*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

*غزل قاصدک*

به جای نفرین به تاریکی ؛ شمعی بیفروزیم

حَسُنَت جمیع خِصاله

                     بِسم ِالله النّور                  

 

روزگاری بود میوه اش فتنه ، خوراکش مردار ، زندگی اش آلوده ، 

سایه های ترس شانه های بردگان را می لرزاند . 

تازیانه ستم ، عاطفه را از چهره ها می سترد . 

تاریکی ، در اعماق تن انسان زوزه می کشید و دخترکان بیگناه ، 

در خاک سرد زنده به گور می شدند . و در این هنگام بود که: 

محمد(ص) بر چکاد کوه نور ایستاد و 

زمین در زیر پاهای او استوار گردید  

بعثت رسول اکرم(ص) بر همگان مبارک باد

  

   

 

 امروز نوشت:

طفلی به نام شادی

دیریست گم شده است

 

با چشم های روشن و براق

با گیسوی بلند به بالای آرزو

 

هر کس از او نشانی دارد

ما را کند خبر...این هم نشان ما

 

یک سو خلیج فارس  

و سوی دیگر خزر
  

از سایه و از غبار هم میترسند
 

از پچ پچ جویبار هم میترسند
 

این یخ صفتان و این زمستان فکران
 

از خاطره ی بهار هم میترسند

 

 

زنده باشید و سلامت تا بعد یا علی مدد

 

نظرات 23 + ارسال نظر
ستاره شنبه 19 تیر 1389 ساعت 04:16 http://ashnayemahjor15.blogfa.com/

سلام و شبتان بخیر قاصدک شب بیدار

امیدوارم که پس از مدتها اول شده باشم.

فعلا یک ستاره میگذارم تا برگردم *

بله..مژده..شما اول شدید!!.دوربین مخفی نیست هااا
اما لبخند بزنید!!!

hasty شنبه 19 تیر 1389 ساعت 04:26

salam
eydeton mobarak
poste monasebati zibayee bod.ba chart besiyar ziba.vaghean mamnon.in eyd mozorg mobarak bashe baraye shoma va khanevade mohtaram.mamnon az hozoreton

اختیار دارین.ممنون.اما چرا فینگلیشی؟؟!!
به هرحال..برشماهم مبارک باد..یاعلی مدد

ستاره شنبه 19 تیر 1389 ساعت 04:27

روزگاری را که تعریف می کنید شباهت عجیبی به وضعیت کنونی ما دارد.
فقط بجای بردگان میتوان از دانشجویان .... خبرنگاران....هنرمندان آزاد اندیش و کلا مردم دگراندیش نام برد و بجز خاک سرد گور میتوان ..... سیاهچال های زندان را هم به آن اضافه کرد
زمانه منتظر محمدی دیگر از سلاسه پاک فرزندش می باشد

بله..اتفاقا خواستم همون اپ پارسال را بذارم:
یا محمد بار دیگر از حرا بیرون بیا پیغمبری کن
امت گم کرده راه خویش را تورهبری کن
کماکان منتظر منجی عدالت پیشه ایم..ممنون ازحضورتون

ستاره شنبه 19 تیر 1389 ساعت 04:41

مجددا سلام و تبریک عید مبعث

خواستم از حسن سلیقه تان در انتخاب تصاویر و اشکال قلب تشکر کنم بخصوص تصویر متحرک بالای مطلبتان

در ضمن چقدر خوشحال شدید که پس از دوسال توانستید یک غلط املایی از من بگیرید

در انتها تا دو روز نت ندارم ........ بنابراین کامنت های فوق را برای 3 روز محاسبه کنید !!!!!!!!

ممنون از دقت نظرتون..بله.عمدا زمینه را سیاه کردم تا تداعی دوران سیاه جاهلیت باشه!!
من؟؟؟؟؟کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟کجا؟؟؟؟؟؟؟خب تازشم.نمیدونید چه حالی میده آدم از استادی غلط تایپی بگیره؟!!!!
ممنون که دقیقه نودی نیومدید!.
دوسه روز هم خوش بگذره بهتون.یاعلی مدد

عباسی شنبه 19 تیر 1389 ساعت 07:30

با سلام

خجسته با زیبا مبعثش که با " اقرا بسم ربک " آغاز با " انااعطیناک الکوثر " بیمه و

با "الیوم اکملت لکم دینکم" جاودانه شد

[گل][گل][گل][گل][گل][گل] عیدتان مبارک [گل][گل][گل][گل][گل][گل]

آقا عباسی عزیز.ممنون..خیلی هم ممنون.
چون الان چندتا ازدوستان همش دارن مسیج تکراری برام میفرستن! اینو براشون بفرستم تا لااقل برا بقیه نوع آوری داشته باشن!!
خوش باشی و سلامت./..یاعلی مدد

ساغر شنبه 19 تیر 1389 ساعت 08:21

سلام عموی عزیزم.خوبین؟؟؟
مبعث پیامبر نور ورحمت محمد مصطفی(ص) رو به شما وخانواده ی بزرگوار ومحترمتون تبریک میگم.
امیدوارم زیر سایه ی این بزرگواران سالهای سال با عزت وافتخار زندگی کنین
یاحق

تشکر ازلطفتون.
امیدکه برشما و خانواده محترمتون مبارک باشه.
ممنون ازحضورتون..خوش و سلامت باشید.یاعلی مدد

سلیمون شنبه 19 تیر 1389 ساعت 08:41

سام علیک مرشد
خو دوبار عید موبارک و پست جالبی بود
خو امید وارم که جدم نیگهدارت باشه و به ارزوهات برسی
انشالله
و باز هم ممنون که اینقدر نوچه نوازی می کونی
پروردگارا به بزرگی و عظمتت قسمت میدهم برا آنان که دوستت میدارن رحمت بیکرانت را افزون کنی و به دلهایشان ایمان و امنیت حضورت را بیافزایی . آنان که دلهای پاکشان با آیه های پر برکتت آشناست نور بخششت را نشان دهی
آمین یا رب العالمین
خو سلار به اوس کریم میسپارمت
زت زیاد

داش سلیمون عزیز.ممنون از حضورمجددت.
انشاالله که عید مبعث برهمگان و بخصوص سادات گرامی که مایه افتخاره برام سایه شون برسر وبلاگم برقراره مبارکه و فرخنده باشه.
زنده باشی با مرام..یاعلی مدد

محمد مهدی شنبه 19 تیر 1389 ساعت 09:30 http://sobhe14.blogfa.com/

سلام[گل]
فرا رسیدن عید مبعث رسول گرامی اسلام خاتم الانبیا حضرت محمد(ص) پیام آور خیزش انسان از خاک تا افلاک بر شما مبارک باد.[گل]

ممنون جناب سامع گرامی..عید مبعث برشما و خانواده گرام مبارک و خجسته باد..زنده باشی و سلامت..یاعلی مدد

مهاجر شنبه 19 تیر 1389 ساعت 10:07 http://manemohajer.blogfa.com

سلام و عرض احترام

همچنین تبریک مجدد...برای پست زیبایی که به مناسبت عید تهیه کردید..مثل همیشه شاد و هماهنگ ...موفق باشید و سربلند

سلام بر مبعث، عید بزرگ نجات از حیرت و سرگردانی، عید ختم ناامیدی،
عید تمایز عدل و ظلم، عید بیداری و تعهّد، عید هدایت
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد

گوشه غار حرا
هست مشغول نماز
می شود درهای عرش
سوی او آهسته باز
غار را پر می کند
ناگهان فرمان وحی
با طراوت می شود
قلبش از باران وحی
باز می گردد به شهر
بر لبش پیغام دوست
می رود تا پر کند
شهر را از نام دوست

در پناه حضرت حق

زنده باشید.منم مجددا تبریک میگم.
شعرقشنگی هم فرستادید هااااا
نظر لطفتونه.همینطور دیشب بیکار بودم! گفتم یه آپ بذارم..اما متن مورد نظر و دلخواهی گیرم نیومد مجبور شدم تزییناتش ر ا ببرم بالا تا کمیت به چشم نیاد!!خوش باشید

سمانه شنبه 19 تیر 1389 ساعت 10:40

سلام به عمو قاصدک عزیززززززززززززززززززززززززززززززز

به به چشممون روشن شد عجب آپییییییییییییی همش قلب بارون.. وای قلب قلبی شدم

سلاممممممممممممممممم..خوشحال شدی؟؟؟؟
خب پس زود برو از قلب قلبیه عیدی بگیر!!!

سمانه شنبه 19 تیر 1389 ساعت 10:45


نگارمن که به مکتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه مساله آموز صد مدرس شد

منم مبعث پیامبر (ص ) را به شما و همه دوستان عزیز تبریک میگم

عید شما هم مبارک..خیلی...اماااااااااااااااا ببین سمانه خانوم.
داشتیم؟؟؟!!!!!!!
کاش خانوم معلم بود و الان بهت میومد میگفت منظور قاصدک اینه کامنت مخصوص بهش بده نه تکراری!!!!.اما ممنون.اصلا همین بهونه شد یادی ازخانوم معلم بکنیم..جاشون خالیه..قراربود اعیاد را لااقل بیان که؟!!!
عید مبعث حضرت رسول برشما و ایشون مبارک باد

کاوسی شنبه 19 تیر 1389 ساعت 11:11 http://mighat61.blogfa.com

ز احمد تا احد یک میم فرق است
جهانی اندر این یک میم غرق است
یقینا میم احمد میم مستی است
که سر مست از جمالش چشم هستی است
سلام بزرگوار
مبعث پیامبر هدایت و رحمت حضرت محمد(ص) بر شما مبارکباد. شاد و سرحال باشید.

ممنون جناب کاووسی عزیز
امیدکه این عید بزرگ برشما و اهل بیت گرامی نیز مبارک باد.
سلامت باشید..یاعلی مدد

سکوت شنبه 19 تیر 1389 ساعت 11:21

سلام

ای بابا ماکه دائم زحمتیم

بازم عیدتون مبارک
وقت نودارم که شعر بنویسم وگرنه منم هنر نمایی میکردم
شادباشین وعاشق حق
وخدای همیشه بهارنگهدارتون

مراحمید اما حق بده بهم که تعجب کنم دو روز دوبار اونم سکوت گرامی بیاد وبلاگم!!.من چه خوشبختم!!!
عیدشماهم مبارک..بله.هنرنمایی شما قبلا برمن اثبات شده.
اشعارقشنگی میگی..زنده باشی و سلامت تابعد یاعلی مدد

زیتون شنبه 19 تیر 1389 ساعت 18:32 http://zatun26.persianblog.ir

عیدمبعث برعزیزمبارک
انشاالله به برکت محمدوال محمد باریشه کن شدن ظلم های ستم شاهی شیخ محمدیزدی دوباره مکتب رسول الله درکشورماحیات اجتماعی یابد

به به دوست عزیز..
چه تبریک تندروانه ای!!!!!..انشاالله که تعصب و خرافه پرستی را شاهدنباشیم..همین.!

ساغر شنبه 19 تیر 1389 ساعت 19:13

شـــــــهریار شنبه 19 تیر 1389 ساعت 20:30 http://shar00.blogfa.com

خجسته باىزیبا مبعثش که با
" اقرا بسم ربک "
اغاز با
" انا اعطیناک الکوثر"
بیمه
وبا
" الیوم اکملت لکم دینکم"
جاودانه شد!!!

عیدتون مبارک حاجی جون

ممنون اقا شهریار..لطف کردی..برشما هم مبارک باد عزیز

سکوت شنبه 19 تیر 1389 ساعت 22:14

با عرض سلا م

فقط اومدم احساس خوشبختی را در شما سه چندان کنم

ولا غیر

بااجازه
شادباشین وعاشق حق
وخدای همیشه بهارنگهدارتون

وافعا باورم نمیشه..یکی به من بگه که خواب نمیبینم!!!!
خانوم معلمم کجایی؟!!.الان شدیدا بهتون احتیاج داشتم!!!
سکوت عزیز.ممنون..شرمنده کردی.شب و روزت خوش
زنده باشی و سلامت..تابعد..یاعلی مدد

هستی شنبه 19 تیر 1389 ساعت 23:12 http://rooshanayee.blogsky.com

سلام.......

عید بر شما و خانواده محترم و عزیزتون مبارک

[گل]شعر مبعث حضرت رسول [گل]
نور عترت آمد از آیینه ام

کیست در غار حرای سینه ام

رگ رگم پیغام احمد می دهد

سینه ام بوی محمد می دهد

من سخن گویم ولی من نیستم

این منم یا او ندانم کیستم

جبرئیل امشب دمد در نای من

قدسیان خوانند با آوای من

ای بتان کعبه در هم بشکنید

با من امشب از محمد دم زنید

از هوا گلبانگ تهلیل آمده

دیده بگشائید جبریل آمده

مکه تا کی مرکز نا اهلهاست

پایمال چکمه بوجهلهاست

مکه دریای فروغ وحی شد

بت پرستان بت پرستی نهی شد

روز، روز مرگ ظلم و ظالم است

بانگ نفرت مرد ، اقرا حاکم است

یا محمد منجی عالم توئی

این مبارک نامه را خاتم توئی

انبیا مشعل ز تو افروختند

وز دمت پیغمبری آموختند

غیرت و مردانگی آئین توست

عزت زن در حجاب دین توست

بر همه اعلام کن زن برده نیست

برده مردان تن پرورده نیست

خاتم توحید در انگشت تو

حق به پیش روی و حیدر پشت تو

ما تو را زهرای اطهر داده ایم

شیر مردی مثل حیدر داده ایم

ما تو را دادیم در بین همه

یک خدیجه یک علی یک فاطمه

نور عترت آمد از آیینه ام

کیست در غار حرای سینه ام

رگ رگم پیغام احمد می دهد

سینه ام بوی محمد می دهد

من سخن گویم ولی من نیستم

این منم یا او ندانم کیستم

جبرئیل امشب دمد در نای من

قدسیان خوانند با آوای من

ای بتان کعبه در هم بشکنید

با من امشب از محمد دم زنید

از هوا گلبانگ تهلیل آمده

دیده بگشائید جبریل آمده

مکه تا کی مرکز نا اهلهاست

پایمال چکمه بوجهلهاست

مکه دریای فروغ وحی شد

بت پرستان بت پرستی نهی شد

روز، روز مرگ ظلم و ظالم است

بانگ نفرت مرد ، اقرا حاکم است

یا محمد منجی عالم توئی

این مبارک نامه را خاتم توئی

انبیا مشعل ز تو افروختند

وز دمت پیغمبری آموختند

غیرت و مردانگی آئین توست

عزت زن در حجاب دین توست

بر همه اعلام کن زن برده نیست

برده مردان تن پرورده نیست

خاتم توحید در انگشت تو

حق به پیش روی و حیدر پشت تو

ما تو را زهرای اطهر داده ایم

شیر مردی مثل حیدر داده ایم

ما تو را دادیم در بین همه

یک خدیجه یک علی یک فاطمه

التماس دعا

ستاره یکشنبه 20 تیر 1389 ساعت 00:06 http://ashnayemahjor15.blogfa.com/

سلام قاصدک سبکبال و ......... خودت بهتر میدانی

امروز نوشت شما ...... هم شعر اولش که از شفیعی کدکنی است و هم دوبیتی دومش و هم ابتکار خلاقانه شما در نحوه نمایش اشعار ..... بسیار عالست.

مواظب ویندوز کامپیوترتان باشید !!!!!!!!

نخیر خودم نمیدونم!! همونطورکه کامنت قبلی تو پست قبل متوجه نشدم :وگرنه حسابی یعنی چی؟؟!!
ممنون از دقت نظرتون..توی امروز نوشت هم مقام اولین کامنت را اوردید!
چون همه اگرهم دیدن اشاره ای هم نکردن خب!!!!!!!
ویندوز؟؟؟ بی خیال..اوکی را عشقه!!!!..شبتون خوش..یاعلی مدد

ستاره یکشنبه 20 تیر 1389 ساعت 02:35

سلام و شبتان بخیر

با موضوع اعتصاب بازاریان تهران به روزم
پیوندهای روزانه را مطالعه بفرمایید

بله ممنون اما دیروز خوندم این مطلب را.به دوستان هم سفارش میکنم
علت تعطیلی دوروزه را که بخاطر گرما اعلام شده! برن بخونند!!!

آسمون یکشنبه 20 تیر 1389 ساعت 10:46 http://www.a3emuon.blogfa.com/

سلام
عید مبعث بر شما و خانواده گرامیتون مبارک
انشاءالله در پناه حق باشید
یا علی

برشما نیزهم مبارک..ممنون از حضورتون..یاعلی مدد

یونیکورن یکشنبه 20 تیر 1389 ساعت 11:20

سلام به قاصدک گرامی.

اول از همه عیدتون مبارک و پر برکت. آمین!

دوم... من از مشهد و از نزدیکای حرم براتون نظر تایپ می‌کنم الان! دیشب نیز هم توی رواق دارالحجه نزدیک اون چلچراغ قشنگ و سبز به یادتون همه‌ی دوستان آشناها بودم.

سوم اینکه... من نگفتم ناراحت نشدم. گفتم منظورم شما نبودید. وگرنه همون اول که اومدم نظر دادم و گفتم دلم درد گرفت! البته لازم به ذکره که مقطعی بود و یکی دو روز بعد از نوشتن جواب نظرتون دیگه ناراحت نبودم. جدا!!

بعدشم اینکه... شاید به خاطر اینکه اون جمله‌ها از بهمن ۶۴ بین چند تا جمله‌های سنگین بوده من به نظرم اومده که به رخ کشیدن در کار بوده. اگر از سمت من سوتفاهمی ایجاد شده من عذر میخوام.

بعدترشم اینکه... من دوست ندارم کسی بیاد فقط بگه خوب بود آفرین مرسی! نظر موافق و مخالف رو. نظر دیگران رو دوست دارم بشنوم.

بعدشم باز... اگر من حرفی رو اینجا می‌نویسم یا سوالی می‌پرسم برای اینه که فکر می‌کنم شاید شم بتونید جواب‌مو بدید. بنابراین بی‌جواب گذاشتن نظرم قبول کنید که بی‌احترامی محسوب میشه! مخصوصا در مورد ولایت و این قبیل مسائل! ابالخره شما یکی از عباس‌های یادگاری از جاده‌ی بهشت هستید دیگه.

آخرشم... سپاس بابت توضیحات‌تون.

شاد باشید. در پناه خدا.

اول اینکه عید شماهم مبارک
دوم.خوشا بحالتون.و البته ممنون که یادمون کردی.زیارتت هم قبول
سوم.من در اون مورد دیگه حرفی ندارم.لااقل الان!
بعدشم! خب من مخاطبم عام بود و هرگز هیچگاه به رخ کسی نمیکشم چون کاری نکردم!
بعدترشم! اما من دیگه سعی میکنم زیاد نظر خودمو جایی مطرح نکنم! گفتم زیاد هااا..اما هیچوقت محض خوشایند کسی نمیگم وب خوبی داری و نیزهم قلم قشنگی!
درمورد بعدشم باز!.ممنون.من کجا و عباس ها کجا؟!.نقطه نظرات سیاسی ام باعث شده تقریبا یه سلمان رشدی کوچولو رشد ونمو کنه!!
چاره کار را هم بهتون گفتم چکار میخوام بکنم!
اما بی جواب نذاشتم هیچ وقت.فقط زود سر وته بحث را هم اوردم.چون تو این قضایا همه مدعی حق بودن را دارن..زمان بهترین قاضیه!
یونیکورن عزیز.ممنون ازحضورتون و توضیحات مکفی.به زیارت بپردازید و نیزهم یادی که سپاسگزارم.التماس دعا..یاعلی مدد

سمانه یکشنبه 20 تیر 1389 ساعت 13:50

سلام عموقاصدک عزیزززز...

امروز کامنت....

من اون طفل رو دیدم..خبرشم دارم.

سلام رسوند.. اگه پیغامی دارید بدین بهش میدم

ئه؟؟!!..دیدیش؟؟؟.خودش بود؟؟اسمش شادیه هاااااا.اشتباه نگیری!!!!
به شکوفه ها..به باران..برسان سلام ما را..یاعلی مدد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد