطوف گشت و دیدیم بنر زده اند نه یکی نه دو تا بلکه سه تا به چه گندگی! که طرح آسفالت سازی بهینه خیابان شریعتی(نقل به مضمون)خوب اینجایش که عیب ندارد؟! بله اینجایش عیب داشت که این نور پدر سوخته صاف صاف رفته بود تو جلد این بنر ملعون و استین میر حسین هم زده بود بیرون!!!و در اقدامی در رابطه با راستای آستین استکبار جهانی پرچم ایران دوباره آبی شده بود؟؟!!!

آدرس وبلاگ فوق http://rezaraeisei7.persianblog.ir/


خوشحال شدم از دیدارتون.. و تشکر از نقل خاطره زیبای جناب رییسی
والله منم اول فکر کردم اشتباهیس شده یا دچار کور رنگی شدیم که سبز را آبی میبینیم ولی انگار راستی راستی ؛ راست های افراطی! دارن رنگ پرچم را عوض میکنن!!!!!!

ستاره پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 06:40

فقط میخواستم بپرسم که این اتفاق در کلاس چندم برایتان اتفاق افتاد ؟؟؟

فقط میخواهم بدانم چند ساله بودید که معنی تجدیدی را نمی دانستید ؟؟

فقط میخواستم بهره ی هوشی شما را بسنجم ؟؟؟

ستاره خانوم..من فکر کنم شما از ترس عموفیلتری! آپ منو درست و با توجه نخوندید!!.وگرنه چندباری ذکر کردم اثری که میبینید:کار ِپسر بچه ای شیش ساله ست از تهران کلاس اول..!!!

شاپرک پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 07:39

سلام قاصدک عزیز♣
انشالله در سال جدید شاهد ظهور خورشید پنهانمون باشیم..و چه اغاز و سخن زیبایی ست گفتن و نام بردن از او که زمین به برکت وجودش پابرجاست..!!
حسن ختام سال 88 عالی بود و مثل همیشه گرچه نیمچه طنزی هم داشت ولی همراه درسی از زندگی بود ..(تا از مفهوم چیزی مطلع نشدیم الکی ذوق نکنیم)..هاهاهااا

حیف که من ایام عید نیستم تا خاطراتتون رو زنده بخونم..(اون یه لامپیه)
من هم خدارو شکر میکنم که طی سال گذشته از وجوددوستان خوبی چون شما و دیگر دوستان بسیار بهرمند شدم و باعث افتخاره برام..♣

تصاویر بسیار زیبایی استفاده کردید در این پست..کار بعضی از دوستان رو راحت کردید..!!
اخه دیدم دزد گیرتون رو هم برداشتید..!!


تشکر از حسن نظر و توجه تون..
زیاد جدی نگیرید.چون بارها قول داد م خاطره بگم اما وقت عمل بنا به دلایلی پشیمان و نادم گشته ام!!.شاید اینم یکی از راههای کشاندن خیل مشتاقان دنبال خود باشه!!!(خیل مشتاقان را که یاد تون هست؟!)
دزد گیر سر جاشه.شما صفحه کامل باز نشده راحت تونستید دسترسی پیدا کنید.اینم یه راهه..مثل بعضی ها که از طریقی خاص و البته با کمک فکری اولاد ذکورشون راحت قاصدک را شخم زدن بی آنکه آژیری صدا کنه!!.نوش جونش هر کی هرچی از اینجا برد!!
جواب باقی کامنتتها را هم شب بشرط حیات میام میدم!!.

کاژا پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 07:43 http://www.physicsalfabet.blogfa.com

سلام قاصدک عزیز!
وای ! بلا به دور!! چه معلم بدجنسی!!!
ولی خودمونیما! به اونا می گفتن معلم!!!!!!!! نه ماها که ....!!!!
البته مطمئناً متوجهید که مزاح می کنم!!!
امیدوارم که سال شاد و خوشی را در پیش رو داشته باشید و در تمام لحظات زندگی، نمره ی قبولی عالی را از خداوند متعال دریافت کنید!
شروع سالی مملو از موفقیت و تداوم آن، آرزوی من برای شما دوست عزیز است .

به به.چه عجب خانوم فیزیک یه بار بدون خبر آپ جدید اومدن؟!!!!!
البته متوجهیدکخ مزاح میکنم؟!!!
مجددا براتون سالی خوش سلامت و موفق ارزومندم.انشالله به تمام ارزوهای برحق تون برسید.یا علی مدد

شاپرک پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 07:53


زکوی یار می آید نسیم باد نوروزی♥
از این باد از مدد خواهی، چراغ دل بر افروزی♥

سال نو بر شما و خانوارده عزیز و محترمتون هم مبارک...♣
به هنگام تحویل سال من و دوستان رو از دعای خیر فراموش نفرمایید♣
مشتاقانه به انتظار سال جدید و آپهای زیبای شما به پیشواز بهار میرویم ....♥♣♥

فرخنده باد بر همگان مقدم بهار
نوروز , جاودانه ترین جشن روزگار

تا درودی دیگر بدرود.........................

شاپرک عزیز
منم مجددا و شاید برا بار دهم! براتون ارزوی سالی خوش دارم
ممنون از تمامی محبتی که روا داشتید(در این م ورد امشب آدینه ها حرف دارم)نوروز بر شما و خانواده گرامی مبارک باد..

فهیما پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 09:34 http://fahima23.blogfa.cim

سلام
وقت به خیر
خیلی جالب بود
ولله ما بچه درس خون بودیم تجدید نیاوردیم حیف شد کاش می اوردیم تجربه خوبی بود که نصیب نشد حیف
یه خاطره من بگم از تقلب؟
خودم اجازه اش رو دادم
یادمه تو دانشگاه امتحان فاینال فیزیک می دادیم من هم فیزیکم خوب بود همه هم می دونستن صندلی ام هم افتاد وسط کلاس دور تا دور هم یه سری بچه رو به دیوار تنبل
۲۰ دقیق ای از امتحان گذشت دیدم از چپ و راست هی می گن سوال ۲ سوال ۲ من هنوز حلش نکرده بودم اخه عادت دارم واسه استاد ازاری سوال ها رو از اخر حل کنم استاد هم تو کلاس هی به من چپ چپ نگاه می کرد
اخرش کلافه شدم از استاد اجازه گرفتم بلند گفتم : بچه ها من هنوز سوال دو رو حل نکردم!هر وقت حل کردم بهتون می گم.
امدم سال رو تبریک بگم افتادم به وراجی ببخشید
ممنون که سر زدی
سال خوبی داشته باشی!

ممنون از حسن نظر و توجهتون.خاطره زیبایی بود و البته همراه با شیطنت!! و کمی هم کنایه به ما تجدیدی هااااااا
اگه تا سال دیگه خدمت نرسیدم و نتونستم بیام.همین را بعنوان تبریک بپذیرید.خوش و سلامت باشید.یاعلی مدد

ساغر پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 11:34

سلام قاصدک جان...خوبین شما؟؟؟
دیگه حالی از ما نپرسیدی؟؟؟
دلخورین؟؟؟
من چند بار اومدم ولی شما....
بهر حال سال خوبی براتون ارزو میکنم
موفق وموید باشین...

همه میدونند محاله من کامنتی را بی پاسخ بذارم اما اگه یادتون باشه
قرارمون بر این بود که نوشته های یکدیگر را اهمیت بدیم و کمی تامل کنیم بر نوشتار هم.!.تونستم خدمت میرسم..یاعلی مدد

مریم پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 11:38 http://raze-nahan.blogfa.com/

سلام قاصدک عزیز
چقدر برای آپهاتون زحمت می کشید! فکر می کنم موضوع این آپ رو از حدود یک ماه پیش انتخاب کردید و چند روزی هم هست که روش دارید کار می کنید پس نباید از دیدن این همه زیبایی تعجب کنیم با این وجود نمی شه این همه سلیقه رو تحسین نکرد !
خب بهتره ز تعارف کم کنم و برم سراغ پست بهاره تون :

1 - گاهی خیال میکنم از من بریده ای
بهتر ز من برای دلت برگزیده ای
از من عبور میکنی و دم نمیزنی
تنها دلم خوش است که شاید ندیده ای
یک روز میرسد که به آغوش گیرمت
هرگز بعید نیست خدا را چه دیده ای

2 - سال نو بر شما ، خانواده ی عزیزتون و همه ی دوستان گرامی مبارک . امیدوارم سالی پر از خیر و برکت پیش رو داشته باشیم .

3 - ممنون که دوباره یکی دیگه از خاطرات زیباتون رو برامون نوشتید .

4 - من نسبت به غلط املایی خیلی حساسم فکر می کنم همه ی دوستان اینو فهمیدند ( شرمنده ی بلاگفایی ) اما در طول این مدت نتونستم از شما غلط املایی بگیرم پس با افتخار تمام به شما نمره ی بیست می دم بیست بیست !

5 - می دونم که قصد داشتید یک خاطره ی طنز برای آخر سال تعریف کنید اما من خیلی ناراحت شدم چطور یک معلم ( اون هم یک روحانی ) تونسته با یک بچه ی معصوم که فرق قبولی و تجدیدی رو نمی دونه این کارو بکنه ؟ یک نفر دیگه تقلب کرده اون شما رو تجدید کرده ؟ آدم یاد حکایت گناه آهنگر در بلخ و زدن گردن مسگر در شوشتر میفته !
این مجازات برای بچه ای که تقلب کرده هم خیلی زیاده ! هیچ تناسبی بین مجازات و جرم نیست ... چه معلم بی انصافی ! خدا از سر تقصیرات همه مون بگذره .

6 - طفلک مادرتون در حین خستگی چه خبر خوشی دریافت کرده ! پس جریان خاک تو سرت این بود ؟ !!!

7 - قاصدک عزیز با اینکه دیگه بچه نیستید و پیر شدید ( زبون بلاگفایی ) هنوز هم معصومیت بچگی تون رو دارید ! عزیز دل خواهر ! زمان شما ( یعنی عهد شاه وزوزک ! ) امتحان تجدیدیها شهریور ماه برگزار می شد نه خرداد ماه !!! الان دو نوبت برگزار می شه مرداد و شهریور

8 - ممنون از دعاهای قشنگتون . من هم از خدا می خوام بهترین دعاهای بنده های خوب و عزیزش رو در حق شما اجابت کنه .

خانوم معلم عزیز.جدا! از کجا متوجه شدید من یک ماهه رو این آپ کار میکنم؟؟!!!!.اما خارج ازشوخی.بارها گفتم که فی البداهه مینویسم و اصلا هیچ وقت نشده مطلبی را ازقبل نوشته و سیو کنم.اما بله.موضوع آپ را دوهفته ای میشه که تو فکرم بوده!!
۱..واقعا شعر زیبایی بود.بسیار ممنونم.
۲.امید که برشما و خانواده گرامی هم این سال مملو از اخبار خوب وخوش باشه وشاهد برکت روزافزون در امور مادی و معنوی زندگیتون باشید
۳.و ۴.!.اختیار دارین .خوشحالم مورد توجه و اقبالتون واقع شده.
ازوقتی که متوجه شدم معلمها هم وبلاگم امد و رفت دارن! بخصوص شما.تمام تلاش و ذهن و هوش و استعداد خدا دادی ام !! را به کمک گرفته تا مبادا غلط املایی داشته باشم.ممنون از لطفی که داشتید و با ارفاق بیست دادید.!.ارفاقش را در پایین خواهیم دید!!
۵..دفاعیه ای ندارم از خودم.!.هرچی شما ها بگید حتما درسته!!
۶.فمنیستی برخورد نکنید!!.چرا نمیگید طفلک قاصدک که منتظر مژدگانی بود؟!!.بله.یادتونه ماه رمضان گفتم یک خاک توسر دیگه دارم که بعدا میگم؟؟!.همین بود!!
۷..خانوم معلم.باورکنید خسته شده بودم و متوجه این اشتباه نشدم دئیشب..ممنون از یادآوری تون.حتما امشب اصلاحش میکنم و همون شهریور درسته..اما نمیشد اینتو لااقلا خصوصی بگید بهم؟؟!!!
۸.مجددا برای شما و عموم معلمهای این آب و خاک که نسبت به نسلهای آینده تعهد دارند عید نوروز را تبریک میگم.زنده باشید..یاعلی مدد

چشم به راه تو...(شاپرک) پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 12:37 http://shaparakekhial.blogfa.com

سلام عمو قاصدک...
وای چقدر خنده دار بود خاطرتون....واقعا نمی دونستین تجدیدی چیه!!!!؟؟؟؟؟حتی از نگاه معلمتونم متوجه نشدین؟؟؟؟
خلاصه کل پستتون قشنگ بود....شکلکاشم که دیگه ....
من هم پیشاپیش سال نو رو به شما و خانواده گرامیتون تبریک عرض میکنم....
امیدوارم سالی لبریز از موفقیت و سعادت و معنویت و شادکامی براتون باشه.
دنیا را برایتان شاد شاد و شادی را برایتان دنیا دنیا آرزومندم....
التماس دعا...یاعلی

راستی موقع سال تحویل مارو از دعای خیر خودتون فراموش نکنین...

دوست عزیز؛شاپرک جدید و غوغای قدیمی! ممنون از حسن نظرت
شرمنده کردی..در مورد اون سوال و درخواستتون حتما خدمت میرسم.البته اول باید آدینه ها را آپ کنم.بعدا میام و توضیح میدم.
دعای قشنگی بود.دنیا دنیا شاد شاد باشید! یاعلی مدد

مینای فردوس پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 13:06 http://silveraster.blogsky.com

سلام جناب قاصدک.

اول از همه پیشاپیش نوروز زیبایی براتون آرزو می‌کنم و رسیدن سال جدید رو بهتون تبریک میگم.

خاطره‌ی تلخی بودها!! کاش یه شیرین‌تر می‌نوشتید برامون. آدم غصه‌ش می‌گیره.

برای دوستان آدینه‌ها آفلاین گذاشتم. آی‌دی شما رو نداشتم برای همین اینجا اعلام می‌کنم. اگر مایل هستید این آدینه‌ی آخر رو شما بنویسید، حتماْ لطفاْ خبر بدید.

سپاس. شاد باشید. خدانگهدار.

یوئنیکورن عزیز.منم خدمتتون تبریک میگم و ممنون از حضورتون
تموم سعی ام براین بود که تلخ نباشه.اولین نفربودید که براتون تداعی قهوه ی تلخ را داشت! شرمنده.
حقیقتش باورکنیددر این روزهای اخر سال من اصلا وقت ندارم و امشب هم باید قاصدک ادینه ها را بنویسم و فردا هم به امید خدا احتمالا بهشت زهرا باید برم.پس عذرم را بپذیرید.راستی..یادتونه قرار بود مشتری پرو پاق رص آةدینه های ما هم باشید؟؟!.گلایه ندارم.اما خوشحال میشدم واگویه های انتظارتون را اونجا هم شاهد باشم
زنده و سلامت و برقرار باشید..یاعلی مدد

هریا پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 15:41 http://setareyeasemani.blogfa.com


دستتون درد نکنه با این اپتون کلی خندیدم..ایول..
آخی..چه ساده بودین

خوشحالم که به هدفم که همون شادکردنتون در روزهای پایانی سال بوده رسیدم..من هنوزم ساده ام!!.هرحرفی را باور میکنم.مثلا تا میگن چه خوب نوشتی و اینا..کلی خوش به حالم میشه!!!!!

هریا پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 15:42

بهارتون مبارک..
امیدوارم دلتون همیشه بهاری باشه

زنده باشی.منم برات آرزوی بهاری زیبا و جاودان دارم.سال نو مبارک

مریم پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 18:21 http://raze-nahan.blogfa.com/


سلام
قاصدک ! آخه یک نفر نیست به شما و اولین دوست اینترنتی تون بگه عکس مادر قاصدک در حال جارو کردن و قاصدک در حال گم شدن و رفیق قاصدک در حال تقلبیدن و ... به چه درد دوستان می خوره ؟!!!!
فقط یک راه داره ! اونم این که مطلبتون رو هم بدزدم و به اسم خودم بذارمش تو وبلاگ مدرسه !!!
نه ببم جان ! نوشته تون هم مبارک خودتون باشه اصلا قابلیت دزدی نداره !
... و یک پیشنهاد : لطف کنید شبها زودتر بخوابید تا مجبور نشید اوقات شریفتون رو با نخودچی خوردن بگذرونید می ترسم در حال خوردن نخودچی سنگ بشید !!!

خانوم معلم.شما که همه چیز را گفتید لااقل میگفتید چی شده و منظورتون چی بوده؟؟!!!!
اما در مورد برداشت از عکسها و مطالب..فکر کنم لااقل به خودشما بیش از سیصد بار گفتم ! هرمطلبی را برا وب مدرسه یا هرجا خواستید بردارید آزادید اگر هم موردی را نتونستیدبردارید (که بعید میدونم نتونید!!)
اشاره ای کافی ست چون برام مایه افتخاره که مورد توجه تون واقع شده نوشته های بنده...زنده باشید..راستی.!.در آغز سال نو از من چیزی به دل نگیرید هااااااا
در ضمنشم!.اون عکس میتونه از هرکسی باشه.حتما که مادرمن نبوده!!هاهاها

هستی(گلهای زندگی من) پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 23:38

سلام عمو قاصدکم باز من دیر رسیدم شرمنده شدم ببخش منو عمو.
سال جدید پیشاپیش برای شما هم مبارک باشد.......
امیدوارم بهترین آغار سال باشد برای شما......
و بهترین و عالی ترین و زیبا ترین سال باشد برای شما......
و در ضمن من دوست دارم بشینم پای خاطرات بزرگتر ها پس توی ایام عید تمام چشم می شم و می شینم پای خاطرات دوران تحصیل شما عمو قاصدک.
انشاالله سالیان سال سالم و سلامت باشی عمو.
راستی من برم باقیش را بخونم و بیام..... با اجازه

اختیار دارین.هنوز که یک شب هم از آپ کردن نمیگذره!.پس دیر نشده
اما زیاد منتظر ادامه خاطره نباشید حالا اون موقع تنم داغ بود یه چیزی گفتم!! شما جدی نگیرید!.

هستی(گلهای زندگی من) پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 23:46

خاطره خیلی بامزه ای بود.من که گفتم عاشق اینم که بشینم پای خاطرات بزرگتر ها.خیلی کیف می ده.
ممنون از لطفتون بابت این مطلب زیبا و این خاطره که البته تقصیر شما نبوده اون دوستتون نباید تقلب می کرد.
سال جدید مبارک باشد عمو قاصدکم التماس دعا سر سفره هفت سین لطفا اینم عیدی من دعای شما.ممنونم عجب عیدی زیبایی می شه دعای شما در حق من واقعا ممنونم عمو قاصدکم

ممنون از توجهت..مجددا اغاز سال نو را به شما و خانواده تبریک میگم.
زنده باشید و سلامت..یاعلی مدد

سکوت جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 01:08

سلام قاصدک گرامی
یادتون باشه منم یه معلم بالقوه هستما!!
املاتون که معلوم شد چه جوری بوده !!حالا ریاضیتون رابگین ؟؟نکنه شماهم مثل اقای ...جدول ضرب راتاجایی که دورقمی نشه بلدین؟؟
چقدرم ذوق کرده بودین از اینکه تجدید شدین.یعنی واقعا نمیدونستین تجدید یعنی چی؟؟
سال جدیدتون پیشاپیش مبارک
باارزوی سالی پرازشادی وشادکامی همراه باتندرستی برای شما دوست گرامی .

به حق ساقی کوثر وجودت بی بلا باشد
سرودستت علی گیرونگهدارت خداباشد

شادباشین وعاشق حق
وخدای همیشه بهارنگهدارتون

سکوت عزیز .ممنون از حسن نظر و توجهت.
ریاضیات که نگووووو..منکه گفتم فقط املای فارسی را مطمئنم و ولاغیر!
منم برات بهترینها را در سال نو آرزو مندم و امید که به تمام خواسته هایی که براشون تلاش کردی و به هردلیلی مصلحت بود و دست نیافتی
انشاالله در سال جدید به تمومشون برسی.
ایام به کام.زنده باشی و سلامت..یاعلی مدد

شاپرک جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 01:34 http://shaparakekhial.blogfa.com

رو به پایان می رود هشتاد و هشت**********ایـن دل سـرگشتـه آسـوده نگشـت

بــی قـرارم جمعه ای را کـــو به کـــو**********یـــابن زهــراء یک أنــا المهــدی بگـو

سلام دوست گرامی...سال نو رو پیشاپیش به شما و خانواده گرامیتون تبریک عرض میکنم....
انشاالله سالی سرشار از موفقیت،معنویت و سعادت داشته باشین.
با آخرین مطلب در سال 88 به روزم و چشم به راه ردپای پرمهرتان.....

هنگام سال تحویل حقیر رو از دعای خیر فراموش نکنین...
التماس دعا...یاعلی

شاپرک گرامی.ممنون از ارسال شعر زیبا.
خدمت رسیدم.بازم تبریک میگم سال نو و نوروز را بهتون.شب بخیر.یاعلی مدد

سمانه جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 02:10 http://www.tabasom66.blogfa.com/

سلام خدمت عمو قاصدک عزیز....
اول سال نو پیشاپیش به شما و خانواده گرامیتون تبریک میگم.... بهترینا رو براتون آرزو میکنم وایشالله همیشه ایام به کامتون.....
دوم اینکه آخی نازی بیشتر تراژدی بود برا من ...
بابا این خاطرتون اشکمودراورد کجاش خنده دار بود

سوم اینکه میگم راستی قرار بود یه آسیابی تکون بخوره و بین راه یه توقفاییم داشته باشه ولی مث اینکه یا یه چیزی بین چرخا آسیاب گیر کرده یا ایستگاش به من نمیخوره یا کمپلت انرژی تموم کرده که خداکنه آخریش اصلا نباشه

شب خوش...

اولا ممنون از حضورت..ثانیا بر شما و خانواده گرامی هم مبارک باشه نوروز و عید باستانی. ثالثا.قرار مگه نبود کنتور نندازیم؟؟!!!
رابعاْ .! مگه نمیدونی من شبهای جمعه درگیر آدینه ها هستم؟؟!!
خامسا!!!..چشم..خدمت میرسم!!
سادساْ(اینو نمیدونم درست نوشتم یانه؟شیش به عربی سادس میشه؟؟!!) ممنون که اومدی.دوباره برا این تشکر کردم چون شب عیدی هیچ کدوم از دخترها پیداشون نشده!! هرکی رفته پی خوش گذرونی خودش!!.فقط وقتهایی که تنها هستند و حوصله شون سر میره بلدند بیان بگن: بابایییییییییییییییییییییییی دلم برات تنگ شده بود!!!!!
شب شما هم بخیر..یاعلی مدد

سمانه جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 02:41

دوباره سلام به عمو قاصدک شب زنده دار.....

باورتون میشه اصلا یادم نبود شب جمعست ...
ای زندگی دیگه شمارش روزا از دستمون در رفته

الان میرم سراغ آدینه ها...

راستی ببخشید عمو قاصدک نمیدونم گویا سرعت بسیار پایین تشریف داره و الان اصلا بلوگفای من باز نمیشه و نمیتونم خصوصیتونو بخونم.....
اگه میبینید اراجع بهش حرف نمیزنم دلیلش اینه....

خوب دخترا همینجورین دیگه کلا نامردن عمو....
حالا شما به بزرگواری خودتون ببخشینشون...
من به جا همشون معذرت میخام

آدینه ها را هنوز ننوشتم.بهتره برید بخوابید و صبح که بلاگفا درست شد هم خصوصی مو بخونی و هم آدینه ها را..
دخترها هم هرکجا هستن خوش باشن.بالاخره تعطیلات تموم میشه و البته اگه عمری بود بازم شاهد باباییییییییییی گفتن شون هستم!!
عذر خاهی!! تونون را هم قبول کردم!!.ممنون.راضی به زحمت نبودم
زنده باشید..یاعلی مدد

ساغر جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 10:18 http://hamnegah.blogfa.com/

سلام عموی گرامی...خوبین؟؟؟
من مطلبتونو خوندم وکلی هم خندیدم...دخترم اینجا پهلوم نشسته بود تعجب کرده بود برای چی دارم میخندم...بخصوص اون یه تیکه که نوشته بودین..
ماماننننننننننن
منننننننننن
تجدید شدم...واقعا با مزه بود...خب یه خاطره بود ...
من این چند روز درگیر یه نامردم که بدجور داره اذیتم میکنه...بخدا خستم کرده...ولی خداییش مطلبتون خنده به لبهام نشوند...منتظر خاطرات قشنگ دیگه ای از شما هستم...ادرس وبسایت رو هم گذاشتم...
با اجازه...
موفق وسلامت باشین
موقع تحویل سال مارو از دعای خیرتون بی نصیب نذارین
ممنونتون میشم
ساغر

عباسی جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 12:04

با سلام
بر چهره گل نسیم نوروز خوش است
در صحن چمن روی دلفروز خوش است
از دی که گذشت هر چه گویی خوش نیست
خوش باش و ز دی مگو که امروز خوش است
پیشاپیش فرا رسیدن عید باستانی نوروز و آمدن بهار دل انگیز را خدمت شما تبریک عرض میکنم
[گل][گل][گل]

هستی(گلهای زندگی من) جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 13:47

سلام عمو قاصدک
عید است ولی بدون او غم داریم
عاشق شده ایم و عشق را کم داریم
ای کاش که این عید ظهورش برسد
اینگونه هزار عید با هم داریم
عیدتون مبارککککککککککککککککککککککککک.........
التماس دعااااااااااااااااااااااااااااااا

هستی(گلهای زندگی من) جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 14:03

عمو قاصدک مجدد سلام
عمو قاصدک من تموم عید میام و بهتون سر می زنم قول می دهم در هیچ شرایطی اینجا و شما را فراموش نکنم قول می دهم.........

کاوسی جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 16:52 http://mighat61.blogfa.com

سلام و خداقوت
روزگارتان همیشه بهار لبانتان همچون شکوفه خندان وجودتان سالیان سال در چهار راه فصلها چون سرو آراسته باد.
پیشاپیش عید و تحویل سال نو را با تمام وجود به شما تبریک می گویم.

شـــــهریار شنبه 29 اسفند 1388 ساعت 09:23 http://shar00@yahoo.com

عمری با حسرت و انده زیستن نه برای خود فایده ای دارد و نه برای دیگران
باید اوج گرفت تا بتوانیم آن چه را که آموخته ایم با دیگران نیز قسمت کنیم
.
لحظات از آن توست؛ آبی، سبز، سرخ، سیاه، سفید،... رنگهایی را که بایسته است بر آنها بزن
روزهایت رنگارنگ
.
سال نو بر شما و خانواده گرامی مبارک باد
.
(( نوروز یک هزاروسیصدوهشتاد و نــــه 1389))[گل]

شـــــروو با اخـــــرین پست 88 (( تذکرة الحضرات (داستان آن شیخ که ...))

به روز شد ./[چشمک] شاد باشید.

چشم اقا شهریار.متوجه شدم آپ کردی..اگه تونستم قبل از سال تحویل میام.

شـــــهریار شنبه 29 اسفند 1388 ساعت 09:29 http://shar00@yahoo.com

سلام حاجی جون :

معذرت از تآخیر:

از اون روحانی بگذریم ساله نوئی خلقمون رو تنگ نکنیم.

والله مادر گرامی شما خیلی با حاله ما که دوم دبستان خبر معدل 17 رو دادیم به مادرمون اگه 2 تا پای گریز پا نداشتیم داشت مجبورمون میکرد با دستمال خونه رو طی بکشیم./

خدا همه رفتگان رو بیامرزه

شهریار جان..ممنون از حسن نظرت..
خدا رحمت کنه تمامی اسیران خاک را بخصوص پدران و مادران ازدست رفته را..سال نو برهمگی مبارک..یاعلی مدد

من شنبه 29 اسفند 1388 ساعت 09:52

عشق لحیب دو نگاهه نمیدونم
یا اینکه حدیثثه یه گناهه نمیدونم
عشق تمنای دو قلبه نمیدونم
یا این که رفیق نیمه راهه نمیدونم
ای عشق عزیز هر چه هستی
من بنده ی درگاه تو هستم
تا یک قدمی به مرگ مانده
ای عشق هوا خواه تو هستم
عشق سوال بی جوابه تاثیر پیاله ی شرابه
در سینه نشوندنش ثوابه
یا اینکه حبابه روی ابه نمیدونم نمیدونم
من عشقو رو پیشونی فرهاد بجویم
در چهره ی عاشقان غمناک بجویم
در چشم به اشک امده ی مست خرابات
یا پیش فقیه دست و دل پاک بجویم؟

لحیب= لهیب
یک غلطم بخاطر اینکه مهستی خونده نمیدونم یا حمیرا!!
هیجده تمام..قبول
سال نو مبارک

قاصدک شنبه 29 اسفند 1388 ساعت 12:21 http://m-ghasedak.blogfa.com

سلام قاصدک عزیزم.خوبی؟
پیشاپیش فرا رسیدن سال نو رو بهت تبریک می گم و امیدوارم سالی خوب ، همراه با موفقیت داشته باشی.
آره درست گفتی ُ‌مطلب چهارشنبه سوری مال ژارسال بود .ولی امسال هم گذاشتمش تا اونایی که تازه با وبلاگم آشنا شدن هم بدونن چهارشنبه سوری چیه!
خاطره ای که تعریف کرده بودی خیلی جالب و خنده دار بود.البته اون قسمتش که تجدید شدی ناراحت کننده بود ُ‌مخصوصا دلیل تجدیدیت! ولی اینکه نمی دونستی تجدیدی چیه و با ذوق و شوق خبر تجدیدیتو به مامانت گفتی خیلی جالب بود!
بیشتر از این حرف نزنم!‌چند ساعتی بیشتر به سال نو نمونده !
راستی تا یادم نرفته...با یکسری مطالب جدید در مورد نوروز و سال نو در خدمتم.
منتظرتم...
شاد باشی
بای

ممنون از حضورت و حسن توجهت..ولی قول نمیدم قبل از سال تحویل بیام وبت..چون حسابی سرم شلوغه..اما حتما میام..
سال نو مبارک.یاعلی مدد

محمد مهدی شنبه 29 اسفند 1388 ساعت 13:42 http://sobhe14.blogfa.com/

سلام
عیدتان مبارک
فرارسیدن نوروز و سال نو را به شما و خانواده ی محترمتان شاد باش می گویم. سالی در کمال تندرستی، سرشار از صفا و صمیمیت، مملو از شادمانی، همراه با موفقیت، در نهایت آرامش، در اوج بهروزی و رشد و تعالی و مملو از برکات معنوی برایتان آرزو دارم.

جناب سامع.ممنون..منم سالنو و موفق و سراسر مهر و برکت را برای شما و خانواده گرامی ارزومندم..یاعلی مدد

سمانه شنبه 29 اسفند 1388 ساعت 15:32

سلام عمو قاصدک معلم...

این یه ترانه قدیمی از فرشتست

شدید ۱۹

اومدم برا خدافظی....

دلم براتون تنگ میشه عمو قاصدک.....

ایشالله عید کلی بهتون خوش بگذره....

تا ۱۴ هم بای

البته من فکر میکنم از مهستی باشه اما چون دوستی دیگر هم درکامنتی خصوصی حرف شما را تایید کرد!! پس خود م یک غلط=۱۹
خوش بگذره تعطیلات..ممنون..وقت برا کل کل هست.!!
تا بعد.یاعلی مدد

مریم شنبه 29 اسفند 1388 ساعت 20:48 http://raze-nahan.blogfa.com/

سلام

بهار را می نگرم و تازه بودن همواره لطف خدا را به یاد می آورم.
بهار را می نگرم و با الهام از تحولات ظاهر زندگی، به تحویلی درونی می اندیشم.
دل من چه فصل باشکوهی است؛ فصلی که بهار یا زمستان بودنش را خودم تعیین می کنم؛ نه شکوفایی درختان و ریزش برگ ها، نه حرارت خورشید یا لجبازی برف ها... .

بهاران مبارک
سالی پر از خیر وبرکت و همراه با سلامتی و شادمانی و موفقیت برای شما و خانواده ی بزرگوارتان آرزومندم
.... قاصدک عزیز ممنون از فشفشه های قشنگتون
بسیار زیبا بود و غیر منتظره
مطمئنم همه ی دوستان از دیدن تبریک عید شما ذوق زده شدند
ممنون و سپاسگزار

setayesh شنبه 29 اسفند 1388 ساعت 21:37

salam pedare gerami.ghasedake mehraban. Khobin?khoshin? Sale noton mobarak. Ishala sale khobi dashte bashin,hamrah ba shadiye besiar.
Migama,vaghte gole senobare,
eydie ma yadet nare. :d
ha ha ha.
Tatilat beheton khosh begzare.

هستی(گلهای زندگی من) شنبه 29 اسفند 1388 ساعت 22:04

سلام عمو قاصدکم
در اولین لحظات سال 1389 هستیم
سال جدید مبارک باشد
الهی در این سال شاد و سلامت باشید همیشه و بهترین سال را برای شما آرزو می کنم
عیدتون مبارک

شاپرک یکشنبه 1 فروردین 1389 ساعت 00:43 http://shaparakekhial.blogfa.com

سلام قاصدک عزیز....
عیدتون مبارک...امیدوارم سال خوبی داشته باشین.
ممنون از عیدی قشنگتون...اما یه کم سال نو مبارکش خشن بودا.....(چشمک....آخه شکلکا از کار افتادن)اما واقعا زحمت کشیدین....چون احساس میکنم کار سخت و وقت گیریه.
بازهم تشکر میکنم از حضورتون.
آسمونتون پرستاره و شبتون قشنگ.....

سرسبزترین بهار تقدیم توباد
آواز خوش هزار تقدیم توباد
گویند که لحظه ای ست روییدن عشق
آن لحظه هزار بار تقدیم توباد
یاعلی

تشکر از لطفتون..عیدشماهم مبارک.
اختیار دارین.وظیفه بود ولی خب دیدم با کار اکترهای دیگه قشنگ در نمیاد مجبور شدم شیطونکی بفرستم.!!.
تعطیلات و سفرخوش بگذره..یاعلی مدد

دوست سبز یکشنبه 1 فروردین 1389 ساعت 01:56

اسناد کنگره دوازدهم جبهه مشارکت ایران اسلامی

در پی ممانعت دولت دهم از برگزاری کنگره رسمی جبهه مشارکت ایران اسلامی نوروزاسناد کنگره دوازدهم جبهه مشارکت ایران اسلامی را منتشر کرد

به گزارش نوروز،بر پایه سنت جاری در کنگره های سالیانه جبهه مشارکت نطق افتتاحیه توسط شورای مرکزی و دفتر سیاسی تهیه و توسط دبیرکل قرائت می شد .

متن زیر نیز به عنوان نطق افتتاحیه کنگره دوازدهم طبق روال گذشته تهیه و قرار بود توسط یکی از اعضای شورای مرکزی به نیابت از جانب دبیرکل دربند جبهه مشارکت آقای میردامادی خوانده شود که با ممانعت از برگزاری کنگره توسط دولت از اینطریق آنرا انتشار می یابد تا همچون گذشته اعضا و هواداران و علاقمندان به جبهه مشارکت در جربان آخرین دیدگاهها و نظرات این تشکل سیاسی در ارتباط با حوادث واقعه و شرایط کنونی کشورقرار گیرند .


بسم الله الرّحمن الرّحیم

"ولتکن منکم امّة یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و اولئک هم المفلحون"

سالی که گذشت در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی نظیر و نقطه عطفی در مسیر حرکت مردم ایران به سوی آرمان دیرپای آزادی و مردمسالاری و حق تعیین سرنوشت محسوب می شود.

از یک سو ملّتی به پا خاسته و مصمّم با خواسته هایی روشن در چارچوب قوانین کشور و از سوی دیگر اقلّّیّتی قدرت طلب با تمام ابزارهای تبلیغاتی و اطلاعاتی و امنیتی و نظامی و اقتصادی، قرارداشتند و آنچه اینک مانده است اراده خلل ناپذیر مردمی است که جز حق خود را نمی خواهند و علیرغم تحمل مصائب و فشارهای کم نظیر از جمله شهادت دهها تن از برومندترین جوانان این کشور توانسته اند بار دیگر خود را الگوئی بسازند برای همه کسانی که مایل هستند با مدنیت و شیوه های مسالمت آمیز و قانونی، حاکمان خود را به مسیر قانون و عدالت برگردانند و آنها را ملزم به گردن نهادن به خواست مردم نمایند و تجربیات ناکام و ناتمام یک قرن گذشته را با شیوه ای کاملاً بدیع و کم هزینه و البته طولانی به پایان برسانند.

دوست سبز یکشنبه 1 فروردین 1389 ساعت 01:59

تجمع 500 نفری در مقابل اوین

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدها نفر از خانواده های دستگیر شدگان و مردم تهران در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی عزیزانشان در آستانه عید نوروز شدند.

غروب روز جهارشنبه 26 اسفند ماه از ساعت 17:30 خانواده های دستگیر شدگان و مردم تهران در مقابل زندان اوین تجمع کردند و بر آزادی عزیزانشان در آستانه عید نوروز تاکید کردند. هر لحظه بر تعداد تجمع کنندگان افزوده می شود و تا ساعت 21:45 دقیقه تعداد خانواده ها و مردم نزدیک به 500 نفر می رسید.خانواده ها و مردم مشتاقانه در انتظار آزادی عزیزان خود بسر می برند.تجمع خانواده از زیر پل تا نزدیکی درب اصلی زندان اوین امتداد دارد.

با پافشاری و ایستادگی خانواده ها تا 21:30 تعدادی از دستگیر شدگان آزاد شدند.از جمله آزادشدگان امشب یکی از حامیان مادران عزادار به نام خانم ام بنین ابراهیمی می باشد. ولی هنوز تعدادی از حامیان مادران عزدار در بازداشت بسر می برند از جمله آنها خانم الهام احسنی می باشد.

خانواده ها و مردم با آزادی هر زندانی به استقبال گرم او می شتابند و موجی از شور و شادی در آنجا بر پا می شود.همزمان که زندانی آزاد شده در آغوش گرم خانواده و دوستانش قرار می گیرد سایر خانواده ها و مردم با دست زدن و سوت کشیدن نسبت به زندانی آزاد شده ابراز احساسات می کنند.تعدادی از خانواده ها با پخش شیرینی آزادی عزیزشان را جشن می گیرند.

از طرفی دیگر زندانیان آزاد شده با بربالا بردن دستان خود به نشانه پیروزی وبا لبخند زدن و دست تکان دادن به ابراز احساسات استقبال کنندگان پاسخ می دهند.

از چند روز گذشته تجمع خانواده ها تا ساعت 24:00 ادامه می یابد.برای عدم تجمع گسترده خانواده ها مدتی است که که دستگیر شدگان را بطور نامنظم آزاد می کنند و بعضا حتی بعد از ساعت 24:00 آزاد می کنند

دوست سبز یکشنبه 1 فروردین 1389 ساعت 02:02

آزادی کیوان صمیمی و حجت الاسلام میراحمدی‌‌زاده

حجت الاسلام دکتر میراحمدی‌زاده آزاد شد. به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، مصطفی میر احمدی‌زاده استاد حقوق عمومی دانشگاه مفید قم و از شاگردان مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری امروز پس 18 روز حبس از زندان آزاد شد. وی از جانبازان شیمیایی دفاع مقدس‌می باشد.

خبر دیگری هم مبتنی بر مرخصی کیوان صمیمی است.

دوست تنهایی ها یکشنبه 1 فروردین 1389 ساعت 02:15

ای برگهای سبز ریحان اعتبارت
تقویم من خالی ست از برگ بهارت

تکرار پاییز و زمستان است تقویم
من می شمارم تا بهار آزگارت

تا تو بیایی «باز باران با ترانه...»
بارانی از دلواپسی چشم انتظارت

داسی بیاور، دستهایم را درو کن
دست و دلم مانند گندم بی قرارت

در هفت سین سفره ام جای تو خالیست
ای عشق! اگر می شد بمانم در حصارت...

ای لفظ مرطوب قدیمی، عید نوروز!
گلواژه های خیس اشعارم نثارت

عیدت مبارک دوست تنهایی های قاصدک!
ممنون از توجه و لطف همیشگیت..زنده باشی.

هستی(گلهای زندگی من) یکشنبه 1 فروردین 1389 ساعت 09:18

سلام عمو قاصدک
پیام های طراحی شده شما خیلی زیبا است خیلی ممنون عمو خیلی خوشحالم کردی
التماس دعا
راستش این پیام تبریک را من عیدی حساب می کنم عمو قاصدکم و بسیار ممنونم

دوست سبز یکشنبه 1 فروردین 1389 ساعت 17:26

موسوی: در سال نو جنبش سبز دامنه خود را گسترش دهد و یار و یاور خانواده شهدا و آسیب دیدگان باشد

میرحسین موسوی به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و بهار سبز طبیعت پیامی ویدئویی خطاب به ملت ایران صادر کرد. مهندس موسوی سال ۸۹ را سال استقامت و پایداری بر مطالبات برحق و قاونی ملت ایران دانسته و تاکید دارد: سال جدید سال استقامت بر این مطالبات به حق و قانونی است و ما حق عقب کشیدن و عقب‌گرد در ارتباط با این مطالبات را نداریم و آن را خیانت به ملت و اسلام، خون شهدا می‌دانیم.

ما این قانون اساسی را در میان امواج خون شهدا به دست آوردیم و نمی‌توانیم آن را راحت از دست بدهیم و همه باید به آن بازگردند.
به گزارش کلمه متن کامل این پیام ویدئویی به شرح زیر است:


قافله ی به هم پیوسته ی شهدا
فرا رسیدن موسم سبز بهاری و عید ملی نوروز را به همه ملت تبریک می‌گویم. جا دارد به ویژه از خانواده شهدا و رزمندگانی که برای استقلال کشور دفاع کردند و از خانواده جانبازان و همه کسانی که آسیب دیدند، یاد کنم و شهدا و آسیب‌دیدگان سال ۸۸، چون این قافله به هم پیوسته است و سرنوشت این شهدا را در طول تاریخ کشور به هم پیوسته می‌دانم. اگر امروز ایرانی سرافراز و ملتی آزاد داریم ناشی از این فداکاری‌ها و رنج‌ها است.



تبریک به ایرانیان داخل و خارج از کشور ایرانیانی با هویت همبسته
جا دارد به اقشار، اقوام، قومیت‌ها، فرهنگ‌ها و جناح‌ها و همه ملت تبریک عرض کنم به ویژه جا دارد امسال از ایرانیان خارج از کشور نیز یاد کنم. ملت ما به هم پیوسته هستند و این از برکات جنبش سبز است. دامنه این جنبش آنچنان فرا رفته است که در آن سوی دنیا مردم خود را وابسته به هویت عمیق ایرانی، اسلامی، ایرانی می‌دانند و برای انقلاب و عظمت و پیشرفت کشور زحمت می‌کشند و سعی می‌کنند در سرنوشت کشور و میهن خود مشارکت داشته باشند به ویژه جوانان داخل و خارج از کشور، گروهی که بیشترین قربانی‌ها و خسارت را دادند

دوست سبز یکشنبه 1 فروردین 1389 ساعت 17:29

...... ادامه پیام میرحسین موسوی

در سال جدید یاد و یار خانواده شهدا و آسیب دیدگان باشیم
تا جایی که من اطلاع دارم نسل سوم و چهارم ایرانیان خارج از کشور درست مثل جوانان داخل ایران، در حال فعالیت هستند و در این فرصت سال جدید را به همه آنان تبریک می‌گویم. خانواده‌های آسیب‌دیدگان و شهدا در این باره نقش والایی داشته‌اند و جا دارد ملت عزیز ما در سال جدید، به ویژه در روزهای اول سال یار این خانواده‌ها باشند و به طور مناسب، در دیدارها امکان دلگرمی آنان را فراهم آورند.


سالی که بر ما رفت…
سالی که گذشت برای ملت ما سال ویژه‌ای بود. ملت عزیز ما شاهد شور و هیجان وسیعی به خاطر انتخابات بودند و آنچه زیبا بود محبت مردم به یکدیگر و صفوف متحد مردم از همه جناح‌ها بود که دراین سال شاهد بودیم. این انتخابات می‌توانست به یک جشنواره بزرگ برای ملت تبدیل و سرآغاز حرکت جدید در تاریخ کشور شود. این حرکت منجر به حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی شد و شما به طور وسیع و بی‌سابقه در این انتخابات شرکت کردید و عزم خود را برای تغییر، دگرگونی و استقلال کشور و حاکمیت عدالت و آزادی نشان دادید. اما پاسخی که به این حضور داده شد متأسفانه منجر به این شد که در فاصله کوتاهی پس از انتخابات مردم با شعار «رأی من کجاست» و یا «رأی من را پس بده» به خیابان‌ها آمدند.

ریشه این مسئله از روز ۲۲‌خرداد شروع شد. هنوز ساعت ۵ نشده بود که یکی از ستادهای مهم انتخاباتی بنده مورد حمله قرار گرفت و ساعت ۸ شب ستاد مرکزی انتخابات اینجانب نیز مورد حمله قرار گرفت و تا فردا صبح چند بار تیتر روزنامه کلمه سبز با حضور نیروهای امنیتی عوض شد.

دوست سبز یکشنبه 1 فروردین 1389 ساعت 17:31

پاسخی از سوی حاکمیت که در شان ملت ایران نبود

وضعیتی که پیش آمد یک ذهنیت را برای مردم در مورد عدم مدیریت صحیح و اسلامی انتخابات شکل داد که ریشه بسیاری از اتفاقات در کشور شد. دنباله موضوع، پاسخی بود که به اعتراضات داده شد که این پاسخ در خور عظمت، آزادگی و سرافرازی ملت ما نبود. جنایات کهریزک، مسئله خوابگاه‌های دانشجویی، کشتار ۳۰ خرداد و حتی ۲۵ خرداد و حوادث بعدی از جمله روز عاشورا، مورد انتظار مردم کشور ما نبود.

اگر مسئله سیاسی بود باید به شیوه سیاسی حل می‌شد و مردم باید اقناع می‌شدند و به مردم توضیح می‌دادند. اما اینگونه نشد و پاسخ‌ها درخورشان نبود. یکی از به یادماندنی‌ترین روزهای این جریانات، روز ۲۵ خرداد بود که ملت به صورت گسترده در این روز حضور پیدا کردند و آن را به روز تعیین‌کننده‌ای در تاریخ کشور تبدیل کردند. آن روز همواره شهادت خواهد داد که روحیه مردم در روزهای پس از انتخابات چگونه بود.


مردم چه می خواستند؟

مردم به صورت مسالمت‌آمیز در حالی که شعارهای ملی و اسلامی می‌دادند و بدون ایجاد هیچ‌گونه تنش، رأی و نظر خود را اعلام کردند و ما انتظار داشتیم پاسخی درخور این روحیه لطیف ملت داده شود اما اتفاقات بعدی آن را نشان نداد و ما شاهد برخوردهایی از نوع دیگر بودیم که مسئله را دشوار کرد.

در ۲۲ خرداد مردم می‌خواستند با شرکت در انتخابات آزاد در سرنوشت خود سهیم باشند و آینده را خود شکل بدهند اما اتفاقاتی که بعداً افتاد منجر به بیداری در میان ملت ما شد. ملت اشکالات و انحرافاتی را کشف کردند و مطالبات جدیدی با طیفی وسیع شکل گرفت.

این روند از خواسته‌هایی مثل رأی و تعیین تکلیف انتخابات آغاز و به مطالبات دیگر رسید. آنچه جنبش عظیم سبز با تعاملی که بین افراد شکل داد نتیجه‌گیری کرد که همه مطالبات در تحقق اهداف قانون اساسی و آن هم بدون تنازل باید تجلی یابد و این امر تبدیل به شعار گسترده‌ای شد که اکثریت هم آن را قبول کردند.

دوست سبز یکشنبه 1 فروردین 1389 ساعت 17:34

نادیده گرفتن بخشی از قانون اساسی بی معنا کردن همه آن است
حقیقت این است که این شعار اهمیت فوق‌العاده‌ای برای سرنوشت کشور ما دارد. قانون اساسی یک میثاق ملی است. بدون آن ما وحدت نداریم بلکه هرج و مرج داریم و دورنمای تاریکی داریم. قانون اساسی مجموعه‌ای به هم پیوسته است و باطل کردن بخشی از آن یا تضعیف آن سایر بخش‌ها به مثابه بی‌معنا ساختن آن است.

قانون اساسی را باید یکپارچه دید. زمانی که قانون اساسی تدوین شد، حتی آن کسانی که آن عناصر را تدوین می‌کردند برای آن که انسجام قانون آسیب نبیند، مقدمه‌ای برای آن تهیه کردند که اهمیت آن هم زیاد است.

در تمام اینها اصول به یک مجموعه از ارزش‌ها، خواست‌ها و مطالباتی یکپارچه تأکید می‌شود که نمی‌توانند از هم جدایی بگیرند. اکنون هم مردم که مشکلات اجرایی، سیاسی و انتخاباتی و .. را دیدند راه حل را در این می‌بینند که راه گشودن به آینده درخشان برای ملت بازگشت به قانون اساسی آن هم بدون دخالت دادن سلایق سیاسی است.
عقب نشینی از اجرای بی تنازل قانون ؛ خیانت به ایران و اسلام


مطالبه ای که از آن کوتاه نمی آییم…

اگر اصلی از قانون اساسی ایراد هم دارد باز هم راه اصلاح آن معلوم است و باید با نظر مردم و مطابق سازوکارهای موجود در قانون اساسی اصلاح شود. اینگونه نیست ما بتوانیم حق داشتن رسانه‌های آزاد و یا آزادی‌های مطرح در قانون اساسی، یا انتخابات آزاد، غیرگزینشی و رقابتی، عدم تجسس بر احوال مردم و وارسی نامه‌های مردم را بنا به مصلحت خود و برخلاف قانون اساسی در کشور جاری کنیم و فکر کنیم می‌توانیم یک نظام منظم داشته باشیم و مشکلات را حل نماییم.
سال ۸۹ با مسائل و مشکلاتی روبرو هستیم. بخشی از آن به شکل‌گیری این مطالبات بازمی‌گردد که مطالبات به حقی است و راه عظمت ملت، رستگاری تمامی جناح‌ها و مسیر پیشرفت ملت است و این مطالبات ادامه خواهد یافت و سال جدید سال استقامت بر این مطالبات به حق و قانونی است و ما حق عقب کشیدن و عقب‌گرد در ارتباط با این مطالبات را نداریم و آن را خیانت به ملت و اسلام، خون شهدا می‌دانیم. ما این قانون اساسی را در میان امواج خون شهدا به دست آوردیم و نمی‌توانیم آن را راحت از دست بدهیم و همه باید به آن بازگردند.

دوست سبز یکشنبه 1 فروردین 1389 ساعت 17:37

آنچه که ذهن موسوی را به خود مشغول کرده است

با همه مشکلات کاش نظام اجرایی کار آمد بود
در کنار این مسئله، مشکلات دیگری نیز وجود دارد که قبلاً هم بود و امسال تشدید می‌شود که امیدوارم اینگونه نشود. دورنمای اقتصادی کشور دورنمای روشنی نیست و من از این مسئله خشنود نیستم. دوست می‌داشتم که علی‌رغم تمام مسائل و مشکلات یک کارآمدی را در نظام اجرایی برای حل مشکلات می‌دیدم ولی آن را نمی‌بینم.

پیش‌بینی رشد اقتصادی در سال ۸۹، رشد بسیار کمی است معنای این روند در کنار کاهش سرمایه‌گذاری، به معنای بیکاری و فقر وسیع است و انبوه قشرهای مستضعف و لاغر شدن طبقات میانی که پیش روی ما است. از طرف دیگر به دلیل نبود سیاست‌های روشن، ماجراجویی و بی‌تدبیری وضعیت پیرامونی ما، وضعیت خوبی نیست و یک وضعیت تهدیدکننده علیه ما شکل گرفته است. ما بدترین حالت را در سیاست خارجی و روابط بین‌الملل داریم و به نظر می‌رسد سایر تحریم‌ها و فشارهای بیشتری را شاهد باشیم.

جنبش سبز دامنه امواج خود را گسترش دهد

در این شرایط جا دارد جنبش سبز اول فکر کند که دامنه امواج خود را به همه اقشار، قومیت‌ها و استان‌ها بکشاند و در عین حال اصل‌ جاودان تکافل اجتماعی–اسلامی را زنده کند. به مردم، همسایگان و محلات باید با تولید کار، اشتغال و کمک رسیدگی کنیم و انواع راه‌های دیگری که در این ارتباط پیش روی مردم قرار دارد.

دوست سبز یکشنبه 1 فروردین 1389 ساعت 17:39

ساده تر زندگی کنیم به همنوعان کمک کنیم مشکلات مردم را کم کنیم

زندگی‌ها را ساده‌تر کنیم و با کم کردن تشریفات بیشتر به فکر مردم باشیم و بتوانیم مقدار زیادی از مشکلاتی که تصور می‌شود مردم با آن روبرو می‌شوند را کم کنیم. رسیدگی به خانواده شهدا و آسیب‌دیدگان و رفت و آمد با آنها، یقیناً هم موجب رضایت حضرت حق خواهد بود و هم باعث می‌شود نور امیدی بتابد.

راهی که گریزی از آن نیست…

اراده ملت باید تجلی کند بترسید از پشت کردن به خواست مردم
من اعتقاد دارم راه عظمت ملت ما از این مسیر می‌گذرد و یقیناً ملت امیدوار است که این راه را برود و چاره‌ای نداریم تا این راه را برویم و انشاء‌الله خداوند ما را به نتیجه قطعی خواهد رساند چرا که ملت خواسته غیرعادی ندارد. یک انتخابات درستی که گزینشی نباشد که عده‌ای درجه دو انتخاب کنند و عده‌ای از روی انتخاب آنها، انتخاب کنند درخور شأن ملت ایران نیست. ملت ایران، ملتی بزرگ، پیشرفته و متمدن است و درست نیست مثل یک ملت غیرمتمدن و نادان با آن برخورد شود و برای او تعیین تکلیف کنند.

اجازه دهید افکار و اندیشه‌های ملت و اراده ملی آنان حضور تجلی یابد و یقیناً اسلامی خواهد بود و نتایجی خواهد داشت و ایران پیشرفته و آباد توأم با عدالت و آزادی را برای ما به ارمغان می‌آورد.نباید بترسیم، باید از پشت کردن به خواسته‌های ملت هراس داشته باشیم .


نیایش روح الله از زبان فرزند رو ح الله
این سخنان را با یک دعا از حضرت امام(ره) پایان می‌برم که مناسبتی با وضعیت کنونی ما هم دارد.
حضرت امام(ره):
بارالها، تو خود شهدای ما را در جوار رحمت خود جای گزین. و معلولان ما را شفا و مقتولان و اسیرانمان را به دامان خانواده‌هایشان بازگردان و به همه ما صبر و توفیق عنایت فرما.

setayesh دوشنبه 2 فروردین 1389 ساعت 09:29

salam.sobhe 2min roz az bahareton bekheir.garche k jaye ma engar hano zemestune,akhe hava barfiye,2bare hameja sefid shode.
Mer30 babate eyditon.golaye khoshbui bud. Salamat bashin.
Migam man in postetono mikhonam khandam migire. :d yade bahanehaye madrese mioftam. Migam hala khodai baede on vaght chand dafe dige tajdid shodin? :d. Ha ha ha.
Khosh begzare ajil khori.ha ha ha.

روز دوم عید شما هم بخیر..
ولی من همیشه از بهار و عید فقط ازهمون روز اولش خوشم میاد و بس!
هوا هم دیرز ناجوانمردانه داشت سردمیشد که امروز بازم گرم شده!
درمورد پست هم.خب مگه من از کسی میپرسم خداوکیلی چندسال و چندبار تچدید شدی؟!!.ولی من اینو قبلا هم گفتم که درسم بد نبود تااااااااااا وقتی که توی ریاضی کسر و اعشار و جبر ! اومد!! از شانسمون انقلاب و جنگ شد و ترک تحصیل و کارررررررررررررررررر!!!!!
راستی.کامنت دونی اشکالی نداره.با موبایل که میای بعضی وقتها اینطوری میشه!
خوش بگذره نوروز برفی تون!!!

ستاره دوشنبه 2 فروردین 1389 ساعت 17:04

سلام قاصدک عزیز

من مطمئن هستم که 4 تا کامنت نوشتم و در آخری راجع به پست تان نوشتم ولی چرا 3 تا تایید شده اما چون بقول شما اندکی حواس پرت بودم اونروز .. شایدم اصلا ارسال نکردم و پنجره نظرات را بستم.
چون یادم است راجع به مستی در اون نوشتم.
خوب صبر کنید تا دوباره بخونمش و براتون بنویسم
فعلا بقولی بای تا های !!!!!!!!!!!!
ترسیدم بنویسم بعد از خوردن ناهار برمیگردم ها ها ها اااا

ستاره دوشنبه 2 فروردین 1389 ساعت 17:35

خوب حالا با فراغ کامل دوباره پست شما را خواندم

مست از آخرین جرعه باده ی سال 88 شدم تا بتوانم لحظه های انتظار را تاب بیاورم و به امید آدینه موعود بمانم

اتفاقا من هم خاطره ای مشابه این دارم و مرا به یاد آن انداختید.وای که چه چشم غره ای معلم بمن رفت هنوز آنرا به یاد دارم.
آقای قاصدک وقتی که قولی می دهید باید الوعده وفا باشد
منتظر خاطره ی دوم شما هستیم اما چند روز یعنی تا 5 به شما مهلت میدهیم.
در انتها از تمام تصاویر انتخابی زیبای شما ، من از ماهی خیلی خوشم آمده است.
سلامت باشی و سبز
در پناه حق

نسیمه دوشنبه 2 فروردین 1389 ساعت 20:43 http://www.tlooekhorshid.blogfa.com/

ـ¸.•*´¨)[گل]✿[گل]¸¸.•*´•.♥.•`*•.¸[گل]✿[گل]¸¸.•*´•.♥.•`*•.¸[گل]✿[گل]¸.•*¨)
.•*¨)[گل]✿[گل]سلام به گرمی خورشـــــیدو طراوت گهای گلاب[گل]✿[گل]¸.•*¨)
•*¨)[گل]✿[گل]تبــریکاتــم رابــمناسبت بهــار زیبـــا و سال نــــو[گل]✿[گل]¸.•*¨)
.•*¨)[گل]✿[گل]شمسی پــزیرا شویــد. تشـریـف آوری شمارا در[گل]✿[گل]¸.•*¨)
.•*¨)[گل]✿[گل]طلـوع خورشیدخیر مقدم میگویم. سرسبزباشید[گل]✿[گل]¸.•*¨)
ـ¸.•*´¨)[گل]✿[گل]¸¸.•*´•.♥.•`*•.¸[گل]✿[گل]¸¸.•*´•.♥.•`*•.¸[گل]✿[گل]¸.•*¨)




ـ¸.•*´¨)[گل]✿[گل]¸¸.•*´•.♥.•`*•.¸[گل]✿[گل]¸¸.•*´•.♥.•`*•.¸[گل]✿[گل]¸.•*¨)
.•*¨)[گل]✿[گل]سلام به گرمی خورشـــــیدو طراوت گهای گلاب[گل]✿[گل]¸.•*¨)
•*¨)[گل]✿[گل]تبــریکاتــم رابــمناسبت بهــار زیبـــا و سال نــــو[گل]✿[گل]¸.•*¨)
.•*¨)[گل]✿[گل]شمسی پــزیرا شویــد. تشـریـف آوری شمارا در[گل]✿[گل]¸.•*¨)
.•*¨)[گل]✿[گل]طلـوع خورشیدخیر مقدم میگویم. سرسبزباشید[گل]✿[گل]¸.•*¨)
ـ¸.•*´¨)[گل]✿[گل]¸¸.•*´•.♥.•`*•.¸[گل]✿[گل]¸¸.•*´•.♥.•`*•.¸[گل]✿[گل]¸.•*¨)




ـ¸.•*´¨)[گل]✿[گل]¸¸.•*´•.♥.•`*•.¸[گل]✿[گل]¸¸.•*´•.♥.•`*•.¸[گل]✿[گل]¸.•*¨)
.•*¨)[گل]✿[گل]سلام به گرمی خورشـــــیدو طراوت گهای گلاب[گل]✿[گل]¸.•*¨)
•*¨)[گل]✿[گل]تبــریکاتــم رابــمناسبت بهــار زیبـــا و سال نــــو[گل]✿[گل]¸.•*¨)
.•*¨)[گل]✿[گل]شمسی پــزیرا شویــد. تشـریـف آوری شمارا در[گل]✿[گل]¸.•*¨)
.•*¨)[گل]✿[گل]طلـوع خورشیدخیر مقدم میگویم. سرسبزباشید[گل]✿[گل]¸.•*¨)
ـ¸.•*´¨)[گل]✿[گل]¸¸.•*´•.♥.•`*•.¸[گل]✿[گل]¸¸.•*´•.♥.•`*•.¸[گل]✿[گل]¸.•*¨)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد